Урок на тему "Правопис префіксів"

Про матеріал

Формувати в учнів уміння писати префікси і прийменники; ознайомити з вимовою і написанням префіксів роз-, без-; збагачувати активний словниковий запас; розвивати культуру мовлення та навички роботи в парах, групах; повторити споріднені слова; виховувати уміння спостерігати за природою та берегти її.

Перегляд файлу

 

 

 

Правопис префіксів    роз -, без -.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

 

 

 

 

Мета.  Формувати в учнів уміння писати префікси і прийменники; ознайомити з вимовою і написанням префіксів роз-, без-; збагачувати активний словниковий запас; розвивати культуру мовлення та навички роботи в парах, групах; повторити споріднені слова; виховувати  уміння спостерігати за природою та берегти її.   

Матеріал до уроку. Дидактичний матеріал із завданнями для роботи  в парах  і    малих групах,  таблиця Написання префіксів роз-, без- ,                                     куб, підручник Українська мова 3 клас. 

 

І. Організація дітей до уроку.

Мову ми вивчаємо,знання з мови здобуваємо.

Працюймо наполегливо, уважно , старанно, 

Щоб жодна хвилина не втратилась марно. 

 

ІІ. Актуалізація і контроль знань.  

  1.               Фронтальне опитування. 

Прийом Кубування.  1грань – Яка частина слова називається 

                                         префіксом?  

                                           2грань – Що називається прийменником?

                                           3грань – Як відрізнити префікс від                  

                                 прийменника?

                                     4грань – Як пишуться прийменники і                                    

                                префікси із словами?

                 5грань –Навести приклади префіксів.

                 6грань – Навести приклади прийменників. 

  1.               Творча робота.

Завдання 1. Розкрити дужки, з’ясувати, де префікс, де прийменник.

(До) школи  ( по)чинай (з)биратися ( з)вечора. (По)дивися (в) щоденник і( при)гадай, які уроки чекають ( на) тебе завтра й (по)чинай готуватися( до )зустрічі(з )ними.

-Коли найкраще збирати портфель в школу, вранці чи ввечері?

 

  1.               Вправа  “ Дешифрувальник”.    

Завдання 2.  Прочитати заховане слово.

20,  21,  7, (20+5), 12, (9+6),  22.  

П     Р    Е     Ф       І       К      С 

 

ІІІ . Повідомлення теми і завдання уроку. 

  1.               Префіксів у нашій мові багато, але деякі з них вимагають до себе особливої уваги.  Які це префікси узнаємо, якщо проведемо спостереження. 

Завдання 3. 

-Що роблять двоє курчат?

  - Сперечаються. 

-  Про що, дізнаємося, коли виконаємо завдання Мирилочка.

- Яка частина в слові повторилася?  - роз-, без-.

- Яка буква пишеться в кінці частин цих слів?

           5. Робота за таблицею Правопис префіксів роз-, без-.

            6. Робота за підручником с. 104. Заучування правила. 

 

     ІV. Засвоєння нового матеріалу.

  1.               Робота в зошитах. 

- Хвилина каліграфії.  

- Опрацювати Вправу 256 по варіантах.  Перевірити.

- Скласти (усно) речення із парами слів (за вибором). 

 

  1.               Робота з деформованим текстом. 

Завдання 4. 

- Прочитати прислів’я.  Пояснити його зміст.

не, наллєш, бочки, Бездонної.

- Зробити звуковий аналіз виділеного слова.

 

  1.               Гра  “Складалочка”. 

 Прийом Мікрофон.

       Завдання 5.

      Утворити слова із префіксами роз-, без-.

       Малювати, око, мити , вода, писати, хмара,бити, барви, плести,        думка, горнути, шум, кара,право. 

      -Яка буква пишеться в кінці цих префіксів? 

     -З одним із цих слів (за вибором) скласти речення за схемою. 

   ……….    ________                   ……   ……

                        

V. Фізкультурна пауза.

 

VІ. Закріплення знань,отриманих на уроці.

  1.               Творча робота в групах. 

Завдання 6. 

1група. Ромашки .  Записати пропущену букву. 

Бе…межний, ро…фарбувати, ро…гадала, бе…зубий, ро…нести. 

2група. Волошки.  Виявити в словах помилки і виправити їх. 

 Росв’язати, бес’язикий, росмова, розплести, безтурботний, 

      Безстрашний, росбудував, безволосий. 

 

            3група. Маки .  За допомогою префіксів роз-, без-, утворити нові 

                            слова. Дати, ходить, вуса, голова, дорога,звук. 

 

4група.  Дзвіночки.  Скласти речення і пояснити  написання

              виділених слів.  

дзвіночки , на, розрослися, Буйно, галявині, лісовій.

Це все – мій, край, полями, з, безмежними, рідний.   

 

2.  Перевірити завдання кожної групи.  Зробити висновок по вивченій темі.

 3. Домашня робота. Правило с. 104, Вправа 259.

 

    VІІ. Підсумок уроку.

- Що найбільше запам’ятали на уроці?

- Що нового узнали про префікси? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку