Урок на тему: "Питальні речення. Логічний наголос у питальних реченнях."

Про матеріал
Пропоную конспект уроку з використанням інтерактивних методів роботи, що дає змогу учням вільно висловлювати свої думки.
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

 

Тема. Питальні речення. Логічний наголос у питальних реченнях.

 

Мета. Дати уявлення про питальні речення, формувати навички інтонування

             та вміння ставити логічний наголос у питальних реченнях, розвивати

             творче мислення, мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до

             лісових мешканців, любов до природи.

 

Обладнання. Малюнки, грамзапис, малюнок осені у вигляді української

                        дівчини, куб, слова для ґронування, роздатковий матеріал –

                        грушки, яблучка, сливки.

 

Тип уроку. Комбінований.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Звучить спокійна музика. На фоні музики звучать слова:

Осінь така мила!

Осінь славна!

Осінь матусі їсти несе.

Борщик – у горщику,

Кашка – у жменьці,

Грушки – у фартушку.

Осінь така мила!

Осінь славна!

  • Сьогодні ми з вами вирушаємо у  неповторний світ природи. Чарівна, прекрасна, золота, багряна красуня осінь завітала до нас. ( Показую малюнок осені.)Вона принесла нам свої плоди, а ми їй покажемо наші знання та уміння.

ІІ. Хвилинка чистопису.

  1. Послухайте вірш і скажіть, про які осінні місяці йдеться у ньому.

Жовтий жовтень у жовтій одежі

Вже блукає у жовтій журбі.

Жовтий жовтень несе листопаду

Золоті журавлині ключі.

  • А зараз який місяць? (Жовтень)
  • Розгорніть зошити і запишіть число, класна робота.

Ж  ж  жж  жа  уж  иж  жі жв же

Потім учні придумують слова з буквою «же» диференційовано.

 

  • Записують 3 слова, щоб буква була на початку слова, всередині та вкінці.

 

  • Записують 3 слова, які б починалися буквою «Же».

 

  • Записують 2 слова з даною буквою за допомогою підручника.

            Перевірка записаних слів.

 

  1. Генерація нових цікавих думок за допомогою методу фокальних об’єктів. (Перенесення властивостей одного предмета на інший.) Складені речення записати в зошити. На дошці – слова:

Лисиця (Хитра, руда.)

Квітка (прекрасна, пахуча.)

  • Коли осінь такою буває?
  • Скільки речень записали?
  • Прочитайте кожне речення.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Домашнє завдання  було скласти текст із речень.
  • Прочитайте його.
  • Про які дерева розповідається у тексті?
  • Яке речення про берізку треба було писати першим? Чому?

ІV. Актуалізація опорних знань. Метод «Ґронування.»

 

 

 

 

 

 

 

( слова, виражає закінчену думку, розповідні, окличні, неокличні, перше слово в реченні пишемо з великої букви, слова в реченні пишуться окремо…)

 

 

 

V. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і завдань уроку.

1.  Загадка.

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а навчає. (Книга)

  • Складіть речення із словом книга.
  • Прочитайте записані на дошці речення.

а)  Книгу треба берегти і шанувати.

б)  Бережи і шануй книгу!

в)  Чи бережеш ти книгу?

  • Що стоїть у кінці першого речення? другого?
  •  Як називається перше речення?

2.  Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо мандрувати містечком із назвою Речення і

познайомимося з питальними реченнями, навчимося правильно інтонувати їх.

3.  Робота з підручником.

Вправа 130.

а)  Читання в особах діалогу (слова автора і читача).

б)  Бесіда за малюнком до вправи.

  • Хто ще відвідав бібліотеку?
  • Чи цікаво дітям у бібліотеці?

в)  Вибіркове читання речень.

  • Прочитайте речення, в яких про щось запитується.
  • Який знак стоїть у кінці таких речень?

г)  Читання і аналіз правила, с. 65.

  • Яке речення називається питальним?
  • Що ставиться у кінці питального речення?

ґ) Запис речень.

  • Запишіть з тексту діалогу два питальні речення.

VІ. Фізкультхвилинка.

VІІ. Закріплення вивченого.

1.  Робота в парах.

  • Запитайте один одного про те, що вас цікавить, і дайте відповідь.
  • Як називаються речення-запитання? А речення-відповіді?

2.  Творче списування.

  • Запишіть вірш, дописуючи пропущені слова і розділові знаки.

Чому пахнуть квіти

Бо їм ... світить (сонце)

З чого раді діти

Бо ростуть, як ... (квіти).

3.  Інтонування речень.

Вправа 133.

а)  Читання речень.

  • Прочитайте запитання і відповідь.

Вимовляйте з більшою силою голосу (наголошуйте) виділені слова.

б)  Словникова робота. (Використовуються малюнки.)

Дятел — лісовий птах з довгим і гострим дзьобом, їжу добуває з щілин

кори дерев.

  • Утворіть словосполучення з цим словом.
  • Складіть звукову модель слова дятел.
  • Хто знає загадки про дятла?

в)  Запитання-відповідь.

  • Кого називають санітаром лісу? (Дятла.)
  • Кого називають лісовою господаркою? (Білочку.)

Бесіда про бережне ставлення до лісових тварин.

г)  Списування.

  • Спишіть перші два запитання і відповіді на них.

Зверніть увагу на запис речень .

VIІІ. Підсумок уроку.

  1. Метод «Кубування.»
  • З якими реченнями ознайомилися? (доповнення до ґрона)
  • Відгадайте загадку.

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам – ні пари з уст.

Що це за знак?

  • В кінці якого речення він ставиться?
  • Які речення називаються питальними?
  • В яких ситуаціях ви користуєтеся питальними реченнями?
  • Наведіть приклади питальних речень.
  1. Оцінювання.

(Протягом уроку за правильні відповіді учні отримували плоди: груші, яблука, сливи. Підрахувавши їх, кожен ставить собі оцінку.)

ІX. Домашнє завдання.

Виконати вправу 134, вивчити правило на с.65.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку