Урок на тему: "Трикутники"

Про матеріал

розробка уроку з геометрії у 7 кл. на тему: "Трикутники" з елементами патріотичного виховання на уроках математики.

Перегляд файлу

" Трикутники"    (Урок з мультимедійною підтримкою.)

Тема уроку: " Трикутники"

Цілі уроку:

систематизувати  засвоєні учнями основні теоретичні відомості з теми "Трикутники";

 формувати вміння розв'язувати задачі застосовуючи надбанні знання з теми трикутники;

формувати пізнавальну компетентність;

розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів;                                                                                          

виховувати старанність, охайність, культуру математичної мови, патріотичність.

Тип уроку: засвоєння вивченого матеріалу.

Обладнання: креслярські прилади, підручники,вишиванки,листи бумаги, маркери, інтерактивна дошка, слайди.

Перебіг уроку:

  1. Організаційний момент.

Перевірка  готовності учнів до уроку, створення емоційного фону (сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про Національний одяг. Під чужинецьким пануванням наш народ зберіг національний одяг – як символ, що його проніс через всі віковічні страждання й утиски, які довелося зазнати від окупантів. Національний одяг, мова, віра, звичаї – все це надійний захист від національного занепаду. В сучасний час Україна потерпає негаразди. І їй, як ніколи, потрібна підтримка своїх громадян . Підтримка сучасних, дієвих, розумних людей.)

Виникає логічне запитання: " Яке відношення має математика?" А відповідь ми дамо в кінці уроку.

Почнемо урок з епіграфу. Епіграф до уроку ( слайд ).

"Роде наш красний,                                                                                                                                                   роде наш прекрасний,                                                                                                                                              не цураємося,родичаймося,                                                                                                                                       бо багато нас є!"

2. Перевірка домашнього завдання.

Творча робота « Єстафета» : робота виконується по рядам. Роздаються листочки та маркери. Кожний учень повинен намалювати єлемент фігури , вказаної в завданні та передати наступному учню. Останній презентує фігуру.

1ряд – рівносторонній трикутник.

2ряд – тупокутній трикутник

3ряд – прямокутний трикутник.

3. Оголошення теми, мети уроку(слайд ). Девіз уроку (слайд ).

" Мало мати хороший розум,                                                                                                                             головне - добре його застосовувати"                                                                                                                      Рене Декарт.

4. Мотивація навчальної діяльності. Національний одяг – це вияв святкового,врочисто піднесеного настрою.Це культурно-історична спадщина наших славних  часів.

Вишиванка - розмовна назва традиційної української вишитої сорочки. Багато варіацій дизайну вишиванки було створено у XIX сторіччі. Зазвичай їх виготовляли із саморобного полотна, яке ткалося на верстаті. Місцеві особливості зазвичай знаходили відображення в орнаменті сорочки. Розглянемо один з видів орнаменту – геометричний. Де використовують в основному прості геометричні фігури –квадрат,коло,ромб,ламана,та звичайно ж трикутник.( Розглянути на вишиванках.)

5. Актуалізація опорних знань. У формі гри « Крокодил».

Бажаючим дається завдання,яке вони показують тільки жестами чи мімікою. Звуки заборонені.

Завдання: бісектриса, медіана, висота, зовнішній кут.

6.  Перенос набутих знань та їх початкове застосування в нових умовах. На слайді пропонуються кілька орнаментів. Треба знайти трикутники. Вказати їх види. Порахувати кількість.

 

 Індивідуальна робота: учню дається вишиванка. Він повинен знайти трикутник та порахувати периметр.

7. Відтворення вивченого та його застосування у  стандартних умовах.  

Розв’язування задач за готовими малюнками:

  1. знайдіть невідомий кут трикутника, якщо два кути дорівнюють 121ͦ ,32ͦ  .(27ͦ)
  2. зовнішній кут трикутника дорівнює 134ͦ ,а внутрішній кут ,не суміжний з ним , 47ͦ. знайдіть невідомі кути трикутника.(46ͦ ,47ͦ.)

Колективний розв΄язок задач:

  1. знайдіть кути трикутника, якщо їхні градусні міри відносяться як 3:6:11.(27ͦͦ,54ͦ ,99ͦ .)
  2. знайдіть кути рівнобедреного трикутника,якщо один із них на 27ͦ більший, ніж інший.

Вважають ,що символи на вишиванках є оберігами людини ,яка носить дану вишиванку. Що ж означає вишитий трикутник?

Слайди: Трикутник – символ вогню, який дещо нагадує собою язик полум’я. Також  це один із символів Трійці. Трикутник, вершина якого спрямована догори, — знак Духа, а зображений вершиною донизу – символ Матерії.

Трикутники, що доторкаються вершинами один до одного, нагадуючи «пісочний годинник», символізують Світ та Антисвіт. А місце їх дотику є своєрідним місцем переходу із одного світу до іншого. Інколи між трикутниками зображають лінію, що зветься «Кільцем Великого Світіння», яка символізує дзеркало, в якому один світ віддзеркалюється в іншому і навпаки.

Трикутники, розділені поясомТрикутники, які прилягають один до одного основами, утворюють ромб, про значення якого ми зазначали раніше. Та у випадку, коли ці трикутники розходяться і між ними утворюється проміжок (поясок), який в народі називають «колодязь», то таке зображення трикутників символізує зв'язок між реальним Земним та невидимим Небесним світами.

Шеврони в орнаментахІснують зображення, які своєю формою нагадують трикутники, — це шеврони. Та, на відміну від самих трикутників, шеврони не мають основи. Шеврони, вершини яких дивляться догори, — це символ духовного чоловічого начала, а зображений вершинами донизу – знак матеріального жіночого начала. Жіночі шеврони ще є і уособленням дітородного лона, в якому виношується нове життя.

Також існує версія, за якою трикутники, згруповані попарно, є символом жіночого начала. Такі трикутники символізують собою жіночі груди і означають Велику Богиню – небесну годувальницю

9. Постановка домашнього завдання. Провести інструктаж щодо виконання задач №№ 170, 172, 174 та повторення п. 7 -9.

 

10. Підведення підсумків уроку. Тестування цікаве:

1. якими не бувають трикутники?

А. рівними,  Б. рівносторонніми,  В. рівноправними,  Г. різносторонніми

2. які елементи рівні у рівнобедреному трикутнику?

А. бедра,   Б. ребра,  В. вершини,  Г. сторони.

3. як називається трикутник у якого всі сторони рівні?

А. рівний, Б. рівносторонній, В. рівнобедрений, Г. справедливий.

4. який елемент у рівнобедреному трикутнику один?

А. вершина, Б. сторона,  В. основа,  Г. медіана.

5. що ділить навпіл медіана?

А. трикутник,  Б. сторону,  В. кут,  Г. коло.

6. у якого трикутника всі сторони рівні?

А. рівнобедреного,  Б. рівнокутного,  В. рівностороннього,  Г. будь-якого.

7. скільки медіан у трикутнику?

А. 1,  Б. 3,  В. безліч,  Г. залежно від обставин.

8. чим є бісектриса трикутника?

А. відрізком,  Б. прямою,  В. променем,  Г. кривою.

9. який кут утворює висота трикутника зі стороною до якої проведена?

А. 45,  Б. 60,  В. 90,  Г. будь-який.

10. довжини яких елементів треба додати, щоб знайти периметр рівнобедреного трикутника?

А. двох бічних сторін,  Б. бічної сторони і основи,  В. двох бічних сторін і основи,  Г. двох бічних сторін і двох основ.

11. у якого трикутника висота є стороною?

А. гострокутного,  Б. прямокутного,  В. тупокутного,  Г. рівностороннього.

12. хто носив капелюх у формі трикутника?

А. Олександр Македонський,   Б. Богдан Хмельницький,  В. Піфагор,                    Г. Напалеон.

 

 

11. Рефлексія. Створіть власний оберіг. Рисунок на вишиванку за допомогою трикутників.

Додаткова інформація:

Одеська область

Одеська область вишиванка

Традиційні одеські сорочки з пухликами шили з білої бавовняної тканини. Пухлик – це збирана тканина на рукаві трохи нижче плеча. Саме пухлик додає рукавам пишності та об’єму. Стоячий широкий комір густо збирали у дрібні «зморшки», які оторочували тоненьким рубчиком. Верхній край рукавів призбирували, а нижню вишивали геометрично-рослинним візерунком у техніці хрестика. Основними кольорами були переважно червоний, чорний, синій та жовтий. Вузькою смужкою обробляли краї рукавів.

 

doc
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку