Урок на тему "Подорож країною Займенник"

Про матеріал
Тема уроку: Заперечні й неозначені займенники, їх відмінювання і написання Мета уроку: познайомити учнів з неозначеними та заперечними займенниками, дати поняття про способи їх творення, особливості відмінювання та написання; формувати в учнів навчально-пізнавальну та діяльнісну компетентності, самостійно аналізувати та робити висновки, сприяти розвиткові діалогічного та монологічного мовлення; виховувати самостійність у здобутті знань, згуртованість. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Форма уроку: урок-квест
Перегляд файлу

Топільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Дворічанської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

Урок-квест з української мови для учнів 6-го класу

«Подорож країною займенника»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

Учитель української мови

 та літератури

Солонина Наталя Григорівна

 

 

 

 

 

 

Дата проведення:

Тема уроку: Заперечні й неозначені займенники, їх відмінювання і написання

Мета уроку:  познайомити учнів з неозначеними та заперечними займенниками, дати поняття про способи їх творення, особливості відмінювання  та написання;  формувати              в учнів навчально-пізнавальну та діяльнісну компетентності, самостійно аналізувати та робити висновки, сприяти розвиткові діалогічного та монологічного мовлення; виховувати самостійність у здобутті знань, згуртованість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок-квест

Перебіг уроку

І. Вступна частина

 Дорогі діти, вітаю вас! Я вважаю, що ви надзвичайно допитливі, прагнете якнайбільше дізнатися, тому й запрошую вас на цікавий квест! Правильно організована робота в команді допоможе вам розвинути свої здібності. А стати переможцем у квесті зможе той, хто проявить наполегливість, покаже високий рівень знань і докладе чимало зусиль під час виконання різноманітних завдань.

Однак, як і в кожній грі, сьогодні будуть переможці й переможені. І неважливо, кому сьогодні більше пощастить. Головне, щоб серед вас панувала атмосфера доброти та взаємопідтримки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мапа подорожі країною Займенник

Результат пошуку зображень за запитом карта казкової країни

 

  1. Заповнимо  таблицю «З-Х-Д»

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Для того аби вирушити  в дорого, вам необхідно вийти зі школи , але тут перешкодою є річка. Аби перейти місток слід виконати завдання.

 Ланцюжок”. 1 варіант: назвати всі заперечні займенники,

                  2-ий : всі неозначені займенники.

ІІ. Основна частина

  1. Учитель: Наступне завдання ви знайдете, скориставшись підказкою. 

На нього ти зможеш сісти

Коли до столу покликали їсти.

Отже, відгадавши загадку, під цим предметом знайдете ковнверт із завданням.

 Визначення способів творення заперечних та неозначених займенників. Діти в парах опрацьовують таблицю та доповнюють її.

Творення заперечних та неозначених займенників

Відносні

займенники

Заперечні

займенники

 Неозначені займенники

  Хто

  Що

  Який

  Чий

  Котрий

  Скільки

Ніхто

Ніщо

Ніякий

Нічий

Нікотрий

Ніскільки

Дехто, хтось, будь-хто.

Абищо, що-небудь, казна-що.

Якийсь, хтозна-який, деякий.

Будь-чий, аби-чий, чий-небудь.

Котрийсь, хтозна-котрий.

Скільки-небудь, казна-скільки.

Спосіб

творення

 

 

 

Обговорюються такі питання

•Позначте твірні основи та словотворчі префікси і суфікси у неозначених та заперечних займенниках( у таблицях).

•Від яких займенників утворюються заперечні та неозначені займенники?

•За допомогою яких способів творяться заперечні та неозначені займенники?

•Який префікс бере участь у творенні заперечних займенників?

•Які префікси і суфікси служать для творення неозначених займенників? Заповніть таблицю.

  1. Країна № 2.

Учитель: Аби перейти до наступної країни, потрібно знайти завдання. А завдання ви знайдете, відгадавши загадку.   Завдання прикріплене до..

Загадка: Є комп’ютерний, письмовий,

Однотонний, кольоровий

Ми за ним навчаємось,

Пишемо і граємось

Завдання: Записати займенники хтозна-хто, хто-небудь, дещо в родовому, орудному й місцевому відмінках із прийменниками. Назвати орфограми.                                                                                                                  Зразок. Будь-хто — будь до кого, до будь-кого (Р. в.); будь з ким (Ор. в.); будь на кому, на будь-кому (М. в.).

  1. Казкова країна № 3.

Загадка: В цьому будинку всі мешканці —

Розумники й мудреці.

Хто познайомиться з усіма —

Освіченим стає.

(Книжковий шафа)

Завдання: Записати займенники за алфавітом, виправляючи, де треба, допущені орфографічні помилки. Навести відповідні правила правопису заперечних і неозначених займенників.

Де-який, хтозна в кому, будь-заким, ніскільки, аби-який, абихто, щонебудь, нізчим, скількись, девчому, з чимось, казнащо, невідь-який, де-що, будь з чим, хто зна-який, нівякому, абищо, нічий.

  1. Казкова країна № 4.

Загадка: ***

То відкриють,

То закриють,

Ось вони скриплять

І ниють.

(Двері)

Орфографічний практикум «Відшукай домівку для займенників»

Виписати спочатку заперечні займенники, потім — неозначені.

Дещо, абичий, ніщо, хто-небудь, нічий, ніскільки, хтозна-скільки, ніякий, ніхто, будь-який, нікого, чийсь, нікотрий, якийсь, хтозна-що.

ІІІ. Підсумкова частина

  1. Доповнимо таблицю «З-Х-Д».
  2.  Казкова країна № 5.

Учитель: Ось ми з вами й дісталися до останньої казкової країни, виконавши завдання. Переможцями сьогодні виявилася команда …….. Винагородою для вас будуть грамоти та акційна картка без домашнього завдання. Ви можете скористатися нею на будь-якому уроці. Дякую за гру.

  1. Домашнє завдання
docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку