26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок на тему:"Школи та лідери модерну"9 клас

Про матеріал

Матеріал уроку включає тестове завдання для перевірки знань учнів,ціканий матеріал по темі уроку,творче завдання.Знайомить учнів з зразками та майстрами українського та європейського образотворчого мистецтва та декоративно-прикладного мистецтва в стилі модерн.Розвиває уміння інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;створювати живописні, графічні та декоративні композиції у стилі модерн.

Перегляд файлу

9 кл                  Дата 

Урок№2

Тема:Школи та лідери модерну

Мета:ознайомити учнів з зразками та майстрами українського  та європейського образотворчого мистецтва та декоративно-прикладного мистецтва в стилі модерн.Розвивати уміння інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;створювати живописні, графічні та декоративні композиції у стилі модерн.

Виховувати  естетичний смак,культуру спілкування .

Художні твори для сприймання:Живопис Г. Клімт Поцілунок; К. Сіхульський Гуцулка; М. Сосенко Вітраж у церкві Св. Архістратига Михайла.  Декоративне мистецтво: меблі, світильники, прикраси.

Поняття: Модерн (арт-нуво, югендстиль, сецесіон), модернізм

Музичні твори: Україна муз.і сл..Т.Петриненко С. 206 підручника

 

Хід уроку

 

1 Організація класу

Прийом  «Вітальна».

Опис прийому

Треба разом привітатись:

- Добрий день! (граючі відповідають)

Дружно, голосно сказати:

- Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

- Добрий день!

Туди-сюди посміхніться:

- Добрий день!

 

2 Актуалізація опорних знань

1-Який стиль мистецтва виник наприкінці 19 початку- 20 століття?

А) романський

Б)античний

В)модерн

2- В якій країні модерн називали югендстиль?

А)Німеччина

Б)Англія

В)Україна

3- Хто є автором перших у світі споруд в стилі модерн в Брюсселі?

А)Віктор Орт

Б)Ектор Гімар

В)Отто Вагнер

4-Хто є представником французької школи модерністів?

А)Ектор Гімар

Б)Отто Вагнер

В)Віктор Орт

5 Назвіть прізвище українського модерніста графіка,автора тризуба та автором «Української абетки»

А)Георгій Нарбут

Б)Обрі Бердслі

В)Альфонс Муха

6) Як явище культури він характеризується розривом з попереднім історичним досвідом художньої творчості і прагненням затвердити нові, нетрадиційні основи в мистецтві.

-Про який стиль йдеться?

Перевірка домашнього завдання.

Сторити ескіз власної кімнати в стилі модерн.

Виставка робіт та їх презентація.

Основна частина

Сьогодні я пропоную вам дізнатись про творчість майстрів модерну в живописі та

ДПМ.

Українське образотворче мистецтво початку X X ст. розвивалося під впли­ вом досягнень західноєвропейсько­ го модерну, які переосмислювалися митцями крізь призму національних традицій. У стилістиці модерну малював Гуцульщ ину і портрети її мешканців художник-львів’ янин польського походження Казимир Сіхульський (1879-1942). Давні традиції стінопису, іконопису та мистецтва вітража розвивав художник-монум енталіст Модест Сосенко (1875-1920) — представник мюнхенської та львівської сецесії. Справжнього розквіту досягло в Європі декоративно-прикладне мис­ тецтво модерну. Стали популярними в облицюванні стін будівель кера­мічна плитка, кахлі з квітковими візерунками й орнаментами. Меблі прикрашали елегантною фурніту­рою, створювали чудернацькі вази, ювелірні прикраси, у яких вирізняв­ся мотив граційних комах, пташок (павичів, ластівок). Барвисті вітражі-картини й сві­тильники американця Луїса Ком- форта Тіффані (1848-1933) вражали містичним мерехтінням кольорів ве­селки. Він винайшов спосіб з’єднання шматочків «полум ’яніючого» скла за допомогою мідної фольги, через що й отримав міжнародне визнання. Значення модерну було набагато довговічнішим, ніж коротка мода на нього. Цей стиль дав змогу здійс­ нити рішучий відрив від художніх форм минулого й відродив відчуття потрясіння від новизни в мистецтві, що стало основою більш шокуючих змін у мистецтві X X ст.

Одним із засновників модерну в живописі, лідером Віденського сецесіону, був австрійський худож­ ник Густав Клімт (1862-1918). Його композиціям притаманні декоратив­ на багатобарвність, орнаментальність, символічний зміст. У жіночих портретах художник застосовував не лише золотий тон, а й сусальне золото, що надавало особливого ко­лориту та неповторності. Сповнені мозаїчними квітами, звивистими лініями, витіюватими формами картини митця є виразом недосяжного світу, що стоїть над часом і реаль­ ністю.

 Що незвичного в компози­ ціях Г. Клімта? Схарактери­ зуйте колорит портрета, орнаментальні мотиви.

Практична робота

Розроби ескіз візерунка кахлі у стилі «сецесія» або тканини «а ля Клімт».

Вокально-хорова робота

Розучування і виконання пісні «Україна»Тараса Петриненко

Підсумок уроку.

1. Назвіть універсальні риси стилю модерн.

 2. Які школи модерну сформувалися в різних країнах, які назви вони отримали, які види мистецтва охоплювали?

3. Схарактеризуйте основні досягнення українських митців у царині мисте­ цтва модерну, підкресліть національні особливості.

 4. Самостійно дослідіть і віднайдіть елементи модерну в сучасній архітектурі.

 5. Мистецький проект із презентацією «Модерн: школи, лідери, шедеври».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за розробку уроку, особливо за тести.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
3664
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку