Урок української літератури. 9 клас. Перекладна література. Біблія – Святе письмо.Притчі. Притча про блудного сина.

Про матеріал

Мета уроку: допомогти учням осмислити ідейно-художній зміст, загальнолюдську цінність біблійних притч; розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння узагальнювати й робити висновки, коментувати та аналізувати епічні твори; виховувати повагу до святинь людства, домогтися усвідомлення універсальності євангельських істин людського буття, значимості слова милосердя.

Перегляд файлу

 

 

                                                                                 Методичний кабінет

 

 

 

 

 

C:\Users\Серий\Desktop\100OLYMP\P1010044.JPG

 

 

Тарасівська ЗШ І-ІІ ступенів

Тульчинської районної ради

Вінницької області

Учитель української мови та літератури

Охота Галина Василівна

 

                                                                     -  2013 -

Слайд 1.

Слайд 2.

 


Слайд 3.

 

Слайд 4.

 

 

Слайд 5.

Слайд 6.

 

 

 

Слайд 7.

Слайд 8.

 

 

Слайд 9.

 

Слайд 10.

Слайд 11.

 

Слайд 12.

 

 

       Тема:  Перекладна література. Біблія – Святе письмо.

                   Притчі.  Притча про блудного сина.

     Мета уроку: допомогти учням осмислити ідейно-художній зміст, загальнолюдську цінність біблійних притч; розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння узагальнювати й робити висновки, коментувати та аналізувати епічні твори; виховувати повагу до святинь людства, домогтися усвідомлення універсальності євангельських істин людського буття, значимості слова милосердя.

 

Етапи формування гуманістичних цінностей

 

Мета етапу

 

Методи та прийоми роботи на уроці

 

 

І.Накопичення системи знань   про гуманістичні цінності, усвідомлення їх значущості.

 

 

Домогтися усвідомлення того, що моральні якості – стрижень гуманізму

 

 

Зясувати

зміст поняття

«милосердя».

 

 

 

 

 

 

 

Формувати вміння толерантно доводити свою думку.

 

  1. Робота з тлумачним, соціологічним словником. Тлумачення слова «милосердя».

 

  1. Метод «Гронування».

 

 

  1. Прийом «Коло думок»

-  Чи доводилося вам виявляти милосердя?
-  Чи здатне милосердя зробити світ кращим?
-  До кого ми можемо проявляти милосердя?
-  Чому милосердя є загальнолюдською цінністю?
 

 

ІІ. Морально-етичне переживання гуманістичних цінностей, розвиток емоційної сфери учнів.

 

 

 

Формувати прагнення до гармонії, доброти, людяності.

 

На основі розкриття символів твору розвивати особисті моральні переконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Через створення відповідної ситуації викликати в учнів філософські роздуми над життєвими орієнтирами, моральними цінностями.

 

 

 

Домогтися

усвідомлення віри у справедливість Божих заповідей жити в мирі і злагоді, уміти співчувати і прощати ближнього.

 

 

 

 

 

 

 

 Допомогти зрозуміти важливість співчуття і милосердя у стосунках з ближнім, вміти побачити потреби ближнього та прийти йому на допомогу, виховувати бажання завжди приходити на допомогу.

 

Учити перейматися співчуттям до горя, біди інших, прагнення співчувати,

прощати та допомагати.

 

Перегляд презентації «Милосердя живе у серці кожного»

                         Прийом «Символ твору»

  • Визначте ваш колір настрою після перегляду презентації.
  • Намалюйте предмет, який символізує ваші почуття .
  • Намалюйте предмет, який є символом батька, старшого брата, молодшого брата.

 

     Прийом «Асоціація»

  • Які асоціації викликає у вас слово «милосердя»?

/Діти відшукують в Інтернеті або ж малюють

асоціації та пояснюють свій вибір/

 

Метод «Прес»

1. Я вважаю, що милосердя схоже на …

2. Тому що...

3. Наприклад, ...

4. Отже, …

 

Милосердя схоже на серце, бо воно може подарувати життя людині.

 

http://desktopwallpapers.org.ua/images/Flowers/385419367_spring-daisy-wallpapers_8455_1280x1024.jpgМилосердя схоже на ромашку, тому що ця квіточка несе ніжність, гарний настрій, як і доброчинні справи.

 

 Милосердя – це рука підтримки, безкорислива допомога тим, хто потребує.

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcShHp1J48CaAzQq1sH2qtTSY-fTylYhUGeYUo-AdwsIJ-cASD4YowМилосердя, як і сонце, дарує світло і тепло.

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmwD7tSlIsQWBukHPrFgiDibz35LonmYhY_ZZtzcpnRVR_DQJo

http://microkosmos.by/wp-content/uploads/2013/01/TSelitelstvo.-Lechenie-i-istselenie-rukami.jpg         Прийом «Уява»

Інсценізація уявної картини.

Робота в групах.

Сценка 1.

На святкування в честь повернення блудного молодшого сина приходить сусід і веде бесіду з одним із персонажів притчі.

  • Чому батько так відреагував на повернення сина?
  • Що зробив син, щоб отримати прощення і підтримку батька?
  • Як  сприйняли слуги та знайомі милосердя батька до сина, який розкаюється?

Сценка 2.

Ви – близькі друзі сімї. Ви стали свідками батьківського милосердя, але добре пам’ятаєте, як страждав батько, коли син блукав по світу. Ви обговорюєте події.

  • Як поводив себе молодший син і що він заслужив за свою поведінку?
  • Як відреагував батько на повернення сина?
  •  Про які його риси характеру це свідчить?
  • Як має змінитися поведінка і спосіб життя сина ?

Сценка 3.

Батько і син сидять за святковим столом і обговорюють такі питання:

  • Як переживав батько, коли син пішов з дому?
  • Про що думав син, коли зрозумів свою провину?
  • Що відчув син, коли побачив батька, який біг йому назустріч?
  • Що відчув батько, коли побачив сина?
  • Що спонукало батька простити молодшого сина?

Сценка 5.

Відтворіть картину зустрічі молодшого і старшого брата.

●Про що запитав би молодший брат старшого?

●До якого б спільного висновку дійшли б герої?

●Чи змогла б розповідь молодшого брата викликати в душі старшого милосердя і співчуття?

 

 

 

 

 

Прийом «Біль літературного героя»

  1. Чий біль вражає вас?
  2. Чи властивий біль душі старшого брата?
  3. Чий біль вражає вас більше – батька чи сина?
  4. Постав себе на місце героя.  Що ти відчув?
  5. Як би змінилося життя старшого брата, щоб він був милосердним, співчутливим, умів прощати?

 

Прийом «Обери позицію»

Поведінка якого брата  мені ближче? Чому?

 

 

ІІІ. Формування

гуманістичного світогляду на основі ціннісних орієнтирів, мотивація до гуманних вчинків.

 

Домогтися усвідомлення того, що милосердя, доброчинність,

співпережива

ння – вічні загальнолюдсь

кі цінності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усвідомлення важливої ролі милосердя як вирішального фактору на шляху до гуманності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Прийом «Давай подискутуємо»

Розгляд бувальщин про українських письменників 

  • - Прочитайте бувальщини про українських письменників та поміркуйте.
    - Про які вияви милосердя довідалися з розповідей?
    - Як пов'язане милосердя і безкорисливість?
    - Побутує думка, що бути милосердним можуть дозволити собі лише дуже заможні люди. Чи погоджуєтеся з цим твердженням?
    - Чим, по-вашому, вимірюється милосердя?

  • 1) Український поет Степан Руданський за фахом був лікарем. Працюючи в Ялті, він лікував бідних безкоштовно. Про це добре знали в місті, тож коли занедужував убогий, ішов до лікаря Руданського. Бувало й так, що бідному чоловікові не було де жити, щоб лікуватися. У таких ситуаціях Руданський відступав свою хату, лікував, годував і не чекав за те ніякої плати.
  • 2) Письменник Юрій Федькович, вийшовши у відставку з офіцерської служби, поринув у громадські справи. Він зажив слави народного адвоката. Одного разу до нього звернулися селяни, щоб допоміг відстояти в суді їхнє право на ліси й пасовиська. Докази, наведені Федьковичем, були такі переконливі, що місцеві чиновники погодилися з ними й змінили рішення на користь селян. Свій дім і господарство Юрій Федькович подарував слузі; гроші, здобуті від продажу батьківського дому, роздав бідним.

  • 3) Особлива дружба єднала українського поета Івана Манжуру і знаменитого вченого-мовознавця Олександра Потебню. Коли Манжура був хлопчиком, ним опікувалася дружина вченого, рідна поетова тітка. Хлопець жив тоді в Потебні й навчався в гімназії. Пізніше, коли поета було вигнано за вільнодумство з Харківського ветеринарного інституту, він покинув тітчин дім і почав мандрівне бурлацьке життя. Однак Потебня підтримував поета впродовж усього свого життя. Він читав його твори, надсилав їх до журналів, заохочував поета до творчості, допомагав грішми, діставав для роботи потрібні книжки. Коли життя особливо припікало Манжуру, останнього рятунку він шукав-таки в Потебні. Під кінець 1886 року О. Потебня виявив бажання видати за свій кошт поезії Манжури. Вийшли вони 1889 р. під назвою «Степові думи та співи» в Імператорській Академії наук в Петербурзі.

 

 Прийом «Твоя думка – цінна»

  • Яких людей більше у нашому житті?
  • Чи потрібне милосердя в повсякденному житті?
  • Чи потрібно допомагати людям похилого віку, хворим, бідним?

/ Сьогодні в Україні проживає 2 мільйони одиноких людей, 15 тисяч у будинках престарілих, у злиднях живе 1 мільйон 150 тисяч, багато на вулиці безпритульних, немічних. Усі вони потребують нашої уваги, теплого слова,  допомоги, підтримки. Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче і страждає, хто потребує нашої уваги/

  • Як ви вважаєте, чи потрібно приносити себе в жертву заради інших?
  • Чи потрібно проявляти милосердя до людей із асоціальною поведінкою : бомжів, п’яниць, наркоманів?
  • Чи можна стати милосердним?
  • Чи доводилося вам виявляти милосердя?
  •  Чи здатне милосердя зробити світ кращим?
     

Прийом «Сенкан»

Милосердя.

 Сердечне, безкорисливе.

Лікує, підтримує, допомагає.

Живе у серці кожного.

Доброчинність.

 

 

 

 

 

ІV. Моделювання соціокультурної поведінки з орієнтацією на загальнолюдські гуманістичні ідеали.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розкрити зв'язок гуманістичних цінностей із сутністю людського «я».

 

 

 

 

 

Сприяти соціалізації дитини / не відгороджувати

 від проблем, які існують в суспільстві, а спільно моделювати шляхи їх вирішення.

 

Виховувати особисту стурбованість кожного за все, що відбувається довкола, вчити сприймати чужий біль, чужу біду як власні.

 

 

 

 

 

 

Прийом «Монолог милосердя».

Я – милосердя.

Я – живу ..

Я – мрію …

Я – роблю …

Я – знаю ..

Я допоміг /допомогла/ …

Я бажаю …

Я впевнений /впевнена/…

 

 

Домашнє завдання.

Колективний перегляд та обговорення кінофільму

В. Шукшина «Калина красная». /Обговорення епізоду зустрічі головного героя із матірю/

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Робота в групах» / на вибір/

1. Написати в газету статтю-звернення до дітей, яких розшукують батьки. Презентувати роботу.

2.Скласти основні правила прощення.

3.Відвідати сирітський будинок чи будинок престарілих. Скласти творчий звіт «Милосердя живе у серці кожного».

4. Взяти участь в акції «Від серця до серця».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Грицюк Галина Дмитрівна
    Хороша робота. Дякую. Добра і світла!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Максимович Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
6660
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку