Урок на тему: "Основні мотиви лірики Лі Бо"

Про матеріал
Розробка уроку із зарубіжної літератури для 7 класу на тему "Основні мотиви лірики Лі Бо"
Перегляд файлу

Тема уроку: Основні мотиви лі рики Лі Бо

 

Мета уроку: Визначити характерні ознаки середньовічної китайської поезії;

збагатити словниковий запас поняттями “ конфуціанство”, “ даосизм”;

ознайомитись з життям і творчістю Лі Бо;

вчитись аналізувати його вірші;

визначити особливості поезій Лі Бо.

Обладнання : підручник; комп’ютер; презентація до уроку.

Тип уроку. УЗНЗ

                                                                                                    Епіграф уроку

                                                                                                        Змах пензля —

                                                                                                     і буревій та зливи тремтять.

                                                                                                    А напише вірша —

                                                                                                   і викличе сльози у привидів,

                                                                                                   добрих і злих.

 

                                                                                                                                Ду Фу

                                                               Хід уроку.

І Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка знань про добу Середньовіччя ( с. 106- 116 , підручник Ю. І. Ковбасенко, Л. В. Ковбасенко)

Учні задають запитання , що готували вдома викликаному до дошки восьмикласнику.

  1. Зачитуються декілька домашніх письмових робіт « Слово на захист Середньовіччя».

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

1.Прочитати епіграф уроку.

  • Про кого міг сказати такі слова поет Китаю Ду Фу?
  • Що відомо про загадкову країну та її поезію?
  • Давайте зараз познайомимося з Китаєм і його поетом Лі Бо.

ІІІ Оголошення теми та мети уроку.

- Проблемне питання

У  “поезії гір та річок” Лі Бо герой – відлюдник , мандрівник, але чи переймається він тривогами і переживаннями людей

 

ІV Засвоєння нових знань.

На слайдах

Карта України та Китаю

Природа: Україна і Китай

Державні символи

Орапор .державні символи

Символи України: без верби і калин7и нема України.

Національні костюми України і Китаю

Житло в Україні і Китаї

1.Порівнюємо і обговорюємо.

 

2. Словникова робота ( записати в зошити)

- Конфуціанство — етико-політичне вчення давньокитайського мислителя Конфуція (VI ст. до н. е.) Головним у вченні Конфуція є поняття «жень» — гуманність.

- Даосизм (дао — шлях) — одне з філософських учень Китаю. Воно стверджує, що людина — частинка Всесвіту, що людина і природа — єдине ціле, тому пізнати природу означає пізнати людину.

3. Повідомлення учнів.

Загальна характеристика китайської поезії епохи Тан.

Прояв конфуціанства в поезії

- Прагнення щирості і реалістичності у вияві своїх почуттів.

- Мінімальна кількість художніх засобів.

- Про свої почуття поет говорить стримано і виважено.

Даосизм в поезії

- Розвиток пейзажної лірики.

- Популярні теми – самотність, сум, усамітнення в горах, мовчання, злиття людини і природи

4. Учитель.

В Середні віки в Китаї вважали, що земля тримається на трьох китах, а література-- на трьох поетах:

 Лі Бо,   Ван Вей,      Ду Фу

5.Прочитати статтю підручника , сласти план розповіді про життя і творчість Лі Бо.

6. Перегляньте слайд .Підготуйтесь до розповіді про цього поета. Інсценізації.

 

Лі Бо (701-762)

У 18 років мріяв стати ченцем-відлюдником.

У 19 років став народним лицарем, який грабував багатих і допомагав бідним.

У 21 живе високо в горах

У 25 років вирушає в шістнадцятирічні мандри

Отримав звання академіка, був оточений  шаною і почестями імператора, але “мав кістку гордості у хребті”

Був засланий як державний злочинець, позбавлений “тіні,  імені” й “оголошений нічим”

7. Бесіда

- Що особливо вразило, запам’яталось?

 

8.Звучить китайська музика

9. Вірші читаються на китайській мові

 

10. Словникова робота

Бовваніє – видніється.

Ганок – прибудова з площадкою і східцями, а подекуди і з покрівлею біля входу в будинок.

Фіранки – штори.

Яшма – гірська порода, що буває червоного, зеленого чи сірого кольору.

 

На слайді вірш « Печаль на яшмовому ганку» на китайській мові

Завдання отримують 3 групи учнів.

 

11. Прочитати виразно вірш , підготуватись до його аналізу( І група)

 

Печаль на яшмовому ганку
(Переклад Л. Первомайського)

Тема – роздуми героя над сутністю життя.

Головна філософська думка базується на спогляданні ліричним героєм навколишньої картини.

Художні особливості: перелікова інтонація, епітети, метафори.

 

Ось ще один переклад цього шедевра. ( ІІ група)

 

Печаль на яшмовому ганку

Глибокої ночі вона бовваніє на яшмовім ганку у пишній росі.

Роса холодить, і панчішки промокли—байдуже!

В оселю вернулася згодом, фіранки прозорі спустила, крізь них

З далекого неба лиш місяць ясний осяває її лик невеселий.

(Переклад Г.Туркова)

12. Письмово в зошиті записати  аналіз вірша.

Аналіз вірша

Тема  — туга дівчини в розлуці з коханим, образи природи

 

Тут немає описів кохання, є лише зримі образи, які передають почуття ліричних героїв.

 

Образи-символи у назві вірша «Печаль на яшмовому ґанку»:

печаль — емоційна забарвленість переживань, показує, яким було чекання,

яшмовий — знак щирого, істинного, вірного, гідного,

ґанок  — конфлікт, зіткненя життєвих обставин з внутрішнім світом людини.

 

13. Зврнемо увагу ще на одну поезію.

Виразно прочитати , проаналізувати. (ІІІ група)

 

Сосна біля південної галереї
( Переклад Г. Туркова)

Тема : необхідність духовного вдосконалення людини.

Символи у творі:

сосна – образ самого поета, який прагне віднайти вищий сенс життя або досягти вищих щаблів майстерності;

вітер – бентежний , неспокійний світ , у якому живе людина.

14. Проблемне питання. Дати відповідь.

У “поезії гір та річок” Лі Бо герой – відлюдник , мандрівник, але чи переймається він тривогами і переживаннями людей?

V Підсумки уроку.

Продовжте речення:

  • Сьогодні на уроці:
  • я дізнався...
  • я здивувався...
  • я відчув...
  • я уявив...

Завдання додому

Опрацювати с. 126 – 130.

Проаналізувати поезію Лі Бо “ Призахідне сонце навіює думки про гори ”.

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
8339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку