Урок на тему "Розвиток зв'язного мовлення. Відгук на прочитаний літературний твір."
Мета: розвивати навички зв'язного писемного мовлення, уміння висловлювати свої думки з приводу прочитаного; розвивати світогляд учнів, формувати вміння самостійно визначати коло читацьких інтересів, шукати потрібні твори; виховувати любов до книги, естетичні смаки.
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Відгук на прочитаний літературний твір.
Мета: розвивати навички зв’язного писемного мовлення, уміння висловлювати свої думки з приводу прочитаного; розвивати світогляд учнів, формувати вміння самостійно визначати коло читацьких інтересів, шукати потрібні твори; виховувати любов до книги, естетичні смаки.
Хід уроку
I. Оголошення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів
II. Основний зміст роботи
1. Ознайомлення з планом-пам’яткою для написання відгуку про літературний твір
Пам’ятка
1) Обери книгу, яка тобі найбільше запам’яталася, яку ти любиш найбільше.
2) Зазнач назву книги, її автора, тему (про що вона — узагальнено), жанр.
3) Дуже стисло передай сюжет твору, розкажи про його героїв, час і місце, де відбуваються події.
4) З’ясуй головну думку твору, чого книга навчає.
5) Вислови свою думку про те, чому саме цю книгу ти вважаєш улюбленою, близькою тобі.
2. Зачитування зразків відгуків про книгу
3. Складання одним–двома учнями (за бажанням) усного відгуку за планом-пам’яткою
4. Коментарі та настанови вчителя про грамотність висловлювань, відсутність повторів, обсяг (1/2 — 3/4 сторінки), охайність оформлення роботи
5. Написання робіт на чернетках
6. Остаточне оформлення робіт у зошитах
2. Слово вчителя.
1.Значення книги в житті людей.
2.Вплив книги на формування людської особистості.
Свої враження від прочитаної книги можна висловити у формі відгуку. У відгуку передаються враження, які справляє твір, дають оцінку героям.
Відгук можна написати у вигляді листа, статті в газету, щоденникових записів.
III. Підбиття підсумків уроку
План відгуку
1. Як називається книга і хто її автор?
2. Яку епоху описано в книзі, що обговорюється?
3. Який проміжок часу охоплюють описані в книзі події?
4. Що вас найбільше зацікавило в книзі: доля її героїв, їх вчинки та поведінка, спосіб їх життя чи самі події або описи природи тощо?
5. Які почуття викликала у вас ця книга, що з неї найбільше запам’яталося?
6. Чи сподобалась вам книжка? Чому саме?
ІV. Домашнє завдання
Написати відгук на літературний твір за поданим планом.
Додаток
Відгук про улюблену книгу
Моя улюблена книга — «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги
барона Мюнхгаузена» німецького письменника Рудольфа Еріха Распе. Це низка фантастичних гумористичних оповідань, поєднаних в одну книгу особою
оповідача-героя барона Мюнхгаузена.
Барон Мюнхгаузен — великий фантазер, вигадник і дуже дотепна людина.
Більшість своїх пригод він вигадав, але були й деякі реальні, у яких він виявив себе сміливою людиною — брав участь у бойових походах. Він любить природу — не завдав шкоди оленю; кмітливий — уміє знайти вихід з будь-якого
скрутного становища. Події відбуваються у XVIII ст. в багатьох країнах, які відвідував, за його словами, барон: у Німеччині, Росії, Туреччині, на морях і навіть на Місяці. Головна думка твору — фантазія, мрія, гумор роблять життя людини веселішим, цікавішим, змістовнішим. Я також люблю фантазувати, веселитися, тому твір Р. Е. Распе мені дуже подобається.