Тема: Сума кутів трикутника
Цілі: сформувати і довести теорему про суму кутів трикутника; формувати в учнів уміння використовувати доведену теорему для розв’язання задач; стимулювати пізнавальну діяльність; розвивати інтерес до предмета; формувати вміння чітко висловлювати свої думки, логічно викладати їх; виховувати наполегливість у навчанні, графічну культуру.
Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь .
Обладнення: модель, яка ілюструє суму внутрішніх кутів трикутника, таблиці із завданнями.
Хід уроку
І Організаційний момент
Сіли , діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Перевірити наявність виконаних домашніх завдань і дати відповіді на запитання, що виникли в учнів розв’язування вправ.
ІІІ Активізація розумової діяльності
Мікрофон:
ІV Мотивація навчальної діяльності
1.Задача: Чи можна визначити кути трикутника, у якого один з кутів недоступний?
2.Практична робота: Накресліть довільний трикутник і виміряйте його кути.
3.Розгляд моделі, яка ілюструє суму кутів трикутника.
4.Історична довідка: Те що сума кутів трикутника дорівнює 1800 , було відомо ще в Стародавньому Єгипті, проте доведення цього факту було дано значно пізніше. Вважають , що його дав Піфагор. Перша книга «Начало» Евкліда містить доведення цього підтвердження, яке майже нічим не відрізняється поданого в підручнику.
V Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
1.Доведення теореми про суму кутів трикутника.
2.Наслідки з теореми.
VІ Формування умінь і навичок застосувати теорему про суму кутів трикутника
1.Розв’язання задачі про визначення недоступного кута трикутника
∟А = 1800 - ( ∟В + ∟С )
2.Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника?
3.Чи може у трикутнику бути:
а) два тупих кути ;
б) тупий і прямий кути;
в) два прямих кути.
4.Знайдіть кути трикутника, якщо вони пропорційні до чисел 1 : 2 : 3 .
5.Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 500. Знайдіть кут
при вершині.
6.Знайдіть кут при основі рівнобедреного трикутника, якщо кут при вершині дорівнює 400 .
VІІ Засвоєння вмінь
Виконати вправи : № 392, 393, 395, 397, 398, 400, 406, 408 414.
VІІ Підсумок уроку . Рефлексія.
Закінчіть речення:
1.Сума кутів трикутника дорівнює …
2.Якщо один із кутів трикутника тупий або прямий, то два інші …
3.Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює …
4.Якщо один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 300 , то інший …
5.Якщо два кути трикутника дорівнюють 300 і 700, то третій …
ІХ Домашнє завдання
Прочитати § 17 і дати відповіді на запитання до цього параграфа.
Виконати вправи: І гр. № 394, 396, 399, 403.
ІІ гр. № 405, 407, 409. / № 430.