Урок на тему: "Не говорю-жорстока доля,Була біда- були й пісні... (Життя і творчість Тетяни Фролової)

Про матеріал
У формі уроку літератури рідного краю нагадати учням драматичні сторінки життя знаменитої землячки.Долучити їх до читання поетичних шедеврів Фролової, показати всю драматичність особистої долі поетеси та її незламний характер. Вчити вистояти у найважчі хвилини життя.
Перегляд файлу

Тема: Не говорю - жорстока доля!

          Була біда - були й пісні…

      (Життя і творчість Тетяни Фролової)

Цілі:

- навчальні: ознайомити із творчістю поетеси Т.Фролової, розкрити грані її особистості та творчі здобутки;

- розвивальні: розвивати та удосконалювати навички виразного читання, вміння висловлювати власне бачення ліричного твору;

- виховні: виховувати любов до літератури рідного краю.

 

Обладнання: портрет Т.Фролової, виставка її творів, ваза з червоними трояндами.

Тип уроку: урок позакласного читання

 

Перебіг уроку

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель читає вірш «Тільки б завжди була Україна»

- Поезія, яку ми всі прослухали, належить жінці, чия доля обпалена громами складних життєвих випробувань - Тетяні Фроловій.

  1. Оголошення теми, мети уроку
  2. Робота за темою уроку

1. Виступи учнів:

Учень 1.Автобіографія поетеси. Звучить вірш «Вертай до Львова».

Учень 2. Вірш «Мої вірші живуть без мене»

Учень 3. Вірш «Переплелись дороги у житті»

2. Слово вчителя

- Готуючись до уроку, ви вчили вірш Тетяни Фролової, який вам найбільше сподобався. Ознайомте зі своєю улюбленою поезією (учні читають вірші).

Вчитель: Скажіть, а які мотиви творчості Т.Фролової ви можете назвати:

  • мотив дороги;
  • вірші присвячені  рідному місту Львову;
  • патріотичні мотиви;
  • пейзажна лірика;
  • твори для дітей.

У сьогоднішньої молоді свої погляди на життя, своє життєве кредо, свої переконання. Але я хочу запропонувати вірш поетеси , який хвилює мене до глибини душі. Послухайте і скажіть, а чи зачепив струни серця вашого цей вірш.

(Вчитель читає вірш під  мелодію пісні «Яворина»)

3. Бесіда за прослуханим

- Чому танці під «Яворину» - це рик, це глум? Над чим?

- Які риси характеру позитивні, на ваш погляд, відсутні у молодих людей, яких поетеса називає «ситою п’яною компанією»?

4. Аналіз поняття «відповідальність»

Вчитель: прочитайте тлумачення слова: «відповідальність - це покладений на когось або взятий на себе обов’язок відповідати за певну ділянку роботи, справу, за чиїсь дії, вчинки, слова.»

5. «Поетична хвилинка»

Раніше підготовлені учні читають вірші «Де б ти не був».»Чи те людство гріхом знівечене».

  1. Узагальнення і систематизація вивченого

1. Слово вчителя

- То яка ж вона, поет і людина, Тетяна Фролова? В її характері, на мій погляд, поєдналися глибока проникливість, довіра, людяність і категоричність.

Була подвійно незахищена - як жінка, і як поет. Єдине, чого не дозволяла собі ніколи - бути слабкою.

(Вірш «Прийду до калини»)

- Чому саме до калини звертається автор?

Свою оцінку творчості поетеси я дала, пропоную це зробити і вам.

2. Прийом «Сенкан». Робота в групах

1 група

2 група

Т.Фролова - людина

Т.Фролова - поет

Мужня, ніжна

Пише, вчить, виховує

Душу хвилюють її твори

Поетеса

Прониклива, довірлива

Пише, тривожить, хвилює

Захоплююсь її поезією і мужністю

Патріот

 

  1. Підбиття підсумків уроку
  2. Оцінювання
  3. Домашнє завдання

Ознайомитися з творами Т.Фролової для молодших читачів.

doc
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку