Урок № 46 Дата 08.04.2020р.
Доброго ранку або дня, шановні мої учні!
Я рада знову вас привітати на нашому виртуальному уроці.
Гадаю, за час карантину, ви вже склали собі розпорядок дня та працюєте за ним.
Час минає і сьогодні я запропоную вам долучитися до нового виду роботи – тести онлайн. Для того, щоб пройти його з кращим результатом, уважно читайте питання, думайте і не поспішайте.
Пам´ятайте: “Кто спешит, тот людей смешит”.
Пройшовши тест, незабудьте відправити мені свій результат (на диск або на ел. пошту)
Сподіваюсь на плідну роботу та взаємоповагу!
А тепер до роботи!
Відкрийте зошит і записуйте:
Восьме квітня
Класна робота
Тема уроку Квадратний тричлен.
Мета уроку: вивчити означення квадратного тричлена і кореня квадратного тричлена. Спонукати учнів до прояву творчої активності, ініціативи. Розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності, формувати пізнавальний інтерес до математики.
Тип уроку:
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Любі друзі, для того, щоб вміло розкладати квадратний тричлен, треба добре розв´язувати квадратні рівняння. Наступний тест покаже на скільки добре ви це вмієте робити. Повідомляю вам:
Завдання необхідно виконати до 10 квітня 17:00
Код доступу 133545
Прошу вас використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
Всі питання і відповіді обовязково записати у робочий зошит!
Бажаю вам успіхів!
ІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Стародавній грецький вчений Аристотель вважав, що запитання є переходом від незнання до знань. Дійсно це так. Адже вони допоможуть нам розглянути вивчені теми з усіх сторін, виділити головне, а також пов’язати його з раніше вивченим матеріалом.
Квадратний тричлен.
Квадратним тричленом називають многочлен виду ах2 + bх + с, де х змінна, а,b і с деякі числа, причому a 0.
Наведемо приклади многочленів, які є квадратними тричленами:
2х2 5х + 3; х2 + 9х; х2 7; 5х2.
Зазначимо, що ліва частина квадратного рівняння ах2 + bх + с = 0 є квадратним тричленом.
Коренем квадратного тричлена називають значення змінної, при якому значення квадратного тричлена дорівнює нулю.
Наприклад, число 4 є коренем квадратного тричлена х2 х12.
Зрозуміло, щоб знайти корені квадратного тричлена ах2 + bх + с, треба розв’язати відповідне квадратне рівняння ах2 + bх + с = 0.
Дискримінантом квадратного тричлена ах2 + bх + с є число b24ас.
Якщо D 0, то квадратний тричлен коренів не має. Якщо D0, то квадратний тричлен має один корінь, якщо D 0,то два корені.
Розглянемо квадратний тричлен у 2 + 3 у 4. Розкладемо його на множники методом групування.
Маємо: у 2 + 3 у 4 = у 2 + 4у у 4= у(у + 4) (у + 4) = (у + 4) (у
Даний квадратний тричлен розкладено на лінійні множники
у + 4 і у
ах2 + bх + с = а ( ) ( ),
де і корені квадратного тричлена.
Зауваження.
ах2 + bх + с = а (х )2 .
Стародавній грецький вчений Аристотель вважав, що запитання є переходом від незнання до знань. Дійсно це так. Адже вони допоможуть нам розглянути вивчені теми з усіх сторін, виділити головне, а також пов’язати його з раніше вивченим матеріалом.
Для того, щоб ви відчули впевненість в своїх силах, ми застосуємо вивчений матеріал для розв’язування задач і вправ.
ІІІ. Застосування вивченного матеріалу до розв’язування вправ.
№ 1. Розкласти на лінійні множники квадратний тричлен:
а) х2 + 8х + 15.
Прирівняємо квадратний тричлен до нуля:
х2 + 8х + 15= 0.
Скористаємося теоремою Вієта: = 5; = .
Відповідь. х2 + 8х + 15 = (х + 3) (х +5);
б) 6х2 5х 1.
Щоб знайти корені квадратного тричлена ах2 + bх + с, треба розв’язати відповідне квадратне рівняння ах2 + bх + с =0.
Таким чином, 6х2 5х 1=0; D = 25 4 6( = 25+24=49;
Відповідь. 6х2 5х 1=6(х + ) (х 1) = (6х + 1) (х
№ 2. Скоротити дріб:
Розв’язання.
Прирівняємо чисельник до нуля: = 0;
Скористаємося теоремою Вієта: = 3; = 2.
Відповідь. .
Прирівняємо чисельник до нуля: = 0. За теоремою Вієта:
№ 3. Скоротити дріб:
Розв’язання.
Розкладемо чисельник на множники: 4а2 = (2а3) (2а + 3).
Прирівняємо до нуля, = 0;
D = 8142(18) = 81 + 144 = 225;
Відповідь..
Щоб кожний міг з впевненістю сказати, що він досяг успіху потрібно самостійно попрацювати над виконанням аналогічних завдань. Адже уміння працювати самостійно є дуже важливим етапом в навчанні та житті.
IV. Підсумок уроку.
Прошу вас усно відповісти на питання:
1. Що називають дискримінантом квадратного тричлена?
2. У якому випадку квадратний тричлен не має коренів? має один корінь? має два корені?
3. У якому випадку квадратний тричлен можна розкласти на лінійні множники?
4. За якою формулою квадратний тричлен можна розкласти на лінійні множники?
5. У якому випадку квадратний тричлен не можна розкласти на лінійні множники?
Ось і закінчився наш урок. Дякую за співпрацю і чекаю на домашню роботу!!!
Відступіть, будь ласка, від класної роботи 4 клітинки вниз і записуємо: Восьме квітня
Домашня робота
V. Домашнє завдання:
№ 1. Розкласти на лінійні множники квадратний тричлен: а)
б) 4х2 + 3х 22;
№ 2. Скоротити дріб:
Не забувайте домашню роботу відправити на Google – диск.