7 клас
Тема. Попередження захворювань. Захисні реакції організму людини.
Мета: розглянути основні причини хвороб; методи попередження інфекційних та неінфекційних захворювань;
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Епіграф уроку:
Здоров’я не цінують, поки не приходить хвороба.
Т.Фуллер
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час уроку.
Визначення стану здоров я. Учні почуваються добре, можемо починати урок.
ІІ. Актуалізація навчальних досягнень та життєвого досвіду учнів.
2.1. Перевірка домашнього завдання:
2.2. «Клуб ЗСЖ ».
На уроках основ здоров’я ми з вами постійно говоримо про здоров я людини, як його зберігати та зміцнювати. Не є виключенням і наш сьогоднішній урок.
Слово вчителя:
«Давньокитайські мудреці вважали, що хвороба – це дар, вона приносить людині користь.»
Спробуймо довести чи спростувати цю тезу.
2.3. Вправа «Асоціативний кущ».
Складання схеми на дошці за асоціаціями учнів до терміна «хвороба».
Приклади відповідей: інфекція; біль; лікарня; «швидка допомога»; лікар; температура; слабкість, аптека.
ІІІ. Мотивація вивчення нової теми.
3.1. Повідомлення теми уроку.
Проблемне питання
ІV. Етап засвоєння нових знань.
1.Вправа «Мозковий штурм».
Ознаки здорової і хворої людини – створення схеми
Ознаки хворої людини |
Ознаки здорової людини |
не |
працездатна |
міцний сон |
|
хороший апетит |
|
нормальна температура |
|
бадьора |
|
діяльна |
2. Як ви гадаєте, що може бути причинами хвороб ?
інфекції |
шум |
Неправильне харчування |
вібрація |
шкідливі звички |
стреси |
недосипання |
отруєння |
3. Шляхи передачі інфекцій – розглянути фронтально.
4. Форми імунітету.
З давніх-давен було помічено, що багато хвороб людини зустрічаються лише в певних частинах земної кулі: наприклад, жовта лихоманка - в країнах Південної Америки і Африки, холера - найчастіше в Індіі. В Україні та Білорусії підвищена захворюваність на бронхіальну астму.
Відомо, що людський організм, який переніс ту чи іншу хворобу, вдруге на неї майже ніколи не хворіє. Це залежить від багатьох причин і насамперед від стану організму. В нормальному стані організм набуває активної специфічної стійкості проти того чи іншого виду інфекції.
Стан організму, за якого він протистоїть шкідливій дії патогенних мікробів, їхніх токсинів або будь-яких інших чужорідних тіл, назвали імунітетом (від лат. іmmunitas — звільнення).
Іншими словами імунітет – це властивість організму розпізнавати і знешкоджувати чужорідні тіла чи речовини.
Головним завданням імунітету є знищення клітин, що генетично відрізняються від власних, нехай то буде чужа клітина чи клітина власного тіла, що змінилася в генетичному відношенні.
V. Закріплення і узагальнення матеріалу.
Завдання 1
Робота в парах ( по одному малюнку на парту)
За допомогою хмари слів складіть список профілактичних заходів, які допоможуть зберегти здоров'я.
Відповіді:
1.Дотримання правил особистої гігієни
2. Вологе прибирання приміщень
3. Вакцинація.
4. Уникати контактів з хворою людиною.
5. Використання захисних масок.
Завдання 2
Прочитати ситуацію й відповісти на питання.
Коли в школі оголосили карантин, то один з учнів зателефонував однокласникам і запропонував усім разом сходити в кіно.
V. Підсумок уроку, оцінювання знань учнів
Виберіть початок одного речення, за яким охарактеризуйте сьогоднішній урок.
Сьогодні на уроці я дізнався…
Мені було цікаво…
Мені було важко…
Тепер я можу…
Я навчився…
VІ. Домашнє завдання