Урок на тему: "Уживання сполучників. Кома перед сполучниками а, але" (конспект + дидактичні матеріали)

Про матеріал

Сполучник. Уживання сполучників. Кома перед сполучниками а, але

Мета:

повторити відомості про сполучники та їх правопис;

формувати вміння

знаходити сполучники в реченнях, правильно їх писати, визначати їх роль в реченні, ставити коми перед сполучниками а, але;

розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, культуру усного й писемного мовлення;

прищеплювати любов до природи та її мешканців.

Розробка містить цікаві та інтерактивні вправи та завдання, які урізноманітнять урок, дадуть можливість учителю та учням співпрацювати в опануванні складної теми.

Коментоване письмо, лінгвістична розминка, творче конструювання, гра "Четвертий зайвий" та спостереження за мовним матеріалом наповнять урок сучасними технологіями.

Перегляд файлу

Частини мови. Прийменник. Сполучник

 

1. Спостереження над мовним матеріалом

Прочитайте легенду. Замість крапок олівцем вставте пропущені прийменники і сполучники. При потребі скористайтеся довідкою.

Лелека

... селі знайшли лелеку ... поламаним крилом, виходили його, ... потім випустили ... волю. Одного разу загорілася ... людей хата, ... .... ній були тільки двоє маленьких хлопчиків. ... цей час пролітав повз хати врятований лелека. Закружляв він ... хатою, жалібно заклекотів ... кинувся .... відчинене вікно, крізь яке клубочився дим. Врятував лелека хлопчиків, ... дуже обпік собі ноги ... дзьоба, .... стали кривавими, обпалив крила, ... стали ніби вуглинки. ... того часу ... лелеки червоні ноги ... дзьоб, ... крила – чорні. Господарі віддячили птахові, прилаштувавши .... ясені  колесо ... воза, ... він завжди був поряд ... ними ... виводив своїх пташенят. Отож якщо ... хаті звиває гніздо лелека, то вірять, ...  ...  ній буде лад. Згідно ... повір’ям, якщо хтось зруйнує лелече гніздо, … неодмінно накличе лихо.

 

Довідка: у, на, з, і, щоб, в, над, що, а, то.

 

2. Лінгвістична гра „Четвертий зайвий”

  • Подумати й назвати зайве слово, указавши на те, якою частиною мови воно є:

а) у хаті, вдень, у лісі, в кімнаті;

б) на стіні, на полі, на річці, напам’ять;

в) до засідання, довіку, додому, довкола.

  • Із кожного ряду прийменників вилучити той, що відрізняється від інших правописом:

а) попід, поза, попереду, із-за;

б) поміж, понад, з-під, посеред;

в) із-за, з-над, з-під, задля.

 

3. Конструювання речень

За допомогою сполучників і, й, та, а, але утворіть із кожної пари простих речень одне складне і запишіть.

  • Усно поясніть розділові знаки перед сполучниками. Яка їх роль у мовлення?
  1. Улітку ліс був зелений. Зараз листя дерев змінилося.
  2. Одне дерево жовтувате, інше червонувате. Цей кущ прикрасив себе багряним листям.
  3. Повітря стало холоднішим. Птахи відлітають у теплі краї.
doc
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
2945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку