На уроці знайомимо з розмаїттям рослинного світу, формуємо поняття "дерево", "кущ", "трав'яниста рослина", "органи рослин". Виховуємо бережливе ставлення до природи.
Урок з природознавства (2 клас)
Тема уроку. У царстві рослин. Зовнішня будова рослини. Дерева, кущі і трав’янисті рослини. Практична робота (визначення за істотними ознаками груп рослин)
Мета уроку. Ознайомити учнів із розмаїттям рослинного світу; сформувати поняття дерева, кущі, трав’янисті рослини;ознайомити з органами рослини; розвивати спостережливість, логічне мислення дітей; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю на творах Т.Г.Шевченка, почуття прекрасного в природі.
Обладнання: комп’ютерна презентація, картки для практичної роботи, трав’янисті рослини (живі) для підготовки до практичної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Яка пора року за вікном?
- Які зміни відбулися в природі за тиждень?
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІY. Вивчення нового матеріалу
Землі. Завдяки повітрю ми живемо і повинні дбати про його чистоту. Адже забруднене повітря – велика загроза для всього живого. Потрібно більше насаджувати різноманітних рослин: дерев, кущів, квітів.
природі є багато видів рослин: і дерев, і кущів, і трави (слайд 18).
Запам’ятайте, що дерево (слайд 19) має тільки одне високе міцне стебло (стовбур), у куща (слайд 20) – кілька низьких міцних стебел. Трав’янисті рослини (слайд 21) мають м’які, соковиті, зелені стебла.
(слайди 22, 23,24)
Що є спільного в калині,
І смородині й шипшині,
Бузині, бузку, ожині,
Аґрусі, а ще в ліщині?
Має також барбарис
З ними кілька спільних рис.
А от м’ята і суниця,
І кульбаба, і пшениця,
І тополя, й кипариси
Зовсім інші мають риси! (Це кущі)
Y. Підсумок уроку
- У народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.
Слова цього вірша повинні надихати вас на добрі справи.
Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.
Не ламай ромашку, не топчи травичку.
В зелені діброви, в китицях калина,
Глянь, яка чудова наша Україна!
- Діти, а хто з відомих нам поетів оспівував в своїх віршах красу України, природи рідного краю? ( Багатьма поетами оспівувалася краса української землі, природи, але особливо хотілося б згадати Т.Г.Шевченка ).
- Які вірші цього автора ви знаєте, де згадуються рослини? ( Діти декламують уривки з віршів Т.Г.Шевченка «Зоре моя вечірняя» (сокорина, верба), « І барвінком, і рутою…» ( барвінок, рута, ряст), «Вітер з гаєм розмовляє» (осока), «Сонце гріє, вітер віє» (калина, верба), « Чималий у яру ставок…» (верби, тополі), «Тече вода з-під явора» (явір, калина, верболози, лози, осока, ряска)
- В ході називання рослин записуємо їх в таблицю по групах дерева, кущі, трав’янисті рослини.
YІ. Домашнє завдання (слайд 27)