Розділові знаки в реченнях з однорідними членами
Мета:
закріпити знання учнів про однорідні члени речення, вміння виділяти їх інтонаційно та на письмі;
розвивати навички розбору речень з однорідними членами, моделювання їх і використання в усному й писемному мовленні;
виховувати любов до природи, сприяти формуванню патріотичних почуттів до рідного краю.
Розробка містить конспект уроку закріплення виченого з теми про однорідні члени речення та розділові знаки в них. Різноплановий та цікавий матеріал включає бліц-опитування та картки із завданнями на два варіанти, завдання для мовної хвилинки, коментоване письмо, творчий диктант лінгвістичну гру "Третій зайвий".
Самостійна робота містить картки із завданнями на чотири варіанти і має на меті перевірити рівень знань з теми на етапі підготовки до контрольної роботи.
Прізвище учня ____________________________________________________
Картка 1
Поставити пропущені розділові знаки, накреслити схеми речень.
1) Стоять стрункі високі нерухомі дерева зі сніговими шапками. _________________
2) Пробіг зайчик сів під дубом і оглянувся. ___________________________________
3) Навкруги нашої школи ростуть квіти троянди айстри гвоздики.
______________________________
4) Пливло безупинно неслося вперед шуміло блищало на сонці все вода хмари плав.
______________________________
5) Рідний дім вишні у цвіту журлива річка і запашний луг усе це пов’язано з образом матері. _______________________
Прізвище учня ____________________________________________________
Картка 2
Поставити пропущені розділові знаки, накреслити схеми речень.
1) У полі пахне материнкою чебрецем горицвітом. ____________________________
2) Кудись летять гуси журавлі й лебеді. ______________________________________
3) У наших лісах ростуть хвойні дерева ялини сосни кедри смереки.
_____________________________
4) Усе ніби поменшало й звузилося і дорога і гори і стежка в березі і круча над Россю. _____________________________
5) Луки гори і пишні сади все зелене й принишкле. ___________________________
Прізвище учня ____________________________________________________
Картка 3
Поставити пропущені розділові знаки, накреслити схеми речень.
1) Понад берегом росли густі високі зелені та кучеряві верби. ___________________
2) Я спішу до землі до зеленого дива до свого джерела до живої води.
____________________________
3) Ніхто не залишився байдужим ні діти ні їхні батьки ні навіть випадкові перехожі.
____________________________
4) Навколо саду ми вирішили посадити захисну смугу з акацій кленів беріз.
____________________________
5) Дерева птахи люди все було сповнене весняної пружності та нестримної сили.
___________________________________
Прізвище учня ____________________________________________________
Картка 4
Поставити пропущені розділові знаки, накреслити схеми речень.
1) Красива осінь вишиває клени червоним жовтим срібним золотим. _____________
2) Маслюки пахли важко задушливо але смачно. ______________________________
3) Я ти він вона разом дружна ми сім’я. ______________________________________
4) Баба Марусина весь свій вік сушила трави в хаті м’яту любисток липовий цвіт.
____________________________________
5) Учні вчителі та їхні батьки всі дружно зібралися на вокзалі.
_____________________________________