Тема. Обчислення значень виразів. Задачі
Мета уроку. Удосконалювати навички складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання, вправлятися у розв’язанні задач на знаходження суми; розвивати логічне мислення, увагу; активізувати навчальну діяльність ігровими моментами; виховувати патріотичний настрій та повагу до національних традицій.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Визначення настрою на співпрацю ( набір смайликів)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Хвилинка чистописання.
Вступна бесіда.
- Діти, сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок. Ми з вами будемо подорожувати.
- А чи знаєте ви, що означає «подорожувати»?
- Ви любите подорожувати?
- А чи хотіли б ви побував ати в минулому і побачити, як жили люди багато-багато років тому назад?
- А як ви думаєте, куди ми з вами могли сьогодні відправитись?
- У мене для вас є невеличка підказка. Переверніть листочки, котрі перед вами на партах, уважно розгляньте і скажіть, будь ласка, кого ви там бачите?
1
- Порахуйте, скільки всіх коней?
- Знайдіть коней, котрі біжать вліво і зафарбуйте олівцями синього кольору.
- Так скільки коней біжать вліво? (2)
- Відкрийте робочі зошити, сядьте правильно за партами, покладіть зошити під нахилом і пропишіть рядок цифри 2, користуючись зразком ( малюнок або відео)
2. Усний рахунок
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку
1.Бесіда – спілкування
- Діти, хто помітив: а чи є на малюнку кінь, який відрізняється від інших коней? Чим?
- А як ви вважаєте, хто б міг їздити на такому коні? (…..козаки)
- Правильно, козаки. Тому сьогодні я запрошую вас приєднатися до козацького товариства.
- А хто знає хто ж такі козаки?
2
Козак – це «вільний воїн». Козаки захищали рідну землю від ворогів. На островах, що лежали
посеред Дніпра, вони заснували Запорізьку Січ – грізне бойове укріплення. Січчю командував кошовий отаман. Козаки вправно володіли бойовим мистецтвом, були сміливими і винахідливими. Багато часу проводили в походах.. А відправлялися в походи на своїх бойових кораблях – чайках. Ми теж сьогодні будемо подорожувати на човні, виконуючи певні завдання. При правильному виконанні завдання зафарбовуватимете одну частину човна.
А щоб не заблукати і не збитися зі шляху, попасти в визначене місце, нам буде допомагати карта. Розгляньте її і знайдіть позначку, куди нам потрібно допливти.
3
- А що ми будемо оминати на шляху? (Перешкоди)
- Отже, рушаймо!
- Щоб оминути першу перешкоду, потрібно виконати низку завдань.
2. Завдання – розминка: порядкова і кількісна лічба, парні і непарні числа, сусіди числа і т.д.
3. Складання прикладів за підковами
- Козаки швидко збиралися в путь і розгубили підкови ( пояснити значення слова).
Діти складають приклади, розв’язують, повторюють назви чисел при знаходженні суми та різниці.
4. Математичний диктант
ІV. Фізкультхвилинка. Козацька розминка
Раз – два – голова,
Щоб трималась на м’язах.
Три – чотири, руки в ділі
Раз – кулак, два – кулак –
Бий сильніше козак.
Щоб триматись на коні,
Треба ноги нам міцні,
4
Сильні ноги, дужі ноги –
Не злякаються дороги.
Підемо разом в присядку –
Це найкраща зарядка!
V. Закріплення вивченого
- Довгенько ми пливли. Притомилися, зголодніли. А попереду – перепона. Щоб сил не забракло, ми приготуємо обід. Варити будемо куліш (пояснити значення слова)
ЗАДАЧА 1
Перед походом пішли козаки на базар припасів купити. Один козак купив 5 кг пшона, а другий – 3 кг. Скільки кілограмів пшона купили козаки разом?
ЗАДАЧА 2 – робота в парах ( робота з підручником)
- Щоб безпечно оминути кита і не потрапити в коловорот, потрібно впоратись з круговими прикладами
8+2 9-9+7 6+4-2
10-2+1 7-5 2+2+2
- Діти, козаки любили розваги. У вільний час вони могли позмагатися у перетягуванні канату. Ми теж позмагаємось. Але у кресленні відрізків. А це допоможе оминути нам останню перешкоду .
Завдання. Перший відрізок має довжину 10 см. Накресліть другий відрізок, довжина якого на 3 см коротша за перший відрізок.
- У свій вільний час козаки займалися ще й улюбленими справами. Деякі з них полюбляли щось майструвати. Погляньте на малюнок і скажіть, що змайстрував козак?
5
- Які геометричні фігури бачите? Назвіть
- Порахуйте, скільки прямокутників? Трикутників?
- Яких фігур більше? На скільки?
5. Робота з грою «Танграм» - змагання між групами
Завдання: скласти фігурку коня
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія ( на основі зафарбованих частинок кораблика)
6