Тема: Степінь з цілим показником
Формування компетентностей:
-предметна компетентність: формування вмінь застосовувати властивості степеня з цілим від'ємним показником у стандартних та дещо змінених ситуаціях;
-ключові компетентності:
- спілкування державною мовою ─ поповнювати свій словниковий запас, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію
- уміння вчитися впродовж життя ─ відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення навчальної мети, усвідомлення цінності нових знань і вмінь.
Обладнання: проектор, картки-«вітаміни» із завданням; магніти; роздатковий матеріал для домашнього завдання.
ХІД УРОКУ
Епіграф до уроку:
Чим більше я знаю, тим більше вмію.
|
|
|
|
1 |
4 |
4 |
5 |
У 1445 році народився великий математик Ніколя Шюке, який уперше ввів степені з від'ємними та нульовими показниками. А пізніше Ісаак Ньютон став застосовувати їх систематично. У одному з листів у 1676 р. Ньютон указував: «Як алгебраїсти замість аа, ааа і т. д., пишуть і т.д., так і я замість пишу …»
.
.
Потрібно усно виконати завдання і сформулювати відповідну властивість.
IІІ. Розв’язування вправ
Подивимося, як застосовуються ці властивості на прикладах.
1. Виконання усних вправ
Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів:
2. Виконання письмових вправ
1) На дошці «вітаміни» з прикладами. Ваше завдання: спростити вираз і дізнатися, які вітаміни найбільше необхідні в щоденному раціоні людини:
Учні спрощують вирази, знаходять відповідь і, перевертаючи «вітамін» зворотною стороною, знаходять відповідну літеру.
А |
В6 |
С |
D |
Е |
|
|
|
|
|
Довідка про вітаміни
Вітамін А: необхідний для нормального росту й розвитку стану шкіри й імунітету; дефіцит цього вітаміну приводить до курячої сліпоти, ризику появи злоякісних пухлин.
Вітамін С: відповідає за імунітет, цілісність стінок судин.
Вітамін Д: дефіцит вітаміну веде до зниження міцності кісткової тканини.
Вітамін Е: необхідний для нормального статевого розвитку дівчат та хлопців.
Вітамін В6: підтримує нормальний стан слизистих та шкіри.
2) Подайте вираз у вигляді степеня й дізнайтеся, в яких продуктах міститься найбільша кількість вітамінів:
Хліб |
Печінка |
М'ясо |
Сир |
Молоко |
|
|
|
|
|
Овочі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Знайдіть значення виразу:
VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку
Рефлексія
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Учитель формулює незакінчене речення й пропонує учням висловитися за підсумками уроку:
«На сьогоднішньому уроці я дізнався...»
«Під час проведення уроку мені сподобалося...»
«Під час проведення уроку мені не сподобалося...»
«Найбільш важким для мене було...»
«Мені сподобалося працювати в групі, оскільки...
Домашнє завдання
Спростивши вираз, знайдіть відповідь у таблиці та відповідну їй речовину або мікроелемент. І з додаткової літератури дізнайтесь, для чого необхідні ці мікроелементи та речовини нашому організму
Ртуть |
Кальцій |
Залізо |
Калій |
|
|
|
|
Сірка |
Натрій |
Фтор |
|
|
|
|
|
Додаток
Довідка про мікроелементи та мінеральні речовини