Розробка уроку для учнів 8 класу .Дана розрока орієнтована на переважну кількість учнів з середнім та достатнім рівнем навчання.Урок допоможе систематизувати та закріпити набуті знання з теми.Для невеликої кількості учнів високого рівня пропонуються творчі завдання у вигляді домашньго твору тощо.
Зарубіжна література 8 клас.
Тема. Трагедія « Ромео і Джульєтта» В Шекспіра. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти ,вплив кохання на людську особистість.
Мета:
-допомогти учням зрозуміти зміст трагедії «Ромео і Джульєтта» , навчити дітей критично мислити ,проаналізувати ключові сцени твору, розкрити основний конфлікт трагедії Шекспіра;
-удосконалювати навички виразного читання, аналізу тексту;
-виховувати любов до творів світової літератури, високі моральні цінності.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку.
1.Організаційний момент.
Оголошення теми уроку.
-Добрий день ,діти! Сьогодні ми будемо розглядати вічну тему кохання на прикладі твору відомого класика світової літератури В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта».
2.Перевірка домашнього завдання.
3. Бесіда з учнями
Чому твір «Ромео і Джульєтта» це трагедія?
Роздуми учнів.
Запис до зошитів визначення.
Трагедія- драматичний твір, що зображує напружену боротьбу ,особисту або громадську катастрофу ,що зазвичай закінчується загибеллю героя.
4.Читання прологу.
Що ми дізналися з прологу?
5.Робота із словником.
Обговорення та з’ясування понять : конфлікт, ненависть, любов, ворожнеча.
6.Опрацювання нового матеріалу.
Лекція вчителя з елементами бесіди.
-Дія відбувається в італійському місті Верона. На тлі італійської природи розгортається лірична історія юних Ромео і Джульєтти. На перешкоді їх щастю стоїть давня ворожнеча Монтеккі та Капулетті- різних кланів, до яких належать юні закохані .За старою мораллю , підтримування ворожнечі родів , що виникла через давню образу ,- справа честі. Старійшини родів вже й не згадують за що ворогують, але молодь (Тібальт, Бенволіо, Меркуціо ) підтримують ворожнечу. Друг Ромео Меркуціо загинув від руки Тібальта у сварці , якої він не міг уникнути. Розлючений загибеллю друга ,Ромео вбиває Тібальта, чим ще більше ускладнює своє становище. Приречений на вигнання, він позбавлений можливості бачитися з Джульєттою.
-Діти ,яке ваше ставлення до такої поведінки молодих людей. Чи можна було вирішити конфлікт мирним шляхом?
Відповіді учнів.
Учитель : на боці закоханих виступає монах Лоренцо – людина гуманістичного мислення. Він намагається допомогти і влаштовує таємне вінчання. У відсутність вигнанця Ромео батьки Джульєтти стали готувати її до шлюбу з давно обраним юнаком. Лоренцо за допомогою снодійного, імітуючи смерть Джульєтти , сподівався врятувати її від вінчання. Але план завершився крахом. Закохані гинуть.
-Діти, що ,на вашу думку ,перешкодило задуму Лоренцо? Можливо , треба було піти іншим шляхом мирних переговорів.
Відповіді учнів.
Учитель : в трагедії « Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів. У драмі показана несумісність феодального світогляду з новими , гуманістичними процесами , що відбувалися у період формування і розвитку Ренесансу. Ромео і Джульєтта – люди нового часу. На відміну від старого світу зненависті , вони утверджують людські закони , засновані на силі добра, дружби ,любові за власним вибором , а не за примусом. .Незважаючи на короткочасність дії Шекспір зумів розкрити характери персонажів у розвитку.
Знайдіть як опису автор Джульєтту у перших сценах?
Зачитайте уривок з тексту.
Якою ви її уявляєте?
Покохавши Ромео ,Джульєтта усвідомлює право на кохання, поступово починає мислити як людина ренесансної доби. У боротьбі за кохання , вона стала мужньою ,рішучою, здатною постояти за своє кохання.
Знайдіть у тексті рядки, що показують силу духу дівчини.
Істотні зміни відбуваються і в розвитку образу Ромео. На початку трагедії бачимо мовчазного юнака, що шукає усамітнення через любо без відповіді до красуні Розалінди , через що любов здається йому жорстокою.
Знайдіть у тексті рядки на підтвердження цього, або спростуйте мої слова.
Та в його життя входить справжнє взаємне кохання, що руйнує його погляди.
Зачитайте уривок зустрічі молодих людей.
Поетична п‘єса Шекспіра , спрямована на захист кохання , закінчується загибеллю героїв. Ціною юних нащадків заплачено за мир між родинами.
7.Записи до зошитів.
Герої твору.
Тема твору ( визначається разом з учнями)
Основний конфлікт твору
Проблематика
8.Підсумок уроку
У трагедії «Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів . Особиста трагедія героїв драми зумовлена гостротою суперечностей між прихильниками старих понять та звичаїв і тими, в кого формувалось гуманістичне мислення, розуміння сутності та прав людини. Високий зміст , істинно поетичне зображення одного з найбільших людських почуттів пояснюють невгасаючий інтерес до цього твору протягом століть.
Образ закоханих увіковічені у світовому мистецтві. Знаменитий художник Де Лакруа намалював картину « Ромео в склепі Джульєтти».
П. І. Чайковський створив увертюру « Ромео і Джульєтта».
У Вероні на кладовищі збудована гробниця Джульєтти. Але скептики стверджують, що такої пари ніколи не було , що це вигадка.
Для нас імена Ромео і Джульєтти – це символ відданої і піднесеної любові.
Вони пішли в пітьму.
Але не зник їх слід.
Метод мікрофону.
-Які почуття викликав у вас прочитаний твір?
9.Оцінювання.
10.Домашнє завдання (на вибір) :
1.Виписати цитати до характеристики персонажів.
2.Написати твір на тему : «Конфлікт живого почуття і сімейної ворожнечі в трагедії « Ромео і Джульєтта».