Тема уроку: Обчислення виразів. Письмове множення трицифрового числа на одноцифрове. Робота над задачами з буквеними даними.
Мета: закріпити вміння обчислювати значення виразів на три дії; ознайомити учнів з алгоритмом письмового множення на число з нулем в розряді десятків; удосконалювати вміння розв'язувати рівняння та задачі з буквеними даними, обчислювати периметр трикутника; формувати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення, логічне мислення; виховувати охайність.
Обладнання: кольорові цеглинки, ілюстративний та роздатковий матеріал.
Очікувані результати:
Тип уроку: урок розвитку критичного мислення
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент.
Вже для нас дзвенить дзвінок
Починаємо урок. До гостей ви посміхніться
І на мене подивіться.
Сядьте тихо, неначе мишки,
Попрацюємо ми трішки.
2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- На уроці ЯДС ми вивчали тему «Династія». Ви мали можливість віртуально познайомитися з династією Симиренків. Як ви вважаєте, для того чого вони досягли у своєму житті, їм знадобилася математика?
-Навіщо?
-Отже, я так розумію, що цариця наук досить корисна у житті і є сенс продовжувати її вивчати.
- Сьогодні будемо удосконалювати свої вміння знаходити значення виразів на три дії, познайомимося з алгоритмом письмового множення на число з нулем в розряді десятків, формуватимемо обчислювальні навички, працюватимемо з задачею з буквеними даними.
- Чого ви очікуєте від роботи на уроці?
3.Асоціативний ряд до слова «урок»
-уважно
-радісно
-охайно
-круто.
ІІ. Основна частина. Технологія « Піраміда Блума»
А я очікую, що ми досягнемо вершини успіху.
Сьогодні будемо будувати кольорову піраміду з цеглинок Лего і обов’язково досягнемо цієї вершини.
1.Знання
1.Актуалізація опорних знань
- Наша перша сходинка – знання. Пограємо у гру .
Перший множник 15, добуток 15. Обчисліть другий множник (1)
Перший множник 23, другий множник 3. Обчисліть добуток (69)
Яке число в 7 разів менше 63? (9)
Частку чисел 7і7 збільшити на добуток цих чисел (50)
У скільки разів 500 більше 100? ( у 5 разів)
Каліграфічна хвилинка. Написання числа 555
Усне опитування
-Які арифметичні дії ви знаєте?
-Назвіть дії першого ступеня.(додавання, віднімання);
Назвіть дії другого ступеня.( множення, ділення)
-У якому порядку виконують дії одного ступеня?( з ліва на право)
-Як розв’язують вирази, що містять дії обох ступенів?
-Як змінюється порядок виконання дій у виразі з дужками?
Попрацюйте в парах. Виконайте вправу 574. Перший ряд обчислює перші два приклади, а другий ряд – два останні.
Часу у вас 2 хвилини.
Перевіримо відповіді: 18, 251, 361,740
3.Ознайомлення учнів з письмовим множенням на число з нулем у розряді десятків.
-Запишіть самостійно числа у вигляді суми розрядних доданків.
506=500+6,
103=100+3,
805=800+5.
-Чому ви записали лише два доданки, у нас же трицифрові числа?
-Якщо ви вважаєте , що вправно подолали перший етап, то покладіть фундамент пірамідки із цеглинок синього кольору.( Діти роблять це у себе парами)
Сьогодні ми навчимося множити трицифрове число на двоцифрове виду 102*3.
-Знання, які ми пробудили допоможуть вам у ознайомленні з новим матеріалом.
2.Розуміння
-Подивіться на дошку і поясніть, як виконали обчислення.(102*3=306;402*2=804;105*5=525)
-Якщо ви зрозуміли без проблем спосіб множення, тоді пора додати до піраміди блакитну цеглинку.
3.Використання
-Застосуємо наші вміння, виконавши вправу 578 біля дошки.
874-104*2=666
403*2-749=57
215*3-5*71=645-355=290
-Дуже добре, молодці діти. Наша піраміда успіху зростає, адже ви навчилися використовувати отримані знання. Тому сміливо можемо додати зелену цеглинку.
-А щоб вправно працювати, треба вміти і відпочивати.
Фізкультхвилинка
4.Аналіз ( робота у групах по 4 )
-Порівняйте вирази. Що в них спільного? Що відмінного?
Вираз |
Спільне |
Відмінне |
17*4 |
Вирази на знах.добутку |
Перший множник двоцифрове число |
107*4 |
Однаковий другий множник |
Другий множник трицифрве число |
Я вас вітаю. Наступний етап пройдено і ваша піраміда може збільшитись на цеглинку жовтого кольору.
5. Синтез
Обчислення задачі 582.
-Про які сервізи йдеться у задачі? Скільки видів тарілок у столовому сервізі? У чайному сервізі?
-Що відомо про кількість тарілок у кожному сервізі?
-Якою дією дізнаємося, на скільки більше тарілок у столовому сервізі , ніж у чайному?
-Складіть вираз для розв’язування задачі.( 12*6-12*2)
-Спростіть вираз користуючись правилом множення різниці на число.
(а*b)*c=a*c-b*c
12*(6-2)=12*4=48
-У вас все виходить і ви знову на крок ближче до успіху. Помаранчева цеглинка прямує на піраміду. Але лише у тих діток, які чесно вважають, що справилися із завданням .
6.Творчість
- Яку геометричну фігуру нагадує вам піраміда?
-Побудуйте трикутник із сторонами 5 см, 7 см , 5 см. Знайдіть його периметр.
Р= 5см+5см+7см=17см
ІІІ. Заключна частина
Вправа « Незакінчене речення»
-Сьогодні я дізналася про_____
-Було цікаво__________
-Я повторив______________
-Мені було складно____________
-Тепер я зможу_____________
Оцінювання
Чи досягли ви поставлених перед собою цілей?
Якщо так, тоді на свою пірамідку успіху, яку ви складали разом зі мною, залишилося додати останній елемент. Якщо ж ні, то тоді нам ще є над чим працювати і я вам допоможу. Червона цеглинка остання. А тепер погляньте на свої фігури. Чи всі елементи там присутні? Це не страшно, головне наполегливість і бажання дізнаватися нове.
Дякую усім за роботу. І нашим захисникам, за те що ми мали змогу провести цей урок. Ідемо на перерву і готуємося до наступного уроку.
Спільне |
Відмінне |
|
17*4
|
|
|
107*4
|
|
|
Вираз |
Спільне |
Відмінне |
17*4
|
|
|
107*4
|
|
|
Вираз |
Спільне |
Відмінне |
17*4
|
|
|
107*4
|
|
|