Урок на тему " Рівняння виду x^2=а"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу на тему "Рівняння виду x^2=а" на якому використовуються різні форми і методи роботи ( бесіда, вирішення проблемної ситуації , самостійна робота, робота з підручником, складання схеми)
Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Рівняння виду

Мета: Створити умови для засвоєння учнями  рівняння виду , формування вмінь розв’язувати такі рівняння. Сприяти розвитку обчислювальних навичок, уваги, критичного і логічного мислення, комунікативних і аналітичних вмінь, пізнавальної активності. Здійснювати вплив на виховання позитивних рис характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість, віри в свої сили.

 Тип уроку: Формування знань, умінь і навичок

Хід уроку

І. Етап орієнтації

Вітання з учнями. Ви напевно звернули увагу на вислів, який пропоную як епіграф уроку. Е.Ільєнков: «Досягнення успішного результату під час розв’язування задач – зовсім не привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як постійна постановка та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових питань та проблем».

Виділимо ключові слова цього вислову ЖИТТЯ- ПРОБЛЕМИ-УСПІХ

Як досягти успіху? Це питання постає перед нами практично щодня. І як доречно буде вам винести зі школи не тільки багаж теоретичних знань та практичних умінь, а й деякі рецепти досягнення успіху. Тому я пропоную вам не тільки попрацювати  з матеріалом, а й відповісти на запитання – що саме допомогло нам досягти успіху, та поновити свій життєвий досвід щодо цього.

ІІ. Етап проектування

Розширимо наші знання з теми «Рівняння» , розглянувши новий вид рівняння, яке розв’язується із застосуванням щойно вивченого поняття арифметичний квадратний корінь. На уроці будуть створені умови для удосконалення комунікативних навичок (робота в парах), аналітичних умінь, розвитку критичного мислення.

Актуалізація опорних знань

 

Ви вже знаєте , що однією з змістовних ліній математики, є Рівняння.

Систематизуємо наявні вже знання.

Ключові слова:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( заповнюємо схему відповідями учнів)

 

 

ІІІ. Формулювання теми уроку та покладання мети

Створення проблемної ситуації.

Розв’яжіть рівняння

           

 

Отож, яка тема нашого уроку? А мета?

З'ясувати скільки розв’язків може мати рівняння такого виду, від чого це залежить. Навчитись розв’язувати такі рівняння.(графічно та аналітично)

 

Підготуємо наші зошити до роботи. Хочу нагадати, що зошити це наш діловий документ, а ставлення до ділового документу має бути відповідальним. Як ви це розумієте?

 Записуємо в зошитах дату, тему уроку.

IV. Етап реалізації

  1. Пояснення нового матеріалу

Складання схеми розв’язання рівняння

(сильніші учні – самостійно, слабші – з підручником)

  1. Розв’язання проблемної задачі. Ознайомлення з графічним способом розв’язання рівняння. (з підручника)

-Як ви думаєте, який недолік цього методу?

- тому ми будемо вчитися розв’язувати рівняння аналітично.

 

  1. Усні вправи № 545, 551(з підручника усно)

Для досягнення успіху в житті важливим є наявність друга, партнера, тому при розв’язуванні вправ можете користуватись такою допомогою.

  1. Письмові вправи (№553, 559 – диференційовано)

 

 

 

    5. № 567*(усно)

    6. Конрольне завдання (самостійна робота)

Щоб сьогодні кожний міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, пропоную контролюючі завдання, які виконаєте самостійно, без допомоги товариша, підручника і моєї.

Завдання самостійної роботи

                     

У

Х

П

І

С

Н

О

2;-2

7;-13

розв’язків

немає

4;-4

10;-10

 

 Якщо ви правильно розв’язали та розмістили відповіді, то дістали на картках слово «успіх». Підніміть руку ті, хто самостійно, чи скориставшись допомогою, дістали це слово. Молодці! Ви досягли успіху. Іншим раджу не засмучуватись – ви теж досягли певного успіху.

Рефлексія

-Сьогодні на уроці я відчув …..

V.Домашнє завдання

Продовжувати працювати над квадратним коренями та дійсними числами ви будете в дома, під час виконання домашнього завдання, яке виберете за результатом самооцінювання.

Поставтесь з відповідальністю до виконання домашнього завдання, оскільки з повторенням кожного правила, з виконанням кожного завдання ви наближаєтесь до досягнення мети – успішного написання контрольної роботи.

№ 552

№ 560*, №563*

VI. Рефлексія                           

Учитель. Як ви скористалися умовами, які були створені на уроці для поповнення нових знань. Удосконаленням умінь?  

Закінчіть речення:

  • На уроці я навчився….
  • Думаю, що д/з зможу виконати….                                                                                     

VІІ. Підсумок уроку.

На початку уроку ми запланували відповісти на запитання – що допомагало нам досягти успіху, щоб взяти це як рецепт та інші уроки, в повсякденне життя.

-Сформулюйте, що саме допомогає нам досягти успіху?

 Отже, виведемо формулу успіху:

Успіх — це наполегливість, радість, підтримка, настрій, впевненість, творчість.

Урок завершено. Бажаю всім присутнім  успіху.

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

2;-2

7;-13

розв’язків

немає

4;-4

10;-10

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

2;-2

7;-13

розв’язків

немає

4;-4

10;-10

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

2;-2

7;-13

розв’язків

немає

4;-4

10;-10

                     

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

2;-2

7;-13

розв’язків

немає

4;-4

10;-10

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

3;-3

9;-13

розв’язків

немає

4;-4

9;-9

11;-11

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

3;-3

9;-13

розв’язків

немає

4;-4

9;-9

11;-11

                     

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

3;-3

9;-13

розв’язків

немає

4;-4

9;-9

11;-11

                     

 

 

 

 

 

 

 

У

Х

П

І

С

Н

О

3;-3

9;-13

розв’язків

немає

4;-4

9;-9

11;-11

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку