Урок на тему: "Перпендикуляр і похила, її властивості"

Про матеріал

Матеріал розкриває поняття перпендикуляра, похилої, властивості похилих та проекцій; формує уміння застосовувати набуті знання для розв'язування задач. А також сприяє розвитку навичок самоконтролю, логічного мислення, пізнавальної діяльності та виховує інтерес до геометрії.

Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:

ПРЕДМЕТНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ:ВВЕСТИ ПОНЯТТЯ ПОХИЛОЇ, ЇЇ ПРОЕКЦІЇ;  ДОМОГТИСЯ ЗАСВОЄННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ ПОХИЛИХ,  ЇХ ПРОЕКЦІЙ ТА ФОРМУВАТИ УМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ ЇХ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ;

МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – ОПЕРУВАТИ ЧИСЛОВОЮ

ІНФОРМАЦІЄЮ;

СОЦІАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА КОМПЕТЕНТНОСТІ- РОЗВИВАТИ НАВИЧКИ САМОКОНТРОЛЮ, ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ, ПІЗНАВАЛЬНУ АКТИВНІСТЬ. ВИХОВУВАТИ  ІНТЕРЕС ДО ГЕОМЕТРІЇ.

„Сформулювати теорему Піфагора.

ЯК ЧИТАЄТЬСЯ ОБЕРНЕНА ТЕОРЕМА ПІФАГОРА?

ТЕОРЕМА. ЯКЩО У ТРИКУТНИКУ

АВС ВИКОНУЄТЬСЯ РІВНІСТЬ АВ²= АС²+ВС², ТО КУТ С ЦЬОГО ТРИКУТНИКА- ПРЯМИЙ.

ЧИ Є ТРИКУТНИК ПРЯМОКУТНИЙ, ЯКЩО ЙОГО СТОРОНИ ВІДПОВІДНО ДОРІВНЮЮТЬ:

АВ - ПЕРПЕНДИКУЛЯР,

В - ОСНОВА ПЕРПЕНДИКУЛЯРА,

А                                                                                                  

АК – ПОХИЛА, К – ОСНОВА ПОХИЛОЇ

„Відрізок АК називають проекцією похилої АК на пряму а.

К                                                                                                                „Перпендикуляр, проведений з

точки до прямої, менший від будь- якої похилої, проведеної з цієї точки до цієї прямої.

A

                                                                          A                 1)ЯКЩО ДВІ ПОХИЛІ, ПРОВЕДЕНІ З

ТОЧКИ ДО ПРЯМОЇ, МІЖ СОБОЮ РІВНІ, ТО РІВНІ МІЖ СОБОЮ І ЇХ ПРОЕКЦІЇ.

2)    ЯКЩО ПРОЕКЦІЇ ДВОХ ПОХИЛИХ,

ПРОВЕДЕНИХ З ТОЧКИ ДО ПРЯМОЇ, МІЖ СОБОЮ РІВНІ, ТО РІВНІ МІЖ СОБОЮ І САМІ ПОХИЛІ.

3)    З двох похилих, проведених з точки до прямої, більшою є та, у якої більша проекція.

4)    З двох похилих, проведених з точки до прямої, більша похила має більшу проекцію.

„Задача № 686                „Дано: пряма а, АВ= 5 см, перпендикуляр;

„    АМ = 13 см, похила.

„Знайдіть проекцію похилої.

Розв’язання

                  М                             В АВ ┴а, АМ- похила, МВ- проекція похилої.

▲АВМ ےАВМ -90º. За теоремою Піфагора АМ² =АВ²+ВМ². ВМ=√ АМ² -АВ²,  ВМ =

√13² -5²,

ВМ= 12 (см).

Відповідь: 12 см.

„    Дано: АМ = АР – похилі „ВМ – проекція АМ, ВМ =

6см

„Знайти відстань між основами похилих.

РОЗВ’ЯЗАННЯ

АМ = АР- ПОХИЛІ, Т. М І Т. Р- ЇХ ОСНОВИ, ВМ І ВР – ЇХ ПРОЕКЦІЇ.

ВМ = ВР = 6 СМ, ТО МР = 2 ВМ, МР = 2*6 = 12 (СМ).

ВІДПОВІДЬ: 12 СМ.

ЗАДАЧА № 692

Розв’язання.

АМ, АК – похилі, АМ = 13 см, ВМ =  5 см – проекція АМ, ВК – проекція АК, АВ МК. ▲ АВК, ےАВК = 90º,  ےАКВ =45º, то  ےВАК = 45º ( за властивістю гострих кутів).

▲АВК – рівнобедрений ( за ознакою), ВК = АВ.

▲ АВМ   ےАВМ = 90º. За теоремою Піфагора

АМ² = АВ² + ВМ², АВ² = АМ² - ВМ², АВ = АМ2 − ВМ2,

                                      АВ =      132 − 52 =  (13 − 5)(13 + 5)=

= 4∗2∗2∗9=4*3=12 (см), АВ = 12 (см).  ВК = 12 (см).

Відповідь: 12 см. 

Задача № 701.

Дано: АL =10см, AK= 14см похилі,  KH –HL = 8, KH, HL -проекції.

L                  H            K Знайти:  KH, HL, АH.



 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ВИВЧИТИ П. 13. РОЗВ’ЯЗАТИ: №690, №698, №702. ПІДСУМОК УРОКУ.

1)      ЩО НОВОГО ВИ ДІЗНАЛИСЯ НА УРОЦІ?

2)      ЩО НАЗИВАЄТЬСЯ ПОХИЛОЮ, ПРОЕКЦІЄЮ?

3)      СФОРМУЛЮВАТИ ВЛАСТИВОСТІ ПОХИЛИХ.

БАЖАЮ УСПІХІВ!

 

pdf
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
11 червня 2020
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку