СЦЕНАРІЙ УРОКУ Тема: «Періодизація історії людства» |
Ціль: Домогтися засвоєння матеріалу теми в межах навчальної програми; створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей (див. Робочий лист учня: “Знаю/Розумію/Умію”). |
Діяльність учителя |
|
Вдома: - опрацьовує програму; - готує питання для опрацювання вдома за планом:
- створює робочий лист, продумує запитання-завдання для кожної групи учнів відповідно до структурних елементів уроку:
Робочий лист Перевірка домашнього завдання (5 хв.) Презентуйте лепбук «Стародавній світ у пам’ятках матеріальної культури» за темами: «Первісне суспільство»; «Стародавній Схід»; «Давні Греція та Рим». Актуалізація опорних знань (5 хв.) Серед західноєвропейських вчених існує дискусія: історія - це наука чи мистецтво? Адже відомо, що професійні історики не досліджують явище безпосередньо, як наприклад фізики, біологи чи хіміки, - а відтворюють минуле на основі інтерпретації історичних джерел. Отже, історія: наука чи мистецтво? Перегляньте відео https://youtu.be/EIR5ALmKaZw та займіть позицію.
Мотивація навчальної діяльності (3 хв.) Розгляньте хмаринку слів, дайте визначення розміщених словосполучень:
Цілепокладання (1 хв.) Будь-яка важлива справа починається із визначення цілей - того, до чого ми будемо прагнути в ході нашої діяльності. Сьогодні ми повторимо, як учені впорядковують історичний час та дізнаємось, що таке археологічна періодизація і якими є хронологічні межі історії Стародавнього світу, а також дізнаємося:
Формування умінь, навичок (22 хв.) 1. Розташуйте картки в хронологічній послідовності.
Група 1. Виконайте вправу “Археологічна періодизація”: https://learningapps.org/watch?v=px25zod3t19
Група 2. Виконайте вправу “Історична періодизація”: https://learningapps.org/display?v=pba3js9y523
2. За допомогою сканера QR-коду прочитайте текст та дайте відповіді на питання:
1) Що вивчає історія Стародавнього світу? 2) Які хронологічні межі історії Стародавнього світу? Руханка (1,5 хв.) Танцюймо разом! Руханка танець "Pen, Eraser and Pencil Dance" Узагальнення засвоєного матеріалу (5 хв.) Уявіть, що вам потрібно виступити про важливість вивчення історії. Опрацюйте вислів Цицерона і складіть коротку промову:
Рефлексія (1,5 хв.) Вправа «Дерево успіху». Зафарбуйте на дереві листочки відповідного кольору, де: - зелений листок – впоралися з завданнями; - жовте листя – виконали частково завдання; - червоний лист – не впоралися. Повідомлення домашнього завдання (1 хв.)
1. Перегляньте відео “Історичні джерела” https://youtu.be/T2w-uU5tNAk “Відлік часу в історії” https://youtu.be/-PD6-xpwAd0 2. Опрацюйте § 2 підручника 3. Підготуйте творче завдання: накресліть в зошиті стрічку часу і позначте на ній 3 події з історії Стародавнього світу. |
На уроці: - організовує та керує процесом обговорення певних питань (теми) у групах; - організовує спілкування всіх учасників обговорення; - налагоджує ефективний обмін думками - стимулює та спрямовує процес самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів
|
Діяльність учнів |
|
Вдома: Знайомляться з темою за джерелами інформації: 1. Переглядають відео 1. “Періодизація давньої історії” 2. “Періодизація історії України”
|
На уроці: - шукають відповіді на питання - фіксують інформацію у форматі, запропонованому учителем, або ж пропонують свій |
2. Утворюють лепбук на тему: «Стародавній світ у пам’ятках матеріальної культури» за планом: 1 група «Первісне суспільство»; 2 група «Стародавній Схід»; 3 група «Давня Греція і Давній Рим». 3. Опрацьовують відповідний § підручника. |
- створюють колективний, або ж індивідуальний продукт - презентують його - рефлексують |