Формувати в учнів уміння писати префікси і прийменники; ознайомити з вимовою і написанням префіксів роз-, без-; збагачувати активний словниковий запас; розвивати культуру мовлення та навички роботи в парах, групах; повторити споріднені слова; виховувати уміння спостерігати за природою та берегти її.
Правопис префіксів роз -, без -.
3 клас
Мета. Формувати в учнів уміння писати префікси і прийменники; ознайомити з вимовою і написанням префіксів роз-, без-; збагачувати активний словниковий запас; розвивати культуру мовлення та навички роботи в парах, групах; повторити споріднені слова; виховувати уміння спостерігати за природою та берегти її.
Матеріал до уроку. Дидактичний матеріал із завданнями для роботи в парах і малих групах, таблиця “ Написання префіксів роз-, без- “, куб, підручник “Українська мова “ 3 клас.
І. Організація дітей до уроку.
Мову ми вивчаємо,знання з мови здобуваємо.
Працюймо наполегливо, уважно , старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
ІІ. Актуалізація і контроль знань.
Прийом “Кубування”. 1грань – Яка частина слова називається
префіксом?
2грань – Що називається прийменником?
3грань – Як відрізнити префікс від
прийменника?
4грань – Як пишуться прийменники і
префікси із словами?
5грань –Навести приклади префіксів.
6грань – Навести приклади прийменників.
Завдання 1. Розкрити дужки, з’ясувати, де префікс, де прийменник.
(До) школи ( по)чинай (з)биратися ( з)вечора. (По)дивися (в) щоденник і( при)гадай, які уроки чекають ( на) тебе завтра й (по)чинай готуватися( до )зустрічі(з )ними.
-Коли найкраще збирати портфель в школу, вранці чи ввечері?
Завдання 2. Прочитати заховане слово.
20, 21, 7, (20+5), 12, (9+6), 22.
П Р Е Ф І К С
ІІІ . Повідомлення теми і завдання уроку.
Завдання 3.
-Що роблять двоє курчат?
- Сперечаються.
- Про що, дізнаємося, коли виконаємо завдання “ Мирилочка”.
- Яка частина в слові повторилася? - роз-, без-.
- Яка буква пишеться в кінці частин цих слів?
5. Робота за таблицею” Правопис префіксів роз-, без-“.
6. Робота за підручником с. 104. Заучування правила.
ІV. Засвоєння нового матеріалу.
- Хвилина каліграфії.
- Опрацювати Вправу 256 по варіантах. Перевірити.
- Скласти (усно) речення із парами слів (за вибором).
Завдання 4.
- Прочитати прислів’я. Пояснити його зміст.
не, наллєш, бочки, Бездонної.
- Зробити звуковий аналіз виділеного слова.
Прийом “ Мікрофон”.
Завдання 5.
Утворити слова із префіксами роз-, без-.
Малювати, око, мити , вода, писати, хмара,бити, барви, плести, думка, горнути, шум, кара,право.
-Яка буква пишеться в кінці цих префіксів?
-З одним із цих слів (за вибором) скласти речення за схемою.
………. ________ …… ……
V. Фізкультурна пауза.
VІ. Закріплення знань,отриманих на уроці.
Завдання 6.
1група. “ Ромашки “. Записати пропущену букву.
Бе…межний, ро…фарбувати, ро…гадала, бе…зубий, ро…нести.
2група. “ Волошки”. Виявити в словах помилки і виправити їх.
Росв’язати, бес’язикий, росмова, розплести, безтурботний,
Безстрашний, росбудував, безволосий.
3група. “ Маки “. За допомогою префіксів роз-, без-, утворити нові
слова. Дати, ходить, вуса, голова, дорога,звук.
4група. “Дзвіночки”. Скласти речення і пояснити написання
виділених слів.
дзвіночки , на, розрослися, Буйно, галявині, лісовій.
Це все – мій, край, полями, з, безмежними, рідний.
2. Перевірити завдання кожної групи. Зробити висновок по вивченій темі.
3. Домашня робота. Правило с. 104, Вправа 259.
VІІ. Підсумок уроку.
- Що найбільше запам’ятали на уроці?
- Що нового узнали про префікси?