Урок на тему "Соціально-економічне становище земель підавстрійської України"

Про матеріал
Конспект уроку з Історії України на тему: "Соціально-економічне становище земель підавстрійської України"
Перегляд файлу

Предмет: Історія України

Клас: 9

Тема:  Соціально-економічне становище земель підавстрійської  України.

Мета: навчити характеризувати соціально – економічне становище земель підавстрійської України, розвиток західноукраїнських земель у І половині ХІХ столітті, розпізнавати на картосхемі українські землі у складі Австрійської імперії; розвивати та удосконалювати навички критичного мислення, роботи з картою та текстом підручника; виховувати патріотичні почуття до своєї країни.

Основні терміни та поняття: соціальний конфлікт, національне відродження, «Руська трійця».

Основні дати:

1816 р. – заснування «Товариства галицьких греко-католицьких священників для поширення письмами просвіти і культури серед вірних»;

1817 р.  – створено в Галичині дяко-вчительський інститут, заснування парафіяльних шкіл;

1818 р. – урядовий дозвіл на  викладання у народних школах українською мовою;

1829 р. – вихід «Відомості о руськім язиці»;

1833 р.  початок діяльності гуртка «Руська трійця»;

1843 – 1844 рр. – повстання Лукяна Кобилиці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу в поєднанні з практичною роботою.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань історичний диктант

  1. У січні 1846 року у Києві виникла українська таємна організація (Кирило-Мефодіївське братство)
  2. Польське повстання, що поширилося на землі царства Польського, Правобережної України та Білорусії відбулось (1830- 1831 рр.)
  3. У Новгород-Волинському  виникло товариство об’єднаних слов’ян очолюване братами  Петром та Андрієм Борисовим (1823 р.)
  4. Коли відбулось повстання Чернігівського полку? (грудень 1825 – січень 1826 рр.)
  5. Першу цукроварню, яка застосовувала  парову технологію виробництва цукру «Брати Яхненки та Симеренки» було збудовано (1843 р.)
  6. Перехід від мануфактури до великого машинно-фабричного заводського виробництва це – (промисловий переворот).

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Таблиця: «Знаю – Хочемо дізнатись – Дізнався»

Учні висловлюють конкретні відомості, припущення до нової теми.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Соціально-економічне становище земель під австрійської України під владою Австро-Угорщини

Завдання:

  1. Опрацювати текст підручника Власова В.С. Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Літера ЛТД, 2017. – 304 с., & 8 c. 65 – 66.
  2. Виписати цитату та прокоментувати

Метод «Бортовий журнал»

Цитата

Коментар

  1. Робота з термінами: Соціальний конфліктзагострення суперечностей між суспільними верствами.
  2. Робота з датами:

1843 – 1844 рр.повстання Лукяна Кобилиці.

 

  1. Економічний розвиток західноукраїнських земель у І половині ХІХ столітті.

Завдання:

  1. Опрацювати текст підручника Власова В.С. Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Літера ЛТД, 2017. – 304 с., & 8 c. 66 – 67.

              2) Скласти кластер «Економічний розвиток західноукраїнських земель»

Орієнтовні відповіді:

  • Основні галузі виробництва: сільське господарство, тваринництво.
  • Опришківський рух;
  • Основна повинність – панщина;
  • Ринок збуту ы джерело сировини для промислово-розвинених західних регіонів.

 

 

 

  1. Перша хвиля національного відродження в західноукранїських землях.

Завдання:

  1. Опрацювати текст підручника Власова В.С. Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Літера ЛТД, 2017. – 304 с., & 8 c. 68 – 69.
  2. Робота з термінами:

Національне відродження - процес відновлення національної культури і національних прав, включаючи право на створення національної держави.

Історія України. Словник-довідник [Електронний ресурс] https://history.vn.ua/book/slovnik/index.html

  1. Заповнити таблицю

«Товариство галицьких греко – католицьких єпископів для поширення письма»

Основні дати:

1816 р.

Назва товариства:

«Товариство галицьких греко – католицьких єпископів для поширення письма»

 

Організатори:

Михайло Левицький

Основна мета діяльності:

Видання релігійних, шкільних, популярних книжок, написаних простою мовою, уживаною по селах.

Наслідки діяльності:

1816 – видано «Буквар словено – руського язика»;

1817 р.  – створено в Галичині дяко-вчительський інститут, заснування парафіяльних шкіл;

1818 р. – урядовий дозвіл на  викладання у народних школах українською мовою.

 

 

 

  1. «Руська трійця» в українському національному відродженні

Завдання:

  1. Опрацювати текст підручника Власова В.С. Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Літера ЛТД, 2017. – 304 с., & 8 c. 70 – 71.
  2. Скласти запитання:

Метод «Тонкі та товсті запитання»

  1. Робота з термінами: «Руська трійця»
  2. Робота з датами:

1833 р.  початок діяльності гуртка «Руська трійця»;

 

V. Підведення підсумків

Таблиця «Знаю - Хочу дізнатись – Дізнався»

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст підручника &8, вивчити дати, терміни та поняття.

Запитання та завдання ст. 72. №4 (письмово), №1, №2, №3, №5 (усно).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку