Урок "Сергій Носань. Ялинка. Олександр Олесь. Ялинка.Виготовлення штучної ялинки"

Про матеріал

Розробка уроку містить інтеграцію предметів " Літературне читання" та "Трудове навчання". Теми з даних предметів підібрані таким чином, що учні спочатку знайомляться з творами українських письменників про зелену красуню, про необхідність збереження ялинок, та альтернативи живим красуням, а потім вчаться виготовляти святкову ялинку власними руками.

Перегляд файлу

Інтегрований урок читання та трудового навчання в 2 класі.

Тема. Сергій Носань. Ялинка.  Олександр Олесь. Ялинка

Трудове навчання

Тема. Виготовлення штучної  ялинки

Мета: навчати учнів орієнтуватися в тексті, інтонувати тексти за розділовими знаками; удосконалювати навички читання прозових та віршованих творів, здобувати з підручника необхідну інформацію; розвивати пізнавальні інтереси, звязне мовлення,  творче  мислення; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного, уміння працювати з папером і ножицями; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання. Складові таблиці, таблиця голосних звуків; портрети О. Олеся, С. Носаня; аудіозапис вірша «Ялинка», відеофізкультхвилинка «Ялинка», зразки штучних ялинок, зроблених руками дітей, кольоровий папір, ножиці, клей, технологічна карта виготовлення ялинки.

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Активізація і мотивація знань, умінь і навичок.

  • Яке свято завітає до нас незабаром в гості?
  • Який атрибут цього свята?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Усі діти люблять новорічні свята. І в ці дні майже у кожного в оселі з*являється красуня гостя. А хто ця гостя, всі дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Зелену сукню маю –

Ніколи не знімаю.

Один – єдиний раз на рік

Зірками прикрашаю.

- Правильно, це ялинка. І ми з вами сьогодні познайомимось з оповіданням Сергія Носаня «Ялинка» і однойменним віршем Олександра Олеся.Та колективно виготовимо ялинку своїми руками.

ІV. Робота над технікою читання.

  • Щоб правильно, швидко читати, треба себе до цього підготувати. Облизали губки, розтягнули їх у посмішці не відкриваючи ротика, «поцілували» мене.

А) вправи на дихання:

– подули легенько, щоб не загасити свічку;

– набрали повітря і на рахунок 12 – видихнути .

Б) вправи на розвиток сили голосу і артикуляцію:

– читання голосних А, О, У, И, І, Е з різною силою голосу;

– чистомовка:

Ма-ма-ма – а на дворі вже зима.

Ні-ні-ні – візерунки на вікні.

Оз-оз-оз –скоро прийде Дід Мороз.

На-на-на – стоїть ялинка чарівна.

В) вправи на розвиток швидко читання:

– вправи зі складовими таблицями

– читання слів з підручника

V. Робота над оповіданням Сергія Носаня «Ялинка»

1. Слово вчителя про автора Сергія Носаня.

C:\Users\Оксана\Desktop\nosan.jpg

Сергій Носань – український письменник. Народився на Черкащині в 1939 році. Рано залишився сиротою. Жив із своїми старшими братами. Закінчивши школу, працював будівельником, потім навчався у педагогічному підінституті, після чого став учителем. Ще в 5 класі став писати п’єси. У своїх творах він торкається теми збереження природи і це спонукало його написати оповідання «Ялинка»

2. Читання оповідання вчителем.

– Яку ялинку прикрашає автор на Новий рік?

– Після якої події він перестав купувати ялинки на базарі?

3. Словникова робота

– як ви розумієте вислів « … я геть би заборонив…»?

Прикрашаємо, щонайменше, погомоніли, карбованці, нищити, болісно, втіхи.

4.Самостійне, напівголосне читання.

- Зверніть увагу на виділені речення

5.  Вибіркове читання.

– Прочитайте виділені слова.

Чи передають вони основну думку твору?

  • Чи погоджуєтесь ви з думкою лісника?
  • Прочитайте, скільки часу простоїть ялинка в квартирі?

VІ. Фізкультхвилинка. (відео з ялинкою)

D:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\Безымянный.png

VІІ. Робота над віршем Олександра Олеся «Ялинка».

  1. Розповідь вчителя.

C:\Users\Оксана\Desktop\277736.jpg

Вірш «Ялинка» відомий не одному поколінню дітей і дорослих. Написав його чудовий майстер слова Олександр Олесь. Це псевдонім письменника, а справжнє – Олександр Іванович Кандиба. Він народився на Сумщині. Писати твори для дітей він почав тоді, коли у нього народився син Олег. Батько розповідав у віршованій формі сину абетку, про математичні примудрості, а ще про зайчиків, курей, качок, гусей.

  • Зараз послухайте його вірш, слідкуючи у читанках, і скажіть, який секрет ви помітили у цьому творі? (у читанці вміщено уривок з вірша)

2.Слухання аудіозапису вірша

- На що схожий цей вірш?

3. Диференціація: 

*Читання вірша підготовленими учнями (в ролях).

- Що казкового в цьому вірші?

Чи перегукується зміст цього вірша з попереднім оповіданням?

*. Читання вірша разом з вчителем «луною», звертаючи увагу на виразність.

- від чийого імені ведеться розмова у цих творах?

3. Читання в особах.

- Скільки осіб у вірші?

2) В оповіданні Карпо Івановича висловлює думку, що не слід вирубувати ялинок для новорічних прикрас, а у вірші думку підтверджує зайчик, відбираючи у хлопчика ялинку.

VІІІ.  Як давно ялинка стала атрибутом Новорічних свят, і що вона символізує?

Цар Петро І Указом „ Про святкування Нового року" повелів роки обчислювати з 1 січня, і прикрашати домівки сосновими і ялиновими гілками. Ці зелені в будь - яку пору року гілки символізували безсмертя , вічну молодість. Хвойні дерева є довгожителями: вони живуть до 600 років. Ялинка за десять років виростає у зріст першокласника, простоїть 10 днів у квартирі на Новий рік і її викинуть на смітник.

  • А що ваша родина робить для збереження ялинок?
  • Яка ж альтернатива (заміна) живій ялинці існує?

ІХ. Аналіз виставки штучних ялинок, зроблених руками дітей.

- Діти, ви проявили винахідливість, креативність. У вас вийшли чудові альтернативні ялинки. Але я хочу запропонувати вашій увазі ще один спосіб виготовлення штучної ялинки.

Х. Колективне виготовлення штучної ялинки.

- У вас на партах лежать папір і ножиці. По контуру ви повинні вирізати «заготовку» ялинки. Потім я покажу, як заготовку скласти, щоб отрималася ось така (показ) ялинка, яку ви зможете прикрасити на свято. (Робота за технологічною картою.)

D:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\1.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\2.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\3.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\5.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\4.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\6.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\7.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\8.jpgD:\Школа\Інтегрований урок Барановська О. М\читання, труди інтегр\ялинка\5 001.jpg

  • Перш, ніж ви приступите до вирізання, давайте повторимо правила роботи з ножицями. (відповіді учнів)
  • Самостійне вирізання заготовки ялинки;
  • Колективне складання ялиночки.
  • Оздоблення ялинки прикрасами.

ХІ. Рефлексія.

– Чи отримали ви на уроці те, що очікували?

– Що вам найбільше сподобалося?

– Що було найважче?

– Що ви взяли для себе з цього уроку?

ХІІ. Домашнє завдання.

Ст. 8182, виразно читати. Знайти і прочитати кінцівку вірша О. Олеся «Ялинка»

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
2459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку