Урок "Змінювання іменників за числами"

Про матеріал

Метою даного уроку є вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні поняття «число іменників», «однина», «множина»;формувати вміння змінювати іменники за числами; визначати рід іменників; продовжувати знайомити учнів із творчістю Т.Г.Шевченка; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати мовні явища; виховувати інтерес до вивчення української мови, повагу один до одного.

Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за числами (однина і множина). 3 клас.

 Мета: вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні поняття «число іменників», «однина», «множина»;формувати вміння змінювати іменники за числами; визначати рід іменників; продовжувати знайомити учнів із творчістю Т.Г.Шевченка; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати мовні явища; виховувати інтерес до вивчення української мови, повагу один до одного.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, картки для індивідуальної та групової роботи, малюнок гілочки вишні, квіти вишні, сигнальні картки - одн., мн.

Хід уроку

Організаційна частина.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати. (Запис дати в зошиті).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Мозковий штурм по темі «Іменник».

2. Індивідуальна робота (3 – 4 учнів)

Картка № 1

1. Запиши слова, визнач рід іменників.

Дятел, сонце, ділянка, дерево, щілина, дзьоб.

2. Спиши  речення. Підкресли головні члени речення.

Білі берізки одягають навесні золотисті сережки.

Картка № 2

1. Запиши слова, визнач рід іменників.

Пшениця, хліб, білченя,  зернятко, хвилина, пісок.

2. Спиши  речення. Підкресли головні члени речення.

Міцні дубки радісно простягають своє гілля до сонця.

3. Словниковий диктант

І варіант виписує іменники назви істот.

ІІ варіант виписує іменники назви неістот.

Турист, шелест, емблема, Андрій, вікно, частина, романтик, екзамен, нафта, актор, слоненя, Кременець, озеро.

- Визначте рід даних іменників.

Хто?    Що?

Турист( ч.р.) Шелест (ч.р.)

Андрій (ч.р.) Емблема (ж.р.)

Русалка (ж.р.) Вікно (с.р.)

Актор (ч.р.)  Частина (ж.р)

Слоненя (с.р. )    Екзамен (ч.р.)

 Нафта(ж.р.)   

     Озеро (с.р.)

        Кременець (ч.р.)    

4. Каліграфічна хвилинка

Тт

Та ат ти ит тя ут тм

Тарас Григорович Шевченко — геній українського народу.

5. Асоціативний кущ.

- Скажіть, з ким  асоціюється у вас прізвище Шевченко.

III. Повідомлення теми і завдань уроку.  Мотивація навчальної діяльності.

 Тема нашого уроку - це змінювання іменників за числами. Завдання уроку: ми ознайомимося із поняттями однина і множина, навчимося визначати число іменників. Будемо розвивати мовлення, увагу; виховувати у собі любов до рідного слова, до творчості Тараса Шевченка.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Малюнковий диктант.       

Книга, свічка, олівець, верба, козак, хустина.

- Скільки предметів означають іменники, які ви записали? (Один).

- А як би ці слова означали два і більше предметів , то якби ви сказали?

Відповіді дітей.

2. Розбір слів  за будовою.

І Варіант    II Варіант

КНИЖКА, ВЕРБА. ХМАРА, ДОЛЕНЬКА.

3.Робота з підручником.

а)Вправа 57 (усно). 

б) Вправа 58 (вибіркове списування з творчіш завданням).

Лугах - луг, трав - трава, вербами - верба, світанки - світанок, дні день, вечори - вечір, щуки - щука, окуні - окунь, соми-дідугани - сом-дідуган.

в) Вивчення правила. С.27

V. Фізкультхвилинка.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\888\Слайд22.JPGVI. Узагальнення та систематизація знань.

1. Робота в групах.

№ 1 Прочитайте поезію Т.Г.Шевченка. Знайдіть та підкресліть іменники, які вжиті в множині.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\888\Слайд23.JPG№2 Прочитайте поезію Т.Г.Шевченка. Знайдіть та підкресліть іменники, які вжиті в однині.

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\888\Слайд24.JPG

 

№3

Прочитайте поезію Т.Г.Шевченка . Знайдіть та підкресліть іменники.

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\888\Слайд25.JPG

 

2. Підібрати до слів антоніми.

VII. Підсумок уроку.

1. Гра «Мовчанка».

Називаємо іменники, а учні визначають число(використання сигнальних карток).

Лихо, думи, дівчина, серце, черниці, поле, півні, колисці, оченята.

2. Прийом «Незакінчене речення».

 Сьогодні на уроці ми вивчали ….

 Мені найбільше запам’яталося …

 Я пам’ятаю вірш Тараса Шевченка …

Д/з с.27 правило, Вправа 60

Враження від уроку. Гілочка вишні.

 

1

 

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
8820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку