Урок на тему "КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)" 3 клас

Про матеріал

Урок з літературного читання для 3-го класу, для кращого сприймання та економії часу пропоную додатковий матеріал, розчитку, скоромовку, назви птахів, додати хвилинку-цікавинку помістити в окремі папки для кожної пари учнів.

Перегляд файлу

 

НВК №209 «Сузір’я»

 

 

Конспект уроку літературного читання в 3 класі

 

 

 

КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ

ТАЄМНИЦІ.

ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА».

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор Козирєва Д.Л.

ТЕМА. КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Оксани Іваненко;  формувати вміння будувати усні монологічні висловлювання; учити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, аналізувати прочитане; самостійно визначати або приймати мету, яку ставить оавтор; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Міжпредметні звязки: природознавство, українська мова.

Обладнання: портрет О. Іваненко, індивідуальні картки , предметні картинки із зображенням синички та зимуючих птахів; аудіозапис голосів птахів, опора схема; таблиця Шульте

Хід уроку

І. Вступна часнина

1. Організаційний момент

Встали всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

  • Девіз нашого уроку  (слухаємо уважно, читаємо виразно, відповідаємо змістовно)

2. Перевірка домашнього завдання4

- над яким розділом ми працюємо? (казки українських письменників)

- Чим авторська казка відрізняється від народної?

-  Ми читали казки про різні явища в природі, хто написав казку про осінь, яку вона має назву?  (Дід Осінник»), а про зиму? « Снігуроньчина пісня» ( вірно, молодці).

3. Артикуляційні вправи

1. Дихальна гімнастика

- Поринувши у зимовий світ, уявіть на своїй долонці сніжинку, легесенько її здмухніть, а ось ще одна здмухніть її сильніше і ще сильніше.

- у Вас на партах лежать папки, розгорніть їх, підготуємось до читання:

- перша таблиця, читаємо парами стовпчики складів, самостійне читання  рядків дощиком із поступовим наростанням голосу.

- на наступній сторінці пошепки швидко прочитайте слова

- вчимо скоромовку, усі разом читаємо повільно, перший ряд читає швидко, другий і третій. Самостійно 30 с. вчимо, хто готовий? Слухання 3-4 скоромовок)

Зима, зимонька зима,

Запорошена земля,

На засніженій землі,

Видно зайченят сліди

2. сніжинку, легесенько її здмухніть, а ось ще одна здмухніть її сильніше і ще   Складіть приказки та прислів’я, наступна сторінка у папці ( вивішую на правій дошці)

● комашок немає багато Де пташок, там. ( Де багато пташок, там немає комашок).

пташка Яка така пісня, й. ( Яка пташка, така й пісня.)

у небі в жмені, ніж  Краще синиця журавель. (Краще синиця в жмені, ніж журавель у небі).

- Що в них спільного?

- Як ви розумієте кожне висловлювання?

II. Основна частина

1. Дотекстова діяльність

1) Актуалізація опорних знань

Вправа «Шиворіт-навиворіт»  (зображення впізнаних птахів вивішують на дошці).

  • Прочитайте назви птахів.

зибляк       (  зяблик)                                рукак      (курка)

пшак          ( шпак )                                   діник      (індик)

репеліпка    (перепілка)                         віпень      (півень)

койса           (  сойка     )                           сугак        (гусак)

дзірд                  (дрізд)                            какач       (качка)

чисинка             (  синичка   )                  зеселень        ( селезень )   

клісо                        (сокіл)                        росока    (сорока)

  • На які групи їх можна розподілити? Назвіть. ( Свійські та дикі птахи)
  • Яких із цих пташок, крім свійських , ви бачили у нашіугий і третій. 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111й місцевості?

2. Повідомлення теми уроку.

- Так, птахи є окрасою нашого життя: забарвленням радують наш зір, а дзвінкими голосами – слух. Дуже цікаво спостерігати за поведінкою птахів. Особливо навесні, коли природа пробуджується від тривалого зимового сну, а все навколо сповнюється пташиним співом. Там радо сповіщають про своє повернення з вирію перелітні птахи, радіють кінцю зими птахи витривалі, яким удалося витримати сильні морози й великі снігопади не полишаючи рідний край. Бути спостережливими  й дбайливими любителями  природи радить нам українська письменниця Оксана Іваненко у своїй збірці «Лісових казок». Про це й говоритимемо сьогодні на уроці.

3. Розповідь про життєвий і творчий шлях Оксани Іваненко

Народилася Оксана Іваненко 13 квітня 1906 року в Полтаві. Її мати  працювала вчителькою в дитячому притулку. Батько був редактором газети. У 6 років Оксана вже сама видавала журнал  для дітей «Гриб».

З дитинства дівчинка захоплювалася літературою : «У нас була велика бібліотека, вона розміщувалась у невеличкій літній кімнаті. Бібліотека, згадує вона – це було наше володіння.

 Оксана з дитинства мріяла стати вчителькою. Тому в роки Першої світової війни з великою радістю допомагала організовувати безкоштовну школу для біженців і робітників.

У 16 років Оксана почала працювати вихователькою в дошкільному дитбудинку. Тут вона почала створювати інсценівки і казки спеціально для дітей.

Першу книгу «Майка та жабка» Оксана Іваненко видала друком у 24 роки. Відтоді вийшло в світ близько 50 книжок для юних читачів. Її книга «Маленьким про великого Тараса» доступно розповідає дітям про Кобзаря, а також популяризує його поезію.

2) Підготовка учнів до сприймання казки

1. Робота із назвою казки

- про яку пташку ця загадка?

Пташка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

І ця пташка невеличка

Називається … (синичка)

(Демонстрація зображення синички)

  • Саме так і назвала казку Оксана Іваненко, як ви думаєте про що може бути ця казка?

У казці вам зустрінуться слова, значення яких ми маємо з’ясувати до початку читання. Як ви розумієте слова спитати з острахом?

  • Доберіть синоніми до слів:
  • Чепурна - … (охайна чиста, акуратна)
  • Зарипіти - .. заскрипіти
  • Як ви розумієте слово чеберяти ?  (робити часті рухи ногами, пересуватися у такий спосіб).

3. Первинне сприймання змісту тексту  учнями

Слухання казки

4. Перевірка первинного сприймання

- Що вас найбільше вразило в цій казці?

- Який епізод казки видався радісним?

 - Що з прочитаного залишилося незрозумілим?

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо —

Знання здобуваємо!

 

5. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту

Словникова робота: весь стовпчик слів, читає спершу перший варіант, потім другий:

зарипіла

з’явилося

дзюрчали

зацвірінчала

1) Самостійне читання казки учнями.

Назвіть персонажів казки. Хто з них хвилювався за синичку?

2)читання казки учнями, змійкою по реченню.

3) Вибіркове читання

Вправа «Пошуковці»

  • Зачитайте, що сказали солов`ї?
  • А що говорили журавлі? Прочитайте.
  • Про що затурбувалася яблунька? Підтвердіть це словами з тексту
  • Якою була відповідь синички? Знайдіть у тексті й прочитайте.
  • Чи знала синичка, які труднощі чекають на неї взимку? Доведіть словами з тексту.
  • Прочмтайте опис зимового лісу, доведіть, що авторка наділила зиму людськими якостями.

4) релаксація, слухання співу синички

- з яким настроєм співала синичка?

5) Цікава інформація про синичку ( читання по черзі)

III.Заключна частина

  • Який епізод казки вам сподобався найбільше?
  • Які роздуми викликала у вас казка?
  • Наші пернаті друзі які присутні сьогодні на уроці звертаються до вас із проханням, розмістіть годівнички по порядку і дізнаєтесь чого просять птахи

(Діти підгодовуйте птахів узимку).

Отже, птахи – друзі людини і заслуговують на дбайливе та уважне ставлення до себе, особливо у важкий для них зимовий час.

2. Домашнє завдання

- Виразно читати казку с. 77-79, вміти розповідати про письменницю.

1

 

docx
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
1648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку