8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок на тему. Попередження захворювань. Захисні реакції організму людини.

Про матеріал
Мета: розглянути основні причини хвороб; методи попередження інфекційних та неінфекційних захворювань; • формувати в учнів поняття «імунітет»; • ознайомити учнів з захисними реакціями організму; • розвивати в учнів вміння попереджувати інфекційні захворювання; • продовжувати виховання свідомого ставлення до збереження свого здоров'я та вміння підтримати хворого.
Перегляд файлу

7 клас

Тема.  Попередження захворювань.   Захисні реакції організму людини.

Мета: розглянути основні причини хвороб; методи попередження інфекційних та неінфекційних захворювань;

  • формувати в учнів поняття  «імунітет»;
  • ознайомити учнів з захисними реакціями організму;
  • розвивати  в учнів вміння попереджувати інфекційні захворювання;
  • продовжувати виховання  свідомого ставлення до збереження свого здоров'я та вміння підтримати хворого.

Тип уроку:  урок засвоєння  нових знань.

Епіграф уроку:  

Здоров’я не цінують, поки не приходить хвороба.
Т.Фуллер

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 Привітання. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час уроку.

Визначення стану здоров я. Учні почуваються добре, можемо починати урок.

ІІ. Актуалізація навчальних досягнень та життєвого досвіду учнів.

2.1. Перевірка домашнього завдання:

  • Тестове завдання для контролю знань.

2.2. «Клуб  ЗСЖ ».

На уроках основ здоровя ми з вами постійно говоримо про здоров я людини, як його зберігати та зміцнювати. Не є виключенням і наш сьогоднішній урок.

   Слово вчителя:

«Давньокитайські мудреці вважали, що хвороба – це дар, вона приносить людині користь.»

Спробуймо довести чи спростувати цю тезу.

2.3.  Вправа «Асоціативний кущ».

Складання схеми на дошці за асоціаціями учнів до терміна «хвороба».

Приклади відповідей: інфекція; біль; лікарня; «швидка допомога»; лікар; температура; слабкість, аптека.

 

 

ІІІ. Мотивація вивчення нової теми.

3.1. Повідомлення теми уроку.

Проблемне питання

  • Чи можливо уникнути хвороб?

ІV. Етап засвоєння нових знань.

1.Вправа «Мозковий штурм».

                                Ознаки здорової і хворої людини – створення схеми

Ознаки хворої  людини

Ознаки  здорової людини

не

працездатна

міцний сон

хороший апетит

нормальна температура

бадьора

діяльна

2. Як ви гадаєте, що може бути причинами хвороб ?

 

 

 

інфекції

шум

Неправильне харчування

 

вібрація

 

шкідливі звички

стреси

недосипання

отруєння

 

 

 

3. Шляхи  передачі  інфекцій – розглянути фронтально.

Картинки по запросу шляхи передачі інфекції 

 

 

 

 

 

 

  4.  Форми імунітету.

     З давніх-давен було помічено, що багато хвороб людини зустрічаються лише в певних частинах земної кулі: наприклад, жовта лихоманка - в країнах Південної Америки і Африки, холера - найчастіше в Індіі. В Україні та Білорусії підвищена захворюваність на бронхіальну астму.

       Відомо, що людський організм, який переніс ту чи іншу хворобу, вдруге на неї майже ні­коли не хворіє. Це залежить від багатьох причин і насамперед від стану організму. В нормальному стані організм набуває активної специфічної стійкості проти того чи іншого виду інфекції.

 Стан організму, за якого він протистоїть шкідливій дії патогенних мікробів, їхніх токсинів або будь-яких інших чужорідних тіл, назвали імунітетом (від лат. іmmunitas — звільнення).

Іншими словами імунітет – це властивість організму  розпізнавати і знешкоджувати чужорідні тіла чи речовини.

Головним завданням імунітету є знищення клітин, що генетично відрізняються від власних, нехай то буде чужа клітина чи клітина власного тіла, що змінилася в генетичному відношенні.

Картинки по запросу види імунітету таблиця 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення і узагальнення матеріалу.

Завдання 1

 Робота в парах ( по одному малюнку на парту)

За допомогою хмари слів складіть список профілактичних заходів, які допоможуть зберегти здоров'я.

 

C:\Users\PC-HOME\Downloads\Word Art 6 (1).pngВідповіді:

1.Дотримання правил особистої гігієни

2. Вологе прибирання приміщень

3. Вакцинація.

4. Уникати контактів з хворою людиною.

5.  Використання захисних масок.

Завдання 2

 Прочитати ситуацію й відповісти на питання.

Коли в школі оголосили карантин, то один з учнів зателефонував однокласникам і запропонував усім разом сходити в кіно.

  • Чи правильно він вчинив? Якщо «ні», то чому?
  • Завдяки чому проявляються захисні реакції організму?
  • Чим відрізняється вроджений імунітет від набутого?
  • Які способи попередження захворювань ви знаєте?

V.  Підсумок уроку, оцінювання знань учнів

Виберіть початок одного речення, за яким охарактеризуйте сьогоднішній урок.

Сьогодні на уроці я дізнався…

Мені було цікаво…

Мені було важко…

Тепер я можу…

Я навчився…

VІ. Домашнє завдання

  1. Прочитати ⸹ 2 підручник С.В. Василенко, Н.І.Гущина
  2. Виконати завдання № 7 письмово.
  3.  Скласти хмару слів  на тему «Бар’єри на шляху інфекцій»

 

 

docx
Додав(-ла)
Дубина Людмила
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку