16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок на тему "Кіммерійці та скіфи на території сучасної України"

Про матеріал
Урок розроблений для 6 класу з метою ознайомити учнів із розселенням, заняттями та духовним світом кіммерійців і скіфів, з утворенням держави Великої Скіфії та охарактеризувати скіфо-перські війни.
Перегляд файлу

Тема: Кіммерійці та скіфи на території сучасної України .

Мета: ознайомити учнів із розселенням, заняттями та духовним світом кіммерійців та скіфів, охарактеризувати скіфо-перські війни та ознайомитися з Великою Скіфією, розвивати в учнів увагу, логічне мислення, вміння аналізувати, висловлювати свої думки, працювати з підручником та картою; виховувати в учнів інтерес до минулого української держави.

Тип уроку: урок-подорож у глиб віків.

Обладнання: карта України, атласи, учнівські презентації: «Кіммерійці на території України», «Скіфи на території України», «Скіфо-перські війни», малюнків із зображеннями речей і курганів, карточки з індивідуальними завданнями для груп.

Форми та методи роботи: учнівські презентації, метод «Мікрофон», метод «Коло ідей», «Складання сенканів», вправи «Виправ історика», робота з підручником, метод «Продовж думку товариша», гра «Репортаж з війни».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І.Забезпечення емоційної готовності.

Вчитель: Уже дзвінок нам дав сигнал,

                І на урок він нас покликав.

                Отож часу не витрачаймо,

                Роботу швидше починаймо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель. Край пануванню кам’яних знарядь праці був покладений внаслідок відкриття бронзи, а згодом і заліза (І тис. до н.е.). Це призвело до суттєвих змін.

Вчитель. Учні, що дало відкриття заліза.

 

Робота з інтерактивною дошкою.

На інтерактивній дошці – що дало відкриття заліза? (таблиця 1)

 

Вчитель. Хто такі кочовики?

Робота з інтерактивною дошкою (таблиця 2). Зачитування значення терміну кочовики.

 

Вчитель. Для цих народів потрібен великий простір. Для цього найкраще служив степ. Разом з худобою кочовики переходять з одного місця на інше. Свій домашній скарб перевозять на конях та возах. Головне їх багатство – худоба, тобто м'ясо, молоко.

 

ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу.

 

Вчитель. Що ж то за кочовики жили з І тис. до н.е. на теренах України. Цікаво дізнатися.

Для цього ми разом з вами зробимо подорож у глиб віків і познайомимося з цими кочовиками – кіммерійцями та скіфами.

  1. Запис теми уроку в зошиті. «Кіммерійці та скіфи на території сучасної України.
  2. Ознайомлення з основними завданнями уроку: (інтерактивна дошка)
  • Дізнатися про територію розселення кіммерійців та скіфів.
  • Ознайомитися з заняттями та духовним світом кочових племен.
  • Ознайомитися з Великою Скіфією.
  • Охарактеризувати скіфо-перські війни.

 

План уроку

 

  1. Кіммерійці.
  2.  Скіфи: розселення, заняття, духовний світ.
  3.  Велика Скіфія.
  4.  Скіфо-перські війни.

 

На дошку прикріплюємо девіз уроку:

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

 

Вчитель. Для роботи на уроці ви поділені на групи.

Вчитель роздає групам на індивідуальних картках завдання, яке виконується під час уроку (сенкани, терміни).

 

Група І. «Кіммерійці» (робота з інтерактивною дошкою)

Презентація на тему «Кіммерійці на території України». Доповідь учні готують самостійно вдома (про спосіб життя, одяг, заняття, поховання скіфів).

Вчитель (підсумовує почуте).

Отже, я думаю, що ви багато цікавого почули про перший народ, який жив на території України, запам’ятали, коли жили, де жили, як опинилися на території України, чим займалися, з ким воювали.

Скласти сенкан до теми «Кіммерійці»-ІV група «Народознавці».

 

Вчитель. Слово надається групі ІІ «Скіфи».

Презентація «Скіфи на території України».

 Робота з інтерактивною дошкою (одяг, заняття, звичаї, розселення та поховання скіфів).

 

Вчитель. Учні, між кіммерійцями та скіфами було багато спільних рис, але й було багато відмінних рис. Зараз ми виконаємо таке завдання: потрібно визначити спільні і відмінні особливості між кіммерійцями та скіфами.

1 і 2 групи будуть визначати спільні особливості. Отже, починаємо. Ми будемо опрацьовувати це завдання методом «Продовж думку товариша»

 

Учні 1 і 2 групи «СПІЛЬНЕ»

Учні 3 і 4 групи «ВІДМІННЕ»

  1. Основні заняття: кочове скотарство, орне землеробство,торгівля
  1. Час існування на території України:

Кіммерійці – ІX-VII ст. до н. е.

Скіфи –  VII-III ст. до н.е.

 

  1. Спільна територія: Північне Причорномор’я

    2.    Територія, яку займали

   Кіммерійці – Крим, Тамань.

   Скіфи – Прикубанські степи,

   Північний Кавказ.                                                                                                                                                           

  1. Це були народи, які воювали, тобто войовничі народи.

    3.     Суспільне життя.

  1. Склад населення: родова знать, вільні общинники, раби.

    4.     Історична доля:

           Кіммерійці – витіснені скіфами

            у VII ст. до н.е.

            Скіфи – у ІІІ ст. до н.е. 

            сарматами.                                                                                                

 

    5.     Скіфи виготовляли ювелірні

            вироби,  зброю.

 

Вчитель. Скіфи вели постійні війни про них розкажуть ІІІ група -  «Історики».

Робота з інтерактивною дошкою.

 

ІV група «Народознавці» розповідають «Легенду про дарунки скіфів Дарію І».

Вчитель. Метод «Коло ідей». Вчитель пропонує учням поміркувати, що

               означали згадані дари. А також, про які якості скіфів свідчить  

               легенда.                                                                  

Вчитель. Дайте оцінку війни очима персів.

               Дайте оцінку війни очима скіфів.

Робота з підручником.

І група «Кіммерійці»  опрацьовує статтю «Скіфи-побратими»

ІІ група «Скіфи» - «Одяг і прикраси скіфів»

ІІІ група «Історики» - «Скіфський мудрець Анахарсіс про добро і зло»

ІV група «Народознавці» - «Велика Скіфія».

Завдання: визначити ключове речення.

На опрацювання статті з підручника 2-3 хвилини.

Бесіда над прочитаним.

 

ІV група – «Народознавці» доповідь «Культура скіфів» (готують завчасно вдома). Розповідь учнів.

Робота з інтерактивною дошкою. Відеоролик «Золота Пектораль».

 

Вчитель. Ось такими ми побачили скіфів, пізнали їх звичаї, традиції, культуру, заняття.

Завдання. Почуте на уроці відтворити у сенкані.

1 і 3 групи складають сенкан до теми «Скіфи».

2 група: назвати слова терміни, які запам’ятали на уроці.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель. Кожна людина залишає певний слід в історії, а певний народ – культурні пам’ятки чи предмети побуту. У цьому ми з вами переконалися, ознайомлюючись з кочовиками – кіммерійцями та скіфами. Залишили по собі ці кочові племена кургани, тобто насипи над могилами. У них залишили все чим жили, що мали, що виготовляли. У цьому ми переконалися під час уроку.

Зараз ми перевіримо чи ви уважно слухали, спостерігали та чи плідно працювали на уроці. Адже пригадайте девіз нашого уроку.

Вправа «Виправ історика».Для цього потрібно опрацювати текст І група «Скіфи: розселення та заняття».

ІІ група текст «Скіфо-перські війни».

ІІІ група «Історики» превірять правильність тексту.

Робота з інтерактивною дошкою.

ІV група «Народознавці» буде опрацьовувати таке завдання. З даних положень потрібно вибрати ті, що стосуються кіммерійців(К) і ті, що стосуються скіфів(С), або й тих і інших.

 

Відеоролик «Кіммерійці та скіфи на території України».

 

ІV. Підсумок уроку.

 

Вчитель. Підсумовуючи вашу роботу скажу так: Молодці!

Ви працювали наче бджілки, були активними, працьовитими, творчими учнями, виконали всі завдання. Особливо хочу відзначити активну працю таких учнів…

Я думаю, що поставленої мети ми досягли.

Що найбільше вам запам’яталося на уроці?(Метод Мікрофон)

Що нового дізналися?

 

V. Домашнє завдання.

 

Вивчити параграф 38.

Робота з контурною картою: обвести територію розселення кіммерійців і скіфів.

Підготуватися до уроку узагальнення з теми «Передня Азія в давнину».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сорока Оксана
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку