Урок на тему: " Контрольна робота. Творчість Т.Г.Шевченка"

Про матеріал

Перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу щодо творчості Т.Г.Шевченка.Розвивати уважність, логічне мислення, вміння аналізувати прочитаний текст, робити висновки.


Перегляд файлу

9  клас

Тема : Контрольна робота. Творчість Т.Г.Шевченка

Мета:

навчальна: перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу;

розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;

виховна: виховувати старанність , відповідальність.

Тип уроку: контроль набутих знань та умінь.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, ілюстрації до вивчених творів, тести.

 

Хід уроку

 

1 Організаційний момент.

2 Оголошення теми та мети  уроку.

3 Інструктаж щодо виконання контрольної роботи.

4 Виконання завдань.

 

Варіант 1

 

Початковий рівень

 

1 Зображення боротьби  українського народу проти польської шляхти у 1768 році (Коліївщина),  це тема твору:

а)  «Наймичка»

б) «Кавказ»

в) «Гайдамаки»

 

2 Прототипом цього образу став Семен Неживий, родом із села Мельниківки.

Це образ:

а) Лейби

б) Яреми Галайди

в) Гонти

 

3 Твір  «Гайдамаки» за  жанром:

а) лірична поема

б) лірично-соціальна

в) лірична, історико – героїчна поема

 

Середній рівень

 

1 Як називалися тимчасові військово-політичні союзи, що утворилися для збереження привілеїв шляхти, захисту прав католицької церкви?

2 «Правду треба шукати на власній землі, силу слід черпати , спираючись на свій народ, справжню волю можна здобути  в єднанні з ним…» Це основна тема твору   ________

3 Який вірш Шевченка розпочинається словами «Реве та стогне Дніпр широкий…»  ?

Достатній рівень

 

1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою

 

а) « А ви претеся на чужину шукати доброго добра…» 1 «Сон»

б) «Живі люди в кайдани закуті.

     Із нір золото виносять,

     Щоб пельку залити ненаситому…»    2 « І мертвим і

                живим…»

в) «Сама під водою. А ти гріх мій спокутуєш.

    В людях сиротою, безбатченком…»    3 «Наймичка»

г) « Я каралась весь вік в чужій хаті.

     Прости мене мій синочок…»     4 «Катерина»

 

2 Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

 

а) «Гайдамаки»     1 лірична, історико – героїчна поема

б) «Катерина»    2 ліро – епічна сатирична поема

в) «Сон»      3 послання

г) «І мертвим і живим…»  4 ліро-епічна соціально – побутова поема

 

Високий рівень

 

1 Напишіть твір – мініатюру на тему « Чи є твір Т.Шевченка «І мертвим і живим …» актуальним  на сьогодні?

 

 

Варіант  2

 

Початковий рівень

 

1 «Борітесь – поборете!» - це основна думка твору

а) «Сон»

б) «Гайдамаки»

в) «Кавказ»

 

2 Якову де Бельмену присвячений твір

а) «Гайдамаки»

б)  « І мертвим і живим…»

в) «Кавказ»

 

3 Образ Прометея подано в творі

а) « І мертвим і живим..»

б) «Кавказ»

в) «Гайдамаки»

 

 

Середній рівень

 

1 Епіграф « Дух істини єго же мир не может прияти яко не видит єго, ниже знает єго»  використано до твору     ___________

2 Слова « Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить – лжа оце» стали епіграфом до твору  __________

3 « Он глянь у тім раї, що ти покидаєш

    Латану свитину з каліки знімають,

    З шкурою знімають,

    Бо нічим обуть княжат недорослих»  - це рядки  з твору ___________

 

Достатній рівень

 

1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою

 

а) « За горами  гори, хмарою повиті   1 «І мертвим і живим…»

 Засіяні горем і кров’ю политі.

 Споконвіку Прометея там орел карає…»

б) Тихесенько вітер віє,      2 «Кавказ»

 Степи, лани мріють

 Меж ярами над ставами

 Верби зеленіють..»

в «Нема на світі України,     3 « Гайдамаки»

 Немає другого Дніпра.

 А ви претеся на чужину

 Шукати доброго добра…»

г) « Гомоніла Україна,      4 « Сон»

 Довго гомоніла.

 Довго, довго кров степами

 Текла –червоніла…»

 

Високий рівень

 

1 Доведіть, що твір  Т.Шевченка « Сон»  дійсно комедія.

 

5 Підсумок уроку.

6 Домашнє завдання

  Повторити  зміст вивчених творів

docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку