Тема: Не говорю - жорстока доля!
Була біда - були й пісні…
(Життя і творчість Тетяни Фролової)
Цілі:
- навчальні: ознайомити із творчістю поетеси Т.Фролової, розкрити грані її особистості та творчі здобутки;
- розвивальні: розвивати та удосконалювати навички виразного читання, вміння висловлювати власне бачення ліричного твору;
- виховні: виховувати любов до літератури рідного краю.
Обладнання: портрет Т.Фролової, виставка її творів, ваза з червоними трояндами.
Тип уроку: урок позакласного читання
Перебіг уроку
Вчитель читає вірш «Тільки б завжди була Україна»
- Поезія, яку ми всі прослухали, належить жінці, чия доля обпалена громами складних життєвих випробувань - Тетяні Фроловій.
1. Виступи учнів:
Учень 1.Автобіографія поетеси. Звучить вірш «Вертай до Львова».
Учень 2. Вірш «Мої вірші живуть без мене»
Учень 3. Вірш «Переплелись дороги у житті»
2. Слово вчителя
- Готуючись до уроку, ви вчили вірш Тетяни Фролової, який вам найбільше сподобався. Ознайомте зі своєю улюбленою поезією (учні читають вірші).
Вчитель: Скажіть, а які мотиви творчості Т.Фролової ви можете назвати:
У сьогоднішньої молоді свої погляди на життя, своє життєве кредо, свої переконання. Але я хочу запропонувати вірш поетеси , який хвилює мене до глибини душі. Послухайте і скажіть, а чи зачепив струни серця вашого цей вірш.
(Вчитель читає вірш під мелодію пісні «Яворина»)
3. Бесіда за прослуханим
- Чому танці під «Яворину» - це рик, це глум? Над чим?
- Які риси характеру позитивні, на ваш погляд, відсутні у молодих людей, яких поетеса називає «ситою п’яною компанією»?
4. Аналіз поняття «відповідальність»
Вчитель: прочитайте тлумачення слова: «відповідальність - це покладений на когось або взятий на себе обов’язок відповідати за певну ділянку роботи, справу, за чиїсь дії, вчинки, слова.»
5. «Поетична хвилинка»
Раніше підготовлені учні читають вірші «Де б ти не був».»Чи те людство гріхом знівечене».
1. Слово вчителя
- То яка ж вона, поет і людина, Тетяна Фролова? В її характері, на мій погляд, поєдналися глибока проникливість, довіра, людяність і категоричність.
Була подвійно незахищена - як жінка, і як поет. Єдине, чого не дозволяла собі ніколи - бути слабкою.
(Вірш «Прийду до калини»)
- Чому саме до калини звертається автор?
Свою оцінку творчості поетеси я дала, пропоную це зробити і вам.
2. Прийом «Сенкан». Робота в групах
1 група |
2 група |
Т.Фролова - людина |
Т.Фролова - поет |
Мужня, ніжна Пише, вчить, виховує Душу хвилюють її твори Поетеса |
Прониклива, довірлива Пише, тривожить, хвилює Захоплююсь її поезією і мужністю Патріот |
Ознайомитися з творами Т.Фролової для молодших читачів.