Урок на тему: "Леся Українка «Лісова пісня». Характеристика образів Лукаша та Мавки"

Про матеріал
Мета: розкрити основну проблему твору, проаналізувати образи – персонажі, розвивати критичне мислення учнів, творчу уяву, вміння визначати підтекст художнього твору, розвивати зв’язне мовлення, вміння вести дискусію, виховувати в учнів гуманістичні ідеали, любов до природи, бережливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Леся Українка «Лісова пісня».  Характеристика образів Лукаша та Мавки

Мета: розкрити основну проблему твору, проаналізувати образи – персонажі, розвивати критичне мислення учнів, творчу  уяву, вміння визначати підтекст художнього твору,  розвивати зв’язне мовлення, вміння вести дискусію, виховувати в учнів              гуманістичні ідеали, любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Тип уроку: комбінований

Прийом: критерійний покер

Обладнання: презентація до твору, ілюстрації письменниці, книга.

 

ХІД УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання.

 1. Робота в парах на картках.

Назвати основну думку твору і конфлікти драми – феєрії «Лісова пісня».

2. Робота на дошці. Заповнити схему

                                                      Образи твору

 

 

 

 

 

 Природа                                                                                        людський світ

 

 3. Опитування.

- Джерела написання твору?

- Назвіть жанр твору «Лісова пісня»

- Що таке драматична поема, феєрія, драма – феєрія.

- Які два світи протиставлені у творі?

 - Назвати проблематику твору і на яких образах розкривається ( вплив умов життя приватновласницького світу на людину – Лукаш та Мавка;

 Воля в житті людей – Мавка; проблема вірності та кохання – Мавка та Лукаш; роль мистецтва в житті людини – Лукаш; взаємовідносини між людиною та природою – образ дядька Лева; проблема людського щастя – всі образи; основна проблема – боротьба за вільне, творче, духовно багате життя людини)

  • Назвати конфлікти твору ( 1- соціальний – заради збільшення господарських статків своєї родини мати нехтує сильним взаємним почуттям двох молодих сердець, намагається будь – якою ціною розлучити коханих.  2- філософський – невідповідність високого покликання людини принизливим невільницьким умовам її повсякденного життя)
  • визначити тему твору (оспівування поетесою духовного багатства народу, його великих творчих можливостей, нездоланності потягу людини до високого і прекрасного)
  • визначити ідею твору (утвердження краси вільного незалежного духу, кохання і мрії, змістовного, гармонійного, як сама природа, людського життя)

 

Прийом «критерійний покер». Учні сідають колом, так, щоб бачити один одного. На столі розкладаємо великий аркуш, можна ватман, розділений на кілька секцій (зазвичай, їх три). Кожна секція відповідає певному критерію. Учні отримують по кілька карток (чим менше дітей у класі, тим більше карток вони можуть отримати). А потім по черзі кладуть картку у відповідну секцію, аргументуючи свій вибір. Якщо всі згодні, то хід переходить до іншого. Особливість цієї гри полягає в тому, що діти можуть блефувати й свідомо класти картку в невідповідну секцію. Інші мають це зрозуміти. Якщо якісь картки протягом гри були покладені неправильно, то вчитель має це виправити.

Наше завдання: проаналізувати образи твору, розкрити підтекст твору.

Розставте на картках правильність характеристик до персонажів твору за допомогою самостійного опрацювання і тексту твору «Лісова пісня».

Діти отримують картки і самостійно працюють над ними. У підсумку перевіряємо правильність розставлених картох по групам.

ІV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

1. Слово вчителя.

Отже, повернемося до початку уроку і згадаємо проблемне питання.

У чому сенс людського життя? Коли воно вважається повноцінним?

Метод «Мікрофон»

V. Підсумок уроку.

 1. Бесіда

 - У чому невмирущість духовного, у чому вічність краси?

 - Яка оптимістична ідея торжествує в останньому монолозі Мавки?

 Оптимізм – віра в краще майбутнє.

(Ідея нездоланності, невмирущості мрії людини)

Діаграма ВЕНА

2. Домашнє завдання.

Написати твір «Чи можливий інший кінець твору «Лісова пісня». Чому?»

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
20 серпня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку