Перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу щодо творчості Т.Г.Шевченка.Розвивати уважність, логічне мислення, вміння аналізувати прочитаний текст, робити висновки.
9 клас
Тема : Контрольна робота. Творчість Т.Г.Шевченка
Мета:
навчальна: перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу;
розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;
виховна: виховувати старанність , відповідальність.
Тип уроку: контроль набутих знань та умінь.
Обладнання: портрет Т.Шевченка, ілюстрації до вивчених творів, тести.
Хід уроку
1 Організаційний момент.
2 Оголошення теми та мети уроку.
3 Інструктаж щодо виконання контрольної роботи.
4 Виконання завдань.
Варіант 1
Початковий рівень
1 Зображення боротьби українського народу проти польської шляхти у 1768 році (Коліївщина), це тема твору:
а) «Наймичка»
б) «Кавказ»
в) «Гайдамаки»
2 Прототипом цього образу став Семен Неживий, родом із села Мельниківки.
Це образ:
а) Лейби
б) Яреми Галайди
в) Гонти
3 Твір «Гайдамаки» за жанром:
а) лірична поема
б) лірично-соціальна
в) лірична, історико – героїчна поема
Середній рівень
1 Як називалися тимчасові військово-політичні союзи, що утворилися для збереження привілеїв шляхти, захисту прав католицької церкви?
2 «Правду треба шукати на власній землі, силу слід черпати , спираючись на свій народ, справжню волю можна здобути в єднанні з ним…» Це основна тема твору ________
3 Який вірш Шевченка розпочинається словами «Реве та стогне Дніпр широкий…» ?
Достатній рівень
1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою
а) « А ви претеся на чужину шукати доброго добра…» 1 «Сон»
б) «Живі люди в кайдани закуті.
Із нір золото виносять,
Щоб пельку залити ненаситому…» 2 « І мертвим і
живим…»
в) «Сама під водою. А ти гріх мій спокутуєш.
В людях сиротою, безбатченком…» 3 «Наймичка»
г) « Я каралась весь вік в чужій хаті.
Прости мене мій синочок…» 4 «Катерина»
2 Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
а) «Гайдамаки» 1 лірична, історико – героїчна поема
б) «Катерина» 2 ліро – епічна сатирична поема
в) «Сон» 3 послання
г) «І мертвим і живим…» 4 ліро-епічна соціально – побутова поема
Високий рівень
1 Напишіть твір – мініатюру на тему « Чи є твір Т.Шевченка «І мертвим і живим …» актуальним на сьогодні?
Варіант 2
Початковий рівень
1 «Борітесь – поборете!» - це основна думка твору
а) «Сон»
б) «Гайдамаки»
в) «Кавказ»
2 Якову де Бельмену присвячений твір
а) «Гайдамаки»
б) « І мертвим і живим…»
в) «Кавказ»
3 Образ Прометея подано в творі
а) « І мертвим і живим..»
б) «Кавказ»
в) «Гайдамаки»
Середній рівень
1 Епіграф « Дух істини єго же мир не может прияти яко не видит єго, ниже знает єго» використано до твору ___________
2 Слова « Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить – лжа оце» стали епіграфом до твору __________
3 « Он глянь у тім раї, що ти покидаєш
Латану свитину з каліки знімають,
З шкурою знімають,
Бо нічим обуть княжат недорослих» - це рядки з твору ___________
Достатній рівень
1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою
а) « За горами гори, хмарою повиті 1 «І мертвим і живим…»
Засіяні горем і кров’ю политі.
Споконвіку Прометея там орел карає…»
б) Тихесенько вітер віє, 2 «Кавказ»
Степи, лани мріють
Меж ярами над ставами
Верби зеленіють..»
в «Нема на світі України, 3 « Гайдамаки»
Немає другого Дніпра.
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра…»
г) « Гомоніла Україна, 4 « Сон»
Довго гомоніла.
Довго, довго кров степами
Текла –червоніла…»
Високий рівень
1 Доведіть, що твір Т.Шевченка « Сон» дійсно комедія.
5 Підсумок уроку.
6 Домашнє завдання
Повторити зміст вивчених творів