Тема уроку: У гостях у пана Прикметника
Закріплення знань про прикметник як частину мови
Мета:
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Форма проведення: урок з використанням інтерактивних методів навчання
Обладнання: опорна таблиця «Прикметник як частина мови», стікери для кожного учня, інформаційні картки (сонце і хмарки з написаними завданнями), роздатковий матеріал, цеглинки ЛЕГО, лист пана Прикметника.
І. Установчо - мотиваційний етап
1.Організаційний момент
Прикметник
Я ознаки називаю:
Гарний, впевнена, швидкі…
Та завжди відповідаю
Я: Яка? Яке? Які?
Ти назви предмет швиденько,
Ну, наприклад, слово кіт,
Враз і я з’явлюсь близенько,
Лиш спитай – но: «Кіт який?»
Чорно – білий і пухнастий…
Завжди там я, де іменник.
Зв’язуюсь із ним я часто
А зовуть мене…(Прикметник)
2. Асоціація
Як блакиті без сонця нема,
Так і мови нема без народу,
і народу без мови нема.
Володимир Забаштанський
Які асоціації у вас, діти, викликає слово "мова" (запис на дошці)
- Яка частина мови допомогла створити асоціативний кущ? ( прикметник )
ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку
123 4
567
На заготовлених стікерах діти записують свої очікування від уроку…
(стікери з написами приклеюємо до парти)
На цьому уроці я повторю …
На уроці я навчуся…
На уроці мене чекає…
На цьому уроці я розвиватиму …
На цьому уроці я дізнаюсь …
ІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого
1. Повторення відомостей про прикметник.
Опорна схема «Прикметник» (на дошці)
Випиши прикметники (групова робота):
прекрасна, панує, будинок, швидкий, весела, море, хвилі, дзеркало, дим, соковитий, веселка, тиша, високий, буря, ясне, полює, руки, срібна, новий, подарунки, діти, традиція, кумедний, голосна.
3.
Утвори і запиши від кожного іменника прикметники чоловічого, жіночого і середнього роду (робота в парі):
світло – квітка –
мороз – гриб –
4.
Утвори словосполучення іменник + прикметник:
Дощ ясний
Вітер дрібний
День сильний
5.
Фізкультхвилинка
Я буду називати прикметники , які відносяться до певного роду, а ви уважно слухайте, якщо прикметник ч. р. – піднімаємо руки вгору.
Якщо ж.р.- руки в сторони
Якщо с.р – присідаємо
Якщо прикметник у множині- плескаємо у долоні.
(червоний, сумна, недосяжне, солодке, дерев’яна, веселковий, чудова, гарна, гумовий, гарне, пружний, шоколадна).
6.
Допиши і виділи закінчення у прикметниках, визнач відмінок (робота в парі):
Незвичайн… хмаринка, за висок… горою, з весел… клоуном, на прозором… небі, яскрав… малюнка.
7.
Познач суфікси у прикметниках (індивідуальна робота):
Житомирський, полтавський, чернівецький, харківський, волзький.
8.
Побудуй речення зі слів. Визнач число і рід прикметників
(групова робота):
Ліс, осіннє, сосновий, заглянуло, в, сонце.
9. Гра «Так чи Ні?» (цеглинки ЛЕГО)
-Прикметник – це частина мови, яка називає предмети?(Ні)
-Прикметник – це частина мови , яка вказує на кількість предметів?(Ні)
-Прикметник- це частини мови, яка виражає ознаки предмета?(Так)
-Чи потрібен прикметник в українській мові?(Так)
-Прикметник зв’язаний з іменником?(Так)
-Прикметники не змінються за родами?(Ні)
-Прикметники змінюються за числами?(Так)
- Прикметники є назвами істот?(Ні)
10. - Сьогодні на уроці всі були молодці, працювали активно, згуртовано. Пан Прикметник задоволений вашими відповідями, вашою роботою, але надіслав мені листа з цікавими фактами про прикметник.
Цікавий факт!
ІV. Підсумок уроку
Рефлексія (діти приклеюють стікери на будиночок)
* На уроці я навчився…
* Я дізналася, що…
* Які види роботи на уроці вам сподобались?
* Чи поділитесь ви з батьками своїми враженнями від уроку?
Учитель . Чи досягли ви очікуваних результатів?