Урок на тему "У царстві рослин. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Практична робота:визначення за істотними ознаками груп рослин.

Про матеріал

На уроці знайомимо з розмаїттям рослинного світу, формуємо поняття "дерево", "кущ", "трав'яниста рослина", "органи рослин". Виховуємо бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

 

Урок з природознавства (2 клас)

 

Тема уроку. У царстві рослин. Зовнішня будова рослини.  Дерева, кущі і трав’янисті рослини. Практична робота (визначення за істотними ознаками груп рослин)

Мета уроку. Ознайомити учнів із розмаїттям рослинного світу; сформувати поняття дерева, кущі, трав’янисті рослини;ознайомити з органами рослини; розвивати спостережливість, логічне мислення дітей; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю на творах Т.Г.Шевченка, почуття прекрасного в природі.

Обладнання: комп’ютерна презентація, картки для практичної роботи, трав’янисті рослини (живі) для підготовки до практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Яка пора року за вікном?

- Які зміни відбулися в природі за тиждень?

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Відгадування загадок про Сонце.
  2. Слухання складені привітання до Сонця.
  3. Виставка малюнків «Я вранці Сонце радо зустрічаю» 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • На попередніх уроках ми дізналися, що все що оточує нас і не зроблене руками людини це … (природа).
  • Яка є природа? (Жива і нежива)
  • Що належить до неживої природи?
  • Що належить до живої природи?
  • Які ви знаєте рослини? Чим вони відрізняються?
  • Де ростуть рослини?

ІY. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь з елементами бесіди та використанням комп’ютерної презентації.
  • Рослини поширені на всій земній кулі.(слайд 2) На величезних просторах вони утворюють ліси (слайд 3,4), степи (слайд 5, 6), луки та болота (слайд 7,8,9). Населяють вони і водойми (слайд 10, 11), ростуть навіть на скелях (слайд 12,13) і в сипучих пісках та пустелях (слайд 14,15). Де б вони не росли, їм завжди потрібне сонячне світло і тепло, повітря, вода і грунт (слайд 16). Рослини збагачують повітря киснем, який потрібен для дихання людям і тваринам, роблять його чистішим і свіжішим (слайд 17). Тому рослини називають зеленими легенями

 

 

 

 

 

 

Землі. Завдяки повітрю ми живемо і повинні дбати про його чистоту. Адже забруднене повітря – велика загроза для всього живого. Потрібно більше насаджувати різноманітних рослин: дерев, кущів, квітів.

  природі є багато видів рослин: і дерев, і кущів, і трави (слайд 18).

Запам’ятайте, що дерево (слайд 19) має тільки одне високе міцне стебло (стовбур), у куща (слайд 20) – кілька низьких міцних стебел. Трав’янисті рослини (слайд 21) мають м’які, соковиті, зелені стебла.

  1. Робота з підручником (с.28-29)
  • Яку будову має кожна рослина?
  • Які спільні ознаки мають дерева і кущі?
  • Скільки стовбурів має дерево?
  • А кущ?
  • Чи мають стовбур трав’янисті рослини?
  1. Практична робота з живими трав’янистими рослинами
  • Розгляньте рослини, назвіть їх. Розкажіть про будову окремих рослин.
  • До якої групи вони належать?
  • Уважно послухайте загадку В.Бутрім та спробуйте відгадати її

(слайди 22, 23,24)

Що є спільного в калині,

І смородині й шипшині,

Бузині, бузку, ожині,

Аґрусі, а ще в ліщині?

Має також барбарис

З ними кілька спільних рис.

А от м’ята і суниця,

І кульбаба, і пшениця,

І тополя, й кипариси

Зовсім інші мають риси! (Це кущі)

  • Як назвати одним словом м’яту, суницю, кульбабу, пшеницю? (Трави)
  • А що об’єднує тополю й кипариси? (Це дерева)
  1. Практична робота. Гра «Розсади рослини за істотними ознаками»
  • З даних  рослин виберіть окремо кущі, дерева, трав’янисті рослини та запишіть у таблицю (слайд 25).
  • Перевірка роботи (слайд 26).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Y. Підсумок уроку

- У народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.

  Слова цього вірша повинні надихати вас на добрі справи.

                                Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

                                Не ламай ромашку, не топчи травичку.

                                В зелені діброви, в китицях калина,

                                Глянь, яка чудова наша Україна!

- Діти, а хто з відомих нам поетів оспівував в своїх віршах красу України, природи рідного краю? ( Багатьма поетами оспівувалася краса української  землі, природи, але особливо хотілося б згадати Т.Г.Шевченка ).

- Які вірші цього автора ви знаєте, де згадуються рослини? ( Діти декламують уривки з віршів Т.Г.Шевченка «Зоре моя вечірняя» (сокорина, верба), « І барвінком, і рутою…» ( барвінок, рута, ряст), «Вітер з гаєм розмовляє» (осока), «Сонце гріє, вітер віє» (калина, верба), « Чималий у яру ставок…» (верби, тополі), «Тече вода з-під явора» (явір, калина, верболози, лози, осока, ряска)

- В ході називання рослин записуємо їх в таблицю по групах дерева, кущі, трав’янисті рослини.

YІ. Домашнє завдання (слайд 27)

  • Опрацювати статтю підручника.
  • Дібрати загадки про рослини.

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку