Мета уроку: допомогти учням осмислити ідейно-художній зміст, загальнолюдську цінність біблійних притч; розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння узагальнювати й робити висновки, коментувати та аналізувати епічні твори; виховувати повагу до святинь людства, домогтися усвідомлення універсальності євангельських істин людського буття, значимості слова милосердя.
Методичний кабінет
Тарасівська ЗШ І-ІІ ступенів
Тульчинської районної ради
Вінницької області
Учитель української мови та літератури
Охота Галина Василівна
- 2013 -
Слайд 1.
Слайд 2.
Слайд 3.
Слайд 4.
Слайд 5.
Слайд 6.
Слайд 7.
Слайд 8.
Слайд 9.
Слайд 10.
Слайд 11.
Слайд 12.
Тема: Перекладна література. Біблія – Святе письмо.
Притчі. Притча про блудного сина.
Мета уроку: допомогти учням осмислити ідейно-художній зміст, загальнолюдську цінність біблійних притч; розвивати усне мовлення, логічне мислення, уміння узагальнювати й робити висновки, коментувати та аналізувати епічні твори; виховувати повагу до святинь людства, домогтися усвідомлення універсальності євангельських істин людського буття, значимості слова милосердя.
Етапи формування гуманістичних цінностей |
Мета етапу |
Методи та прийоми роботи на уроці
|
І.Накопичення системи знань про гуманістичні цінності, усвідомлення їх значущості.
|
Домогтися усвідомлення того, що моральні якості – стрижень гуманізму
З’ясувати зміст поняття «милосердя».
Формувати вміння толерантно доводити свою думку. |
- Чи доводилося вам виявляти милосердя? |
ІІ. Морально-етичне переживання гуманістичних цінностей, розвиток емоційної сфери учнів.
|
Формувати прагнення до гармонії, доброти, людяності.
На основі розкриття символів твору розвивати особисті моральні переконання
Через створення відповідної ситуації викликати в учнів філософські роздуми над життєвими орієнтирами, моральними цінностями.
Домогтися усвідомлення віри у справедливість Божих заповідей жити в мирі і злагоді, уміти співчувати і прощати ближнього.
Допомогти зрозуміти важливість співчуття і милосердя у стосунках з ближнім, вміти побачити потреби ближнього та прийти йому на допомогу, виховувати бажання завжди приходити на допомогу.
Учити перейматися співчуттям до горя, біди інших, прагнення співчувати, прощати та допомагати. |
Перегляд презентації «Милосердя живе у серці кожного» Прийом «Символ твору»
Прийом «Асоціація»
/Діти відшукують в Інтернеті або ж малюють асоціації та пояснюють свій вибір/
Метод «Прес» 1. Я вважаю, що милосердя схоже на … 2. Тому що... 3. Наприклад, ... 4. Отже, …
Милосердя схоже на серце, бо воно може подарувати життя людині.
Милосердя схоже на ромашку, тому що ця квіточка несе ніжність, гарний настрій, як і доброчинні справи.
Милосердя – це рука підтримки, безкорислива допомога тим, хто потребує.
Милосердя, як і сонце, дарує світло і тепло.
Прийом «Уява» Інсценізація уявної картини. Робота в групах. Сценка 1. На святкування в честь повернення блудного молодшого сина приходить сусід і веде бесіду з одним із персонажів притчі.
Сценка 2. Ви – близькі друзі сім’ї. Ви стали свідками батьківського милосердя, але добре пам’ятаєте, як страждав батько, коли син блукав по світу. Ви обговорюєте події.
Сценка 3. Батько і син сидять за святковим столом і обговорюють такі питання:
Сценка 5. Відтворіть картину зустрічі молодшого і старшого брата. ●Про що запитав би молодший брат старшого? ●До якого б спільного висновку дійшли б герої? ●Чи змогла б розповідь молодшого брата викликати в душі старшого милосердя і співчуття?
Прийом «Біль літературного героя»
Прийом «Обери позицію» Поведінка якого брата мені ближче? Чому?
|
ІІІ. Формування гуманістичного світогляду на основі ціннісних орієнтирів, мотивація до гуманних вчинків. |
Домогтися усвідомлення того, що милосердя, доброчинність, співпережива ння – вічні загальнолюдсь кі цінності.
Усвідомлення важливої ролі милосердя як вирішального фактору на шляху до гуманності.
|
Прийом «Давай подискутуємо» Розгляд бувальщин про українських письменників
Прийом «Твоя думка – цінна»
/ Сьогодні в Україні проживає 2 мільйони одиноких людей, 15 тисяч у будинках престарілих, у злиднях живе 1 мільйон 150 тисяч, багато на вулиці безпритульних, немічних. Усі вони потребують нашої уваги, теплого слова, допомоги, підтримки. Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче і страждає, хто потребує нашої уваги/
Прийом «Сенкан» Милосердя. Сердечне, безкорисливе. Лікує, підтримує, допомагає. Живе у серці кожного. Доброчинність. |
ІV. Моделювання соціокультурної поведінки з орієнтацією на загальнолюдські гуманістичні ідеали.
|
Розкрити зв'язок гуманістичних цінностей із сутністю людського «я».
Сприяти соціалізації дитини / не відгороджувати від проблем, які існують в суспільстві, а спільно моделювати шляхи їх вирішення.
Виховувати особисту стурбованість кожного за все, що відбувається довкола, вчити сприймати чужий біль, чужу біду як власні.
|
Прийом «Монолог милосердя». Я – милосердя. Я – живу .. Я – мрію … Я – роблю … Я – знаю .. Я допоміг /допомогла/ … Я бажаю … Я впевнений /впевнена/…
Домашнє завдання. Колективний перегляд та обговорення кінофільму В. Шукшина «Калина красная». /Обговорення епізоду зустрічі головного героя із матір’ю/
Метод «Робота в групах» / на вибір/ 1. Написати в газету статтю-звернення до дітей, яких розшукують батьки. Презентувати роботу. 2.Скласти основні правила прощення. 3.Відвідати сирітський будинок чи будинок престарілих. Скласти творчий звіт «Милосердя живе у серці кожного». 4. Взяти участь в акції «Від серця до серця».
|