20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок на тему: "Синоніми. Роль синонімів у тексті"

Про матеріал

Даний урок розроблений враховуючи індивідуальні особливості учнів із застосуванням диференційованого навчання на етапі вивчення нового матеріалу "Синоніми. Роль синонімів у тексті" поєднано форнтальну, парну та індивідуальну роботу. На уроці проводяться інтерактивні вправи "Криголам", "Незакінчене речення", метод "Сенкан".

Перегляд файлу

Тема: Синоніми. Роль синонімів у тексті

 

Мета: розширити поняття учнів про слова, близькі за значенням, ознайомить з терміном синоніми; виробляти вміння добирати синоніми з метою вдосконалення зв’язного мовлення; розвивати мову, дитячу фантазію, уяву, виховувати чуття та любов до української мови.

 

Обладнання: М.Д.Захарійчук, А.І.Мовчун «Українська мова» підручник для 3 класу; таблиця «Запам’ятовуй синоніми»; картки із завданнями; умовні позначки для диференційованої роботи.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

1) Вправа «Криголам» - Назвіть своє ім’я і на першу літеру імені доберіть    характеристику себе.

2) – Девізом уроку будуть слова:

Ой, яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

  • Яка наша мова?
  • Якою ще ми можемо її назвати?

Замініть слово чудова.

3) Складання плану уроку

    - Розташуйте прислів’я в порядку, щоб відобразити нашу роботу на уроці.

  • Хто багато робить, той багато вміє.
  • Зробив діло – гуляй сміло.
  • Добрий початок – половина роботи.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Кп  кк  Кп  кп  кр  оп

Край

  • Як можна замінити слово край (Україна, Батьківщина)
  • Розділіть на окремі слова та запишіть речення, виділіть звертання.

МожнавсенасвітівибиратисинувибратинеможнатількиБатьківщину.

  • Яке це речення за метою висловлення?
  • Назвіть слово звертання.
  • Як воно виділяється на письмі? у мові?
  1. Диференційовані завдання

Скласти і записати речення зі словами які звучать однаково, але мають різні значення

 дорога – дорога

 на березі – на березі

Із текстів виписати слова, які звучать однаково, але мають різні значення.

 

 

Ще один друг

 

Петрик живе в селі. За селом простяглося безкрає поле бур’янів. Там мати поле бур’яни.

Якось Петрик ніс мамі в кошику обід. На стежинці він побачив маленьке зайченя. Воно було ледь живе. У нього був розбитий і закривавлений ніс.

Хлопчик узяв зайченя і поклав у кошик. Тепер він буде мати ще одного друга.  У нього вже є кілька друзів. Це собачка Бровко, кішка Мурка. А тепер ще й зайченя.

 

Перевірка завдань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Сьогодні урок ми почали девізом. Давайте перечитаємо його ще раз.

А зараз прочитаємо продовження.

Ой яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній - ліс, лісок, лісочок,

Пуща, гай, діброва, бір,

Перелісок, чорноліс. І ще й байрак!

І така розкішна і гнучка, як мрія.

Можна «звідкіля» і «звідкіль».

Є у ній хурделиця, віхола, завія,

Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль.

  • Як по-різному автор назвав хуртовину?

 

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Сьогодні говоритимемо про слова синоніми, з’ясуємо їхні ознаки, визначимо, як вони між собою об’єднання та їх значення для нашої мови.

 

V.  Мотивація навчальної діяльності та вивчення нового матеріалу.

Диференційована робота

Поєднання фронтальної, парної та індивідуальної роботи на етапі вивчення нового матеріалу.

  1. Фронтальна робота

Впр.90 (Доберіть за зразком до підкреслених слів слова близькі за значенням) (Дорога, шлях, стежка.

      Ліс , гай, діброва.

      Хата, будинок, домівка.)

Висновок: Слова, які мають близьке або однакове значення, але різне звучання, називаються синонімами.

 

Фізкультхвилинка

Малюнок лелеки.

- Як називається цей птах?  (Чорногуз, веселик, журавель).

Ой лелеко довгоногий,

Покажи ти нам дорогу,

Заблукали ми без мами,

Не знайдем дорогу самі.

Тупни правою ногою,

Тупни лівою ногою,

Тупни обома ногами

Та прийдемо ми до мами.

  1. Робота парами

Впр.91 (усно)

Висновок: Синоніми – точно і ясно висловлюють думку;

  • дають можливість уникнути повторів;
  • зв’язують частини тексту.
  1. Індивідуальна робота

 

 Зберіть розсипанки, запишіть синоніми. Теплий, похмурий, обдарований, гарячий, сумний, талановитий, видатний, заслужений, славнозвісний, пекучий, здібний, відомий.

Теплий……

Похмурий…..

Обдарований….

 

 Доберіть найбільш вдалі слова в речення

(Праця, труд, робота) чоловіка згадує, а лінь марнує.

(Сміливий, відважний, хоробрий, мужній) там знайде, де боягуз загубить.

Згода (дім, будинок, хата, оселя) будує, незгода руйнує.

 

Перевірка завдань

VI. Рефлексія

 

  1. Метод «Сенкан»
  •              Запиши слово «Синонім»
  •              Запиши 2 прикметники, що його характеризують.
  •              Запиши 3 дієслова.
  •              Склади і запиши речення
  •              Запиши 1 слово, що його характеризує.

 

Синонім.

Важливий, потрібний.

Прикрашає, збагачує, уточнює.

Синонім робить мовлення багатим.

Необхідний.

 

  1. Вправа «Незакінчене речення»
  •              Наш урок завершується, і я хочу сказати…

VII. Домашнє завдання

        Впр.92

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку