Урок на тему"Речення за інтонацією (окличні, неокличні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак оклику). Робота зі словом, вимову і написання якого треба запам’ятати:"

Про матеріал
Урок української мови за освітньою програмою А. Цимбалару "Світ чекає крилатих"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                           2 клас

Розробка уроків з української мови за програмою «Світ чекає крилатих»

тиждень № 13 «У гості до казки» стор.6 – 7

Вчитель    Михаревич  Олена  Іванівна

 

Тема уроку: Слово. Значення слова. Слова подібні і протилежні за значенням. Слова, які мають кілька значень. Мова твору.

Мета уроку: Вчити дітей застосовувати свої знання на практиці; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Тип уроку: Застосування опрацьованого матеріалу

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Актуалізація знань учнів

1)Робота з віршом

- Прочитайте вірш і визначте, чому персонажі казок опинились на дорозі.

2) Робота з малюнком

- Назвати персонажів казок, які випали із загубленої ведмедиками торбинки.

- Назвати казки, персонажами яких є зображені істоти.

- Назвіть авторів цих казок.

- У які дві групи можна об’єднати зображених героїв/персонажів казок за автором? (авторські та народні).

- Які з цих казок українські народні?

- Які з цих казок чарівні? Поясніть свій вибір.

- Ці казки прозові чи віршові?

ІІ. Основна частина

  1. Читання слів

- читайте слова, пропускаючи слово заєць.

-З якого твору ці слова? («Троє поросят»)

-Який він за жанром? (казка)

        -Хто його автор? (англійська народна казка)

2) Робота з текстом

-Прочитайте запис, читаючи всі слова;

-Читайте тільки слова певного кольору.

-Скільки творів ви прочитали?

- Які вони за жанром?

- Які це казки? (про тварин)

- Яка тема кожної казки?

- Основна думка/ідея?

- Позначте зображення персонажів творів.

- Які зображення персонажів першого (миша, лев)/другого (немає) твору ви    позначили?

- Яке зображення не позначили? (миши і морського лева)

- Чому не позначили? 

- Скільки значень слова лев проілюстровано на світлинах?

- Чому комп'ютерну мишу саме так назвали?

- Доберіть подібні і протилежні за значенням слова.

- Поясніть значення слова хвіст. (у миші, літака, пташки, зачіска, той, хто ходить позаду)

3)Диференційоване завдання

Охарактеризуйте (за блок-картою на с. 5 в №8) окремі слова з тексту.

4)Робота з ілюстрацією

- Що зображено?

- У яких казках клубочок допомагає персонажам відшукати шлях?

- Як втілилась у життя, висловлена у казках мрія людей? (спочатку компас, нині навігатор)

5)Творча робота

- Прочитайте запис.

- Наведіть слова ручками різного кольору.

- Як пишуть слова? (окремо)

- Чи можна назвати цей запис реченням?

- Чому – ні? (Велика літера, зв'язок слів за змістом, розділовий знак)

- Побудуйте з цих слів речення.

6) Робота з тлумачним словником

- Прочитайте тлумачення зі словника.

- Назвіть слова, які вони тлумачать (книжка, казка)

Фізкультхвилинка

7) Робота в зошитах

- Спишіть в зошит тлумачення;

- Запишіть слова, яких не вистачає.

8)Коментоване письмо

     -  Пишемо слова книЖка/каЗка?

        9) Робота з малюнком

        - Персонажів якої казки зображено? («Чарівник країни Оз»)

- Що хотів попросити у чарівника кожен із персонажів?

  1. Перегляд уривку мультфільму
  2. Творче завдання
  •    З’єднайте лініями слова другої колонки з протилежними за значеннями словами з першої колонки;

потім з’єднайте лініями слова другої колонки з  подібними за значенням словами з третьої колонки;

  1. Робота з творами
  • Прочитайте і визначте жанр творів; (прислів'я та приказки, фольклор)
  •  Випишіть протилежні за значенням слова (парами через тире).

ІІІ.Заключна частина

1)Самооцінка

2) Селфі-трек  

- Прочитайте один з текстів за власним вибором  і розкажіть про своє ставлення до персонажів. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку