Тема: Мої домашні улюбленці.
Мета : продовжувати формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин ; розширити знання учнів про тварин , які живуть поруч з людиною ;
розвивати уміння описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними, розвивати спостережливість , пам’ять ,увагу , збагачувати словниковий запас ; виховувати активний інтерес до пізнання природи ,гуманне ставлення до всього живого.
Обладнання : демонстраційний матеріал , ілюстрації „Українські народні казки”.
Тип уроку : комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Створення емоційного настрою.
- Подивіться один на одного , посміхніться , побажайте один одному успіху.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ігрова ситуація „Визволи сонечко”. ( Малюнок сонечка і хмаринок).
Щоб знову засяяло сонечко , потрібно виконати всі завдання хмаринок .
- Допоможемо ? (Так.)
Завдання І хмаринки .
1. Підсумки фенологічних спостережень .
Вправа «Погода»
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке число?
- Тепло чи холодно?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні опади?
Завдання ІІ хмаринки .
2. Повідомлення теми і мети уроку .
Сьогодні на уроці ми багато цікавого дізнаємося про тих тварин , які живуть поруч з людиною , з особливостями догляду за ними. Як ви гадаєте, про яких саме тварин ми будемо говорити?
- Діти , в кого вдома живуть тварини принесли фотографії своїх домашніх улюбленців або намалювали малюнки . Давайте познайомимося з ними. Кожна тварина має ім’я або кличку .
Діти називають клички власних котиків.
Діти називають клички власних собачок.
Ваші малюнки та фотографії ми помістимо в лепбук,який будемо створювати в кінці уроку.
- Чи вміють тварини говорити ? (Ні )
- А де вони завжди говорять ? (У казках)
- Пригадайте назви українських народних казок , де головними героями є кіт чи собака. В цьому вам допоможуть ілюстрації. (На дошці ілюстрації до казок „Котик і Півник”, „Рукавичка”, „Пан Коцький”.)
- Ви дуже добре справилися з цим завданням . Молодці.
IV Вивчення нового матеріалу .
Завдання ІІІ хмаринки .
1. Відгадайте загадки і дізнайтеся , які ще тварини можуть жити поруч з людиною вдома .
Як веселка кольоровий ,
Має здібності до мови .
Слово птаху лиш скажіть ,
Він його повторить вмить . (Папуга)
Живе спокійно , не спішить ,
Вона ніколи не біжить ,
Під панцирем без страху ,
Гуляє ... (Черепаха )
Це який дивак знадвору
Носить здобич у комору
Не на спині у мішку ,
А сховавши за щоку ? (Хом’як)
Не літає і не ходить ,
Має рота , не говорить .
І велика й невеличка ,
Там живе , де є водичка. (Риба )
- Ці тварини теж часто живуть поруч із людиною .
Як ми їх називаємо (домашніми улюбленцями) . Чому ?
Вони дарують нам чудовий настрій .Вони завжди поруч з нами . За ними цікаво спостерігати . Можна багато дізнатися про їхні звички та уподобання.
Завдання IV хмаринки .
Фізкультхвилинка .
Завдання V хмаринки .
1. Робота з підручником .
Завдання . Розглянь малюнки . Назви тварин , зображених на них . Про якого домашнього улюбленця ти мріяєш?
Учні розглядають малюнки із зображенням домашніх улюбленців.
- Назвіть тварин , зображених на малюнку .
Ми бачимо на малюнку кота, черепаху,песика,хом’яка,папугу,рибку.
- Як за ними доглядати ?
Їх необхідно годувати , давати свіжу воду , слідкувати за чистотою , вигулювати , спілкуватися з ними , а саме головне - любити .
-Чому бездомні тварини можуть бути небезпечними? Як їм можна допомогти?.
V Узагальнення та систематизація знань .
Завдання VI хмаринки .
Робота в групах з набором геометричних фігур.
-З геометричних фігур спробуйте створити силует однієї з тих тваринок , що ви бачите на екрані. . Не забудьте дати їй кличку .
- Діти демонструють виконане завдання , називають домашніх тварин та їх клички .
Завдання VII хмаринки .
Створення Лепбука « Мої домашні улюбленці»
VI Підсумок уроку .
- Давайте пригадаємо , яких тварин можна тримати вдома ?
Вдома у людей живуть рибки , кролики , хом’яки , черепахи , папужки , котики , собачки .
- Як за ними доглядати ?
Потрібно дбати про їжу , воду , чистоту . Потрібно спілкуватися з ними . Потрібно їх любити .
Утримання домашніх тварин – це не тільки задоволення , розвага , а й велика відповідальність .