Урок на тему: "Кути утворені при перетині двох прямих січною"

Про матеріал

Сформувати поняття внутрішніх односторонніх, внутрішніх різносторонніх та відповідних кутів, розглянути ознаки паралельності прямих. Розробка містить презентацію створену за допомогою програмного забезпечення Smart notebook

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку з геометрії на тему:

 

Кути утворені при перетині двох прямих січною. Ознака паралельності прямих

 

 

 

 

 

 


Тема: Кути утворені при перетині двох прямих січною. Ознака паралельності прямих

 

  • Мета: сформувати поняття внутрішніх односторонніх, внутрішніх різносторонніх та відповідних кутів, розглянути ознаки паралельності прямих

Розвиваючарозвинути елементи математичної мови, логічне мислення , геометричну уяву, кмітливість.

Виховнавиховувати інтерес до предмету, культуру роботи з зошитом та підручником

Обладнання – інтерактивна дошка, комп’ютер, програмне забезпечення Smart notebook

Тип уроку – засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з готовими рисунками

  1.     Суміжні та вертикальні кути

 

     А                                             С                   N                                        K

 

                       О                                                                        O

                                                                         M

      В                                           D                                                                  P

 

            < AOB + < COA = ?                                         < NOM * < KOP

 

      C                             B                                      M                                         N

 

                                                            O          

                     O                                                                                 1300             P

                                                                                   K

       A                           D                                                       < MOK - ?                                                                                                             

                < ACO -?                                                               < MON – ?

                                                                                               < KOP - ?   

  1.          Тестові завдання  (з сигнальними карточками)
  1.              Яку міру має кут, суміжний із кутом 1000?

А) 1000        Б) 800         В) 80          Г) 500

2. Яким є кут, суміжний з тупим кутом?

     А) гострим     Б) прямим      В) тупим     Г) розгорнутим 

3. Кути АОР і ВОС – вертикальні, який знак слід поставити замість *: АОР * ВОС ?

     А) >        Б) <     В) =     Г) ?                                      a            d             n   

4. Які з прямих паралельні?

     А) m і n        Б) a і d        В) a і n      Г) m і d        m                                             

  1.          Прямі на площині

                                                                                                       d

    a                                               m

                                                                                              c         

                                                                n

             b

   ІV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1.     Поняття січної.
  2.     Означення внутрішніх односторонніх кутів.
  3.     Означення внутрішніх різносторонніх кутів.
  4.     Означення відповідних кутів.
  5.     Ознака паралельних прямих:

за внутрішніми різносторонніми кутами;

за внутрішніми односторонніми кутами;

за відповідними кутами.

  1.     Пряма, яка перетинає дві задані прямі, називається січною цих прямих.  При перетині прямих січною утворюються такі пари кутів:
  2.     Кути, що лежать між прямими і по один бік від січної, називаються внутрішніми односторонніми кутами;

    маємо дві пари внутрішніх              

                        односторонніх кутів;

 

  1.     Кути, що лежать між прямими і по різні боки від січної, називаються внутрішніми різносторонніми кутами;

                     маємо дві пари внутрішніх різносторонніх кутів;

  1.            Кути, що лежать по один бік від січної, але один із них лежить між   заданими прямими, а інший не лежить між ними, називаються відповідними; маємо чотири пари відповідних кутів.
  2.        Теорема 1. (Ознака паралельності прямих). Дві прямі паралельні, якщо із січною вони утворюють рівні внутрішні різносторонні кути.

 

  1.        Теорема 2. (Ознака паралельності прямих). Дві прямі паралельні, якщо при перетині з січною вони утворюють внутрішні односторонні кути, сума яких дорівнює 1800.
  2.        Теорема 3. (Ознака паралельності прямих). Дві прямі паралельні, якщо,

перетинаючись із січною, вони утворюють рівні відповідні кути

 

 

 

 

 

VІ. Застосування знань та вмінь учнів

  1.                  Як називаються кути 1 і 2 на рисунках?(Усно)

                                                                    p                                      p

   P                                             m                                          m    

 

  m                                                 

 

    n                                                              

                                                                                    n                       n

 

           а)                                                   б)                                     в)

 

 

  1.                  Запишіть усі пари:

а) внутрішніх односторонніх кутів;

б) внутрішніх різносторонніх кутів;

в) відповідні кути.

 

 

 

 

  1.     Робота біля дошки

Чи паралельні прямі?

 

< 1 = 500. , 2 = 1300                                           < 1:< 2 = 3 : 2, < 3 = 720

Довести: a//b                                              Довести: m//n

 

   a                   1                                                    m                1                        

                                                                                    2

  b          2                                                              n        3

 

c                                                                      k

 

 

  1. задачазадача
• Відомо, що кут АВС дорівнює 300
,ще
які кути можна знайти?
А
С
В
К
М
О
D
Р
     Самостійна робота

ЗадачаЗадача
.803,21,4 0
=∠∠=∠∠ якщоЗнайти
1
2
3
4
а
в
с р
  

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні я дізнався , що …Сьогодні я дізнався , що …
• Внутрішні різносторонні кути , це…
• Відповідні кути,це…
• Якщо вну... 

VІІ. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VІІІ. Домашнє завдання

 

zip
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
13 лютого
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку