Урок на тему: "Трагедія "Ромео і Джульєтта" В.Шекспіра. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти".

Про матеріал

Розробка уроку для учнів 8 класу .Дана розрока орієнтована на переважну кількість учнів з середнім та достатнім рівнем навчання.Урок допоможе систематизувати та закріпити набуті знання з теми.Для невеликої кількості учнів високого рівня пропонуються творчі завдання у вигляді домашньго твору тощо.

Перегляд файлу

Зарубіжна література 8 клас.

Тема. Трагедія « Ромео і Джульєтта» В Шекспіра. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти ,вплив кохання на людську особистість.

Мета:

-допомогти учням зрозуміти  зміст трагедії «Ромео і Джульєтта» , навчити дітей критично мислити ,проаналізувати ключові сцени твору, розкрити основний конфлікт трагедії Шекспіра;

-удосконалювати навички виразного читання, аналізу тексту;

-виховувати любов до творів світової літератури, високі моральні цінності.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                           Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Оголошення теми уроку.

-Добрий день ,діти! Сьогодні ми будемо розглядати вічну тему кохання на прикладі твору відомого класика світової літератури В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта».

2.Перевірка домашнього завдання.

3. Бесіда з учнями

Чому твір «Ромео і Джульєтта» це трагедія?

Роздуми учнів.

Запис до зошитів визначення.

Трагедія- драматичний твір, що зображує напружену боротьбу ,особисту або громадську катастрофу ,що зазвичай закінчується загибеллю героя.

4.Читання прологу.

Що ми дізналися з прологу?

5.Робота із словником.

Обговорення та зясування понять : конфлікт, ненависть, любов, ворожнеча.

6.Опрацювання нового матеріалу.

Лекція вчителя з елементами бесіди.

-Дія відбувається в італійському місті Верона. На тлі італійської природи розгортається лірична історія юних Ромео і Джульєтти. На перешкоді їх щастю стоїть давня ворожнеча Монтеккі та Капулетті- різних кланів, до яких належать юні закохані .За старою мораллю , підтримування ворожнечі родів , що виникла через давню образу ,- справа честі. Старійшини родів вже й не згадують за що ворогують, але молодь (Тібальт, Бенволіо, Меркуціо ) підтримують ворожнечу. Друг Ромео Меркуціо загинув від руки Тібальта у сварці , якої він не міг уникнути. Розлючений загибеллю друга ,Ромео вбиває Тібальта, чим ще більше ускладнює своє становище. Приречений на вигнання, він позбавлений можливості бачитися з Джульєттою.

-Діти ,яке ваше ставлення до такої поведінки молодих людей. Чи можна було вирішити конфлікт мирним шляхом?

Відповіді учнів.

Учитель : на боці закоханих виступає монах Лоренцо – людина гуманістичного мислення. Він намагається допомогти і влаштовує таємне вінчання. У  відсутність вигнанця Ромео батьки Джульєтти стали готувати її до шлюбу з давно обраним юнаком. Лоренцо за допомогою снодійного, імітуючи смерть Джульєтти , сподівався врятувати її від вінчання. Але план завершився крахом. Закохані гинуть.

-Діти, що ,на вашу думку ,перешкодило задуму Лоренцо? Можливо , треба було піти іншим шляхом мирних переговорів.

Відповіді учнів.

Учитель : в трагедії « Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів. У драмі показана несумісність феодального світогляду з новими , гуманістичними процесами , що відбувалися у період формування і розвитку Ренесансу. Ромео і Джульєтта – люди нового часу. На відміну від старого світу зненависті , вони утверджують людські закони , засновані на силі добра, дружби ,любові за власним вибором , а не за примусом. .Незважаючи на короткочасність дії Шекспір зумів розкрити характери персонажів у розвитку.

Знайдіть як опису автор Джульєтту у перших сценах?

Зачитайте уривок з тексту.

Якою ви її уявляєте?

Покохавши Ромео ,Джульєтта усвідомлює право на кохання, поступово починає мислити як людина ренесансної доби. У боротьбі за кохання , вона стала мужньою ,рішучою, здатною постояти за своє кохання.

Знайдіть у тексті рядки, що показують  силу духу дівчини.

Істотні зміни відбуваються і в розвитку образу Ромео. На початку трагедії бачимо мовчазного юнака, що шукає усамітнення через любо без відповіді до красуні Розалінди , через що любов здається йому жорстокою.

Знайдіть у тексті рядки на підтвердження цього, або спростуйте мої слова.

Та в його життя входить справжнє взаємне  кохання, що руйнує його погляди.

Зачитайте уривок зустрічі молодих людей.

Поетична пєса Шекспіра , спрямована на захист кохання , закінчується загибеллю героїв. Ціною юних нащадків заплачено за мир між родинами.

7.Записи до зошитів.

Герої твору.

Тема твору ( визначається разом з учнями)

Основний конфлікт твору

Проблематика

8.Підсумок уроку

У трагедії «Ромео і Джульєтта» звучить пристрасний протест проти моралі й традицій феодальних часів . Особиста трагедія героїв драми зумовлена гостротою суперечностей між прихильниками старих понять та звичаїв і тими, в кого формувалось гуманістичне мислення, розуміння сутності та прав людини. Високий зміст , істинно поетичне зображення одного з найбільших людських почуттів пояснюють невгасаючий інтерес до цього твору протягом століть.

Образ закоханих увіковічені у світовому мистецтві. Знаменитий художник Де Лакруа намалював картину « Ромео в склепі Джульєтти».

П. І. Чайковський створив увертюру « Ромео і Джульєтта».

У Вероні на кладовищі збудована гробниця Джульєтти. Але скептики стверджують, що такої пари ніколи не було , що це вигадка.

Для нас імена Ромео і Джульєтти – це символ відданої і піднесеної любові.

Вони пішли в пітьму.

Але не зник їх слід.

Метод мікрофону.

-Які почуття викликав  у вас прочитаний твір?

9.Оцінювання.

10.Домашнє завдання (на вибір) :

1.Виписати цитати до характеристики персонажів.

2.Написати твір на тему : «Конфлікт живого почуття і сімейної ворожнечі в трагедії « Ромео і Джульєтта».

 

 

docx
Додав(-ла)
Рай Оксана
Додано
11 липня 2018
Переглядів
5619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку