Урок на тему " Обчислення виразів.Письмове множення трицифрового числа на одноцифрове. Робота над задачами з буквеними даними."

Про матеріал
Матеріал уроку подано за допомогою таксономії Блума, що дає змогу оцінити кожне завдання окремо і побачити поступ кожної дитини.
Перегляд файлу

Тема уроку: Обчислення виразів. Письмове множення трицифрового числа на одноцифрове. Робота над задачами з буквеними даними.

Мета: закріпити вміння обчислювати значення виразів на три дії; ознайомити учнів з алгоритмом письмового множення на число з нулем в розряді десятків; удосконалювати вміння розв'язувати рівняння та задачі з буквеними даними, обчислювати периметр трикутника; формувати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення, логічне мислення; виховувати охайність.

Обладнання: кольорові цеглинки, ілюстративний та роздатковий матеріал.

Очікувані результати:

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

 

І. Вступна частина

1. Організаційний момент.

Вже для нас дзвенить дзвінок

Починаємо урок. До гостей ви посміхніться

І на мене подивіться.

Сядьте тихо, неначе мишки,

Попрацюємо ми трішки.

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

- На уроці ЯДС ми вивчали тему «Династія». Ви мали можливість віртуально познайомитися з династією Симиренків. Як ви вважаєте, для того чого вони досягли у своєму житті, їм знадобилася математика?

-Навіщо?

-Отже, я так розумію, що цариця наук  досить корисна у житті і є сенс продовжувати її вивчати.

- Сьогодні будемо удосконалювати свої вміння знаходити значення виразів на три дії, познайомимося з алгоритмом письмового множення на число з нулем в розряді десятків, формуватимемо обчислювальні навички, працюватимемо з задачею з буквеними даними.

- Чого ви очікуєте від роботи на уроці?

3.Асоціативний ряд до слова «урок»

 -уважно

-радісно

-охайно

-круто.

ІІ. Основна частина. Технологія « Піраміда Блума»

А я очікую, що ми досягнемо вершини успіху.

 Сьогодні будемо будувати кольорову піраміду з цеглинок Лего і обов’язково досягнемо цієї вершини.

1.Знання

1.Актуалізація опорних знань

- Наша перша сходинка – знання.  Пограємо у гру .

  1. Усні обчислення. Гра « День-ніч»

Перший множник 15, добуток 15. Обчисліть другий множник (1)

Перший множник 23, другий множник 3. Обчисліть добуток (69)

Яке число в 7 разів менше 63? (9)

Частку чисел 7і7 збільшити на добуток цих чисел (50)

У скільки разів 500 більше 100? ( у 5 разів)

 

Каліграфічна хвилинка. Написання числа 555

         Усне опитування

-Які арифметичні дії ви знаєте?

-Назвіть дії першого ступеня.(додавання, віднімання);

Назвіть дії другого ступеня.( множення, ділення)

-У якому порядку виконують дії одного ступеня?( з ліва на право)

-Як розв’язують вирази, що містять дії обох ступенів?

-Як змінюється порядок виконання дій у виразі з дужками?

 

  1. Закріплення вміння розв’язувати вирази на три дії

Попрацюйте в парах. Виконайте вправу 574. Перший ряд обчислює перші два приклади, а другий ряд – два останні.

Часу у вас 2 хвилини.

Перевіримо відповіді: 18, 251, 361,740

 

3.Ознайомлення учнів з письмовим множенням на число з нулем у розряді десятків.

      -Запишіть самостійно числа у вигляді суми розрядних доданків.

506=500+6,

103=100+3,

805=800+5.

 

-Чому ви записали лише два доданки, у нас же трицифрові числа?

-Якщо ви вважаєте , що вправно подолали перший етап,  то покладіть фундамент пірамідки із цеглинок синього кольору.( Діти роблять це у себе парами)

Сьогодні ми навчимося множити трицифрове число на двоцифрове виду 102*3.

-Знання, які ми пробудили допоможуть вам у ознайомленні з новим матеріалом.

 

     2.Розуміння

-Подивіться на дошку і поясніть, як виконали обчислення.(102*3=306;402*2=804;105*5=525)

-Якщо ви зрозуміли без проблем спосіб множення, тоді пора додати до піраміди блакитну цеглинку.

 

 

  3.Використання

 

-Застосуємо наші вміння, виконавши вправу 578 біля дошки.

 

874-104*2=666

403*2-749=57

215*3-5*71=645-355=290

 -Дуже добре, молодці діти. Наша піраміда успіху зростає, адже ви навчилися використовувати отримані знання. Тому сміливо можемо додати зелену цеглинку.

-А щоб вправно працювати, треба вміти і відпочивати.

 

Фізкультхвилинка

 

  

4.Аналіз ( робота у групах по 4 )

-Порівняйте вирази. Що в них спільного? Що відмінного?

Вираз

Спільне

Відмінне

17*4

Вирази на знах.добутку

Перший множник двоцифрове число

107*4

Однаковий другий множник

Другий множник трицифрве число

Я вас вітаю. Наступний етап пройдено і ваша піраміда може збільшитись на цеглинку жовтого кольору.

 

5. Синтез

 

Обчислення задачі 582.

 

-Про які сервізи йдеться у задачі? Скільки видів тарілок у столовому сервізі? У чайному сервізі?

-Що відомо про кількість тарілок у кожному сервізі?

-Якою дією дізнаємося, на скільки більше тарілок у столовому сервізі , ніж у чайному?

-Складіть вираз для розв’язування задачі.( 12*6-12*2)

-Спростіть вираз користуючись правилом множення різниці на число.

(а*b)*c=a*c-b*c

12*(6-2)=12*4=48

-У вас все виходить і ви знову на крок ближче до успіху. Помаранчева цеглинка прямує на піраміду. Але лише у тих діток, які чесно вважають, що справилися із завданням .

6.Творчість

 - Яку геометричну фігуру нагадує вам піраміда?

-Побудуйте трикутник із сторонами 5 см, 7 см , 5 см. Знайдіть його периметр.

 

Р= 5см+5см+7см=17см

 

 

ІІІ. Заключна частина

Вправа « Незакінчене речення»

-Сьогодні я дізналася про_____

-Було цікаво__________

-Я повторив______________

-Мені було складно____________

-Тепер я зможу_____________

 

Оцінювання

Чи досягли ви поставлених перед собою цілей?

Якщо так, тоді на свою пірамідку успіху, яку ви  складали разом зі мною, залишилося додати останній елемент. Якщо ж ні, то тоді нам ще є над чим працювати і я вам допоможу. Червона цеглинка остання. А тепер погляньте на свої фігури. Чи всі елементи там присутні? Це не страшно, головне наполегливість і бажання дізнаватися нове.

Дякую усім за роботу. І нашим захисникам, за те що ми мали змогу провести цей урок. Ідемо на перерву і готуємося до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вираз

Спільне

Відмінне

 

17*4

 

 

 

 

107*4

 

 

 

 

Вираз

Спільне

Відмінне

17*4

 

 

 

 

 

107*4

 

 

 

 

 

Вираз

Спільне

Відмінне

 

17*4

 

 

 

 

107*4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 травня 2023
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку