Урок на тему: "Контрольна робота. Дієслово. Службові частини мови. Орфографія."

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для учнів 10 класу у форматі ЗНО (тестові завдання по 0,5 б. за кожне завдання).
Перегляд файлу

Контрольна робота. Дієслово. Службові частини мови. Орфографія

                                                       Тести

1. Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова

Амріяти – мріять    Бмолоти – мелють    Всолити – солють     Гбігти – біжуть

Дловити – лювлють

 

2. Форму наказового способу дієслова вжито в реченні

А«Любі колеги, відсьогодні переходимо на здорову їжу»,– весело констатувала Лідія.

Б«За третім столиком замовили «Неаполітано» з подвійним сиром»,– голосно вигукнула офіціантка.

ВСьогодні вводимо нове меню, яке схвалили співробітники нашого ресторану.

ГНамасти хліб сирною масою, зверху притруси петрушкою – і канапка готова!

ДРаджу спробувати нашої піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.

 

3.Чергування приголосних за дієвідмінювання відбувається в усіх дієсловах у рядку

Аберегти, пекти, летіти             Бписати, просити, вірити

Впростити, грати, їздити           Гчитати, любити, водити       Дловити, бігти, шити

 

4. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку

  1. А давайте підемо   Б виконаймо    В спечімте    Г намалюємо
  2. Д будемо надсилати

 

5. Прочитайте речення.  Студентка. [...] перевтому, блискуче склала іспит.
Замість пропуску можуть стояти всі слова, ОКРІМ

 

Анезважаючи на  Бне дивлячись на     Взабувши про    Гподолавши   Дпопри

 

6. Виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ у реченні

  1. Вибач мені за/те, що була неввічлива.
  2. Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.
  3. То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.
  4. Як /би не переймався, балачками визнання не здобудеш.
  5. Як/би знали, не те б заспівали.

 

7.  Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

А  віч/на/віч, по/домашньому, будь/де     Б  по/людськи, як/небудь, як/найбільше

В  в/тричі, колись/то, хтозна/куди            Г  де/не/де, в/цілому, по/четверте

Д  до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки

 

8. Окремо треба писати всі прислівники в рядку

А неждано/негадано, раз/у/раз, рано/вранці    Б сам/на/сам, без/кінця/краю, на/прикінці

В до/побачення, кінець/кінцем, на/щастя        Г хтозна/звідки, усього/на/всього, до/пізна

Д по/рідному, на/вприсядки, віч/на/віч

 

9. Прочитайте уривок. З(1)поміж українських архітекторів варто відзначити Івана Левинського. За сорока(2)літню діяльність ним були зведені сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення. Усе, створене ним, дивує, бо до будь(4)якої праці він підходив по(5)господарськи.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

Аз..поміж         Бсорока..літню       Вжитлово..побутового     Гбудь..якої      Дпо..господарськи

 

 

10. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку

Анакреслений, зшитий, роблячий, побачений   Блежачий, посивілий, зліплений, нафарбований

Взацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий     Грозвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений                     Доформлений, випечений, потемнівший, забутий

 

11.  Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку

Азаходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)

Бусупереч постанові (незважаючи на постанову)

Вз початку експерименту (від початку експерименту)

Гберегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)

Дза місцем перебування (по місцю перебування)

 

12. Граматично правильно побудовано речення

АПроаналізуймо зроблені висновки попередніми дослідниками.

БНауковці вони ретельно досліджують найвіддаленіші куточки планети.

ВСекретарка надрукувала звіт директора, що був готовий для публікації.

ГЗібравшись у головній залі, почалося підсумкове засідання експертної комісії.

ДДоповідач наголосив на важливих моментах і узагальнив роботу семінару.

 

13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Перекладачці не треба буде (1)навіть заходити по нас, краще хай вона, (2)закінчивши свої домашні справи, зустріне всіх (3)коло фонтана, де ми (4)вчора кидали монетки на щастя.

Априслівник   Бформа дієслова (дієприкметник)

Вформа дієслова (дієприслівник)        Гприйменник    Дчастка

 

14.З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Небо зоріло (1)мільйонами вогників, тільки на заході, (2)скраю обрію, темніла хмара, а на сході блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4)відблиском.

1мільйонами    2скраю     3розливаючись  4відблиском

Аіменник    Бчислівник        Вдієприслівник (форма дієслова)

Гприйменник       Дприслівник

 

15. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.

1облита     2що       3стиха       4неначе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІ

1.Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку

Аговорімо правильно    Бшвидше переходимо

Впонесли до майстерні    Гусім стояти струнко       Дподякуємо господарям

 

2. Граматичну помилку допущено в реченні

АЛистки, кружляючи й шарудячи, падають додолу.

БЧитаючи цей роман, у моїх очах з’явилися сльози.

ВДівчина йшла по дорозі, весело наспівуючи бадьору пісеньку.

ГБезмежно зрадівши, Оксана закружляла в танку.

ДВідшукавши в Інтернеті інформацію, я зміг підготувати доповідь.

 

3.Правильно вжито дієслівну форму в реченні

АХодімте швидше на вершину цієї гори!  БІдемте до найближчої тролейбусної зупинки!

ВБагато хто поміте недоліки цього видання. 

 ГОбов’язково дасиш мені свою електронну адресу.                                                               ДПочнімо перегляд газети із заголовків.

 

4.Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку

Аходімте   Бдозволимо    Вне мовчімо     Гпішли    Дподякуємо

 

5. Дієслово умовного способу вжито в значенні наказового в реченні

А Полетіла б я до тебе, та крилець не маю.

Б Ніжну-ніжну, як подих билини, я хотів би вам пісню сплести.

В Вже б покласти кінець всім незгодам, і щоб кожен народ поважать.

Г Я б хотів всі зірки, що над нами, перелити у зірку ясну.

Д Я б хотіла вродитись між гір, я б хотіла гуцулкою стати.

 

6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні

А Політики боряться за владу.   Б Коли ти віддасиш мені книгу?

В Ходімте трохи повільніше.      Г Запам’ятаймо цю мандрівку.

 Д З дерев сипляться листочки.

 

7. Виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ у реченні

А О, що/б я не робив, любов моя вмиратиме зі мною.

Б Слова солодкі говорилися про/те, щоб волю дать нещасному народу.

В Як/би я тепер хотіла у мале човенце сісти.

Г Що/б ми щасливими були, ти розпали багаття, розпали.

Д Ледве стримую докори свого серця за/те, що завинила без вини.

 

8. Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку

А  по/нашому, в/нічию, ледве/ледве, сяк/так

Б   з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи

В   мало/помалу, віч/на/віч, по/третє, по/латині

Г   десь/то, як/раз, по/сучасному, будь/коли

Д   по/двоє, по/друге, десь/інколи, як/небудь

 

9. Разом пишуться всі прислівники в рядку

А на/пам’ять, на/жаль, до/купи                Б на/весну, до/віку, с/підлоба

В мимо/волі, на/завжди, в/основному     Г що/найвище, до/вподоби, без/вісти

Д о/півночі, на/двоє, на/перекір

 

 

10. Правильно написано всі прислівники рядка

 А спідлоба, вдвічі, аніскільки                          Б уранці, день у день, в п’яте

 В поза торік, як-не-як, на жаль                       Г будь ласка, що ночі, по-перше

 Д з ліва, раз у раз, ледве-ледве


11. Прочитайте уривок.

Сонце мало(1)помалу хилилося до заходу. Воно поволі червонило край(2)небо й робило його ясно(3)червоним. Ген(4)ген до обрію насторожено шумів неозорий ліс, оточений біляво(5)сивою мрякою.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, , ОКРІМ        А1    Б2     В3     Г4    Д5

 

12. Редагування потребує сполука в рядку

А упродовж місяця, на протязі місяця          Б згадати між іншим, принагідно згадати

В дотепер не з’ясовано, досі не з’ясовано    Г насамперед знати, передусім знати

Д знайти без зволікань, знайти негайно

 

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає

наступне слово).

Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке

(3)придбання ліпше від придбання срібла, і (4)понад золото такий прибуток.

А іменник Б прикметник  В займенник   Г прийменник  Д сполучник

 

14. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає

наступне слово).

Ти явилась мені – і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу

(4)літ.

А прислівник  Б іменник  В числівник   Г сполучник   Д прийменник

 

15. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

На полях, (1)що розстилалися (2)обабіч дороги, чулися невиразні шерехи: (3)то тріск сухого бур’яну, то причаяне (4)шарудіння.

А іменник        Б займенник       В прислівник       Г прийменник         Д сполучник

 

doc
Додано
3 березня 2021
Переглядів
6275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку