Матеріал уроку включає тестове завдання для перевірки знань учнів,ціканий матеріал по темі уроку,творче завдання.Знайомить учнів з зразками та майстрами українського та європейського образотворчого мистецтва та декоративно-прикладного мистецтва в стилі модерн.Розвиває уміння інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;створювати живописні, графічні та декоративні композиції у стилі модерн.
9 кл Дата
Урок№2
Тема:Школи та лідери модерну
Мета:ознайомити учнів з зразками та майстрами українського та європейського образотворчого мистецтва та декоративно-прикладного мистецтва в стилі модерн.Розвивати уміння інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва різних стилів і напрямів;створювати живописні, графічні та декоративні композиції у стилі модерн.
Виховувати естетичний смак,культуру спілкування .
Художні твори для сприймання:Живопис Г. Клімт Поцілунок; К. Сіхульський Гуцулка; М. Сосенко Вітраж у церкві Св. Архістратига Михайла. Декоративне мистецтво: меблі, світильники, прикраси.
Поняття: Модерн (арт-нуво, югендстиль, сецесіон), модернізм
Музичні твори: Україна муз.і сл..Т.Петриненко С. 206 підручника
Хід уроку
1 Організація класу
Прийом «Вітальна».
Опис прийому
Треба разом привітатись:
- Добрий день! (граючі відповідають)
Дружно, голосно сказати:
- Добрий день!
Вліво, вправо поверніться,
- Добрий день!
Туди-сюди посміхніться:
- Добрий день!
2 Актуалізація опорних знань
1-Який стиль мистецтва виник наприкінці 19 початку- 20 століття?
А) романський
Б)античний
В)модерн
2- В якій країні модерн називали югендстиль?
А)Німеччина
Б)Англія
В)Україна
3- Хто є автором перших у світі споруд в стилі модерн в Брюсселі?
А)Віктор Орт
Б)Ектор Гімар
В)Отто Вагнер
4-Хто є представником французької школи модерністів?
А)Ектор Гімар
Б)Отто Вагнер
В)Віктор Орт
5 Назвіть прізвище українського модерніста графіка,автора тризуба та автором «Української абетки»
А)Георгій Нарбут
Б)Обрі Бердслі
В)Альфонс Муха
6) Як явище культури він характеризується розривом з попереднім історичним досвідом художньої творчості і прагненням затвердити нові, нетрадиційні основи в мистецтві.
-Про який стиль йдеться?
Перевірка домашнього завдання.
Сторити ескіз власної кімнати в стилі модерн.
Виставка робіт та їх презентація.
Основна частина
Сьогодні я пропоную вам дізнатись про творчість майстрів модерну в живописі та
ДПМ.
Українське образотворче мистецтво початку X X ст. розвивалося під впли вом досягнень західноєвропейсько го модерну, які переосмислювалися митцями крізь призму національних традицій. У стилістиці модерну малював Гуцульщ ину і портрети її мешканців художник-львів’ янин польського походження Казимир Сіхульський (1879-1942). Давні традиції стінопису, іконопису та мистецтва вітража розвивав художник-монум енталіст Модест Сосенко (1875-1920) — представник мюнхенської та львівської сецесії. Справжнього розквіту досягло в Європі декоративно-прикладне мис тецтво модерну. Стали популярними в облицюванні стін будівель керамічна плитка, кахлі з квітковими візерунками й орнаментами. Меблі прикрашали елегантною фурнітурою, створювали чудернацькі вази, ювелірні прикраси, у яких вирізнявся мотив граційних комах, пташок (павичів, ластівок). Барвисті вітражі-картини й світильники американця Луїса Ком- форта Тіффані (1848-1933) вражали містичним мерехтінням кольорів веселки. Він винайшов спосіб з’єднання шматочків «полум ’яніючого» скла за допомогою мідної фольги, через що й отримав міжнародне визнання. Значення модерну було набагато довговічнішим, ніж коротка мода на нього. Цей стиль дав змогу здійс нити рішучий відрив від художніх форм минулого й відродив відчуття потрясіння від новизни в мистецтві, що стало основою більш шокуючих змін у мистецтві X X ст.
Одним із засновників модерну в живописі, лідером Віденського сецесіону, був австрійський худож ник Густав Клімт (1862-1918). Його композиціям притаманні декоратив на багатобарвність, орнаментальність, символічний зміст. У жіночих портретах художник застосовував не лише золотий тон, а й сусальне золото, що надавало особливого колориту та неповторності. Сповнені мозаїчними квітами, звивистими лініями, витіюватими формами картини митця є виразом недосяжного світу, що стоїть над часом і реаль ністю.
Що незвичного в компози ціях Г. Клімта? Схарактери зуйте колорит портрета, орнаментальні мотиви.
Практична робота
Розроби ескіз візерунка кахлі у стилі «сецесія» або тканини «а ля Клімт».
Вокально-хорова робота
Розучування і виконання пісні «Україна»Тараса Петриненко
Підсумок уроку.
1. Назвіть універсальні риси стилю модерн.
2. Які школи модерну сформувалися в різних країнах, які назви вони отримали, які види мистецтва охоплювали?
3. Схарактеризуйте основні досягнення українських митців у царині мисте цтва модерну, підкресліть національні особливості.
4. Самостійно дослідіть і віднайдіть елементи модерну в сучасній архітектурі.
5. Мистецький проект із презентацією «Модерн: школи, лідери, шедеври».