Урок на тему "Українська Держава Павла Скоропадського"

Про матеріал
Мета: розкрити обставини приходу до влади П. Скоропадського та охарактеризувати основні напрями внутрішньої і зовнішньої політики; розвивати навички роботи з джерелами історичної інформації; формувати вміння самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел; систематизовувати й узагальнювати історичну інформацію; виховувати патріотичні почуття та повагу до традицій боротьби народу за свою державність Тип уроку: комбінований. Основна навчальна мета – засвоєння нових знань Обладнання: комп’ютер або ноутбук, проектор, роздаткові кейси (картка оцінювання, уривок історичного документу, історична карта, тестові завдання), мультимедійна презентація, підручник
Перегляд файлу

УРОК №

(Історія України 10 клас)

Тема: Українська Держава Павла Скоропадського

Мета: розкрити обставини приходу до влади П. Скоропадського та охарактеризувати основні напрями внутрішньої і зовнішньої політики; розвивати навички роботи з джерелами історичної інформації; формувати вміння самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел; систематизовувати й узагальнювати історичну інформацію; виховувати патріотичні почуття та повагу до традицій боротьби народу за свою державність

Тип уроку: комбінований. Основна навчальна мета – засвоєння нових знань

Обладнання: комп’ютер або ноутбук, проектор, роздаткові кейси (картка оцінювання, уривок історичного документу, історична карта, тестові завдання), мультимедійна презентація, підручник

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент ( пояснення щодо наповнюваності файлів, результатів роботи)

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку

(Слайд 1-3) – повідомлення вчителя,  демонстрації слайдів

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Слайд 4- запитання на повторення

Завдання – тестові завдання за матеріалами попередніх тем (4 тести на  виконання   2 хвилини)

IV. Мотивація  навчальної та пізнавальної діяльності

Слайд 5 (Запитання до фото) – 2-3 дають усну відповідь учні

- Як ви гадаєте що поєднує зображення на фото?

- Дивлячись на кожне окреме фото, скажіть для чого важливими можуть бути матеріали зображені на них?

- Чим пов’язані зображення з сучасністю, та історичною ретроспективою?

 

 

 

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Історична постать   

Слайд 6-7 (демонстрація короткої біографії та приходу до влади                  Павла  Скоропадського) . Учні ознайомлюються з інформацією, роблять короткі висновки (можна застосувати прийом «Мультиголосування»)

 Павло Скоропадський –

  •   український громадсько-політичний діяч, військовий, гетьман Української держави
  •   нащадок давнього козацького роду
  •   як генерал брав участь в російсько-японській та І світовій війнах
  •   прибічник монархічних поглядів
  •   був отаманом «Вільного козацтва» в роки УЦР
  •   на чолі Української стрілецької дивізії здійснив розгін більшовицьких заколотників в листопаді 1917 року
  • 29 квітня 1918 року – в ніч коли УЦР приймали Конституцію було здійснено «безкровний» державний переворот
  •  Після виступу Скоропадського на Всеукраїнському хліборобському конгресі його прибічники захопили Київ
  •  Німецькі війська прихильно віднеслись до зміни влади

 Павло Скоропадський був проголошений «гетьманом всієї України

 

2. Робота з документом  (Слайд 8-15 ) Учні об’єднані в пари, працюють над текстом історичного документу - «Грамота до всього українського народу», паралельно йде фронтальне опитування за тематичними напрямками та робота учнів з наочністю.                                                                                                                                                          За період свого правління гетьман Скоропадський здійснив:

  • зміни аграрної політики
  •  заходи в промисловості
  •  стабілізацію фінансової системи
  •  проведення військової реформи
  •  широку національно-культурну політику

Аграрна політика

  • збереження поміщицьких землеволодінь, повернення раніше відчуженого в них майна
  •  землею за викуп планувалось наділяти «справжніх хліборобів»
  •  застосування до селян каральних заходів з застосуванням німецької армії

Промисловість

  •   проголошення свободи торгівлі та підприємництва
  •   повернення націоналізованих підприємств попереднім власникам
  •   скасування 8-годинного робочого дня, заборона страйків, покарання робітників

Фінансова система

  • Вдосконалення грошової системи (запровадження гривні, а потім карбованця, відкриття українських банків)
  •  Формування державного бюджету (державна скарбниця – 4млрд гривень золотом)

Військова справа

  •   відродження козацького стану та військових звань
  •   початок створення регулярної української армії (під наглядом німецької адміністрації)
  •   формування українського флоту

Національно-культурна політика

  •   визнання української мови державною
  •   українізація освіти
  •   відкриття університетів в Києві та Кам'янці-Подільському
  •   створення української Академії наук (очолив  В. Вернадський)
  •    заснування Національного архіву, академії мистецтв, державної бібліотеки та інших національних установ

3. «Хвилинка мрії»

- Загальний релакс – 1 хвилина (Слайд 16)

VI. Закріплення вивченого матеріалу

4. Робота з картою (Слайд 17) – учні працюють з роздрукованою картою та виконують завдання:

- вкажіть штрихуванням регіони сучасної України, не ввійшли до складу держави Скоропадського

- підкресліть міста  (2-4 міста), що входили до територіальних меж УД Скоропадського, а нині являються частинами сусідніх країн

Зовнішня політика (продовження роботи з картою) – Слайд 18

  • Україну визнали та встановили з нею дипломатичні відносини 12 держав
  •   12 червня 1918 року – підписано перемир'я з Радянською Росією
  •  Спроба порозумітись з країнами Антанти, але провідне місце в зовнішніх зв'язках належало  Німеччині та Австрії
  •  Пошуки шляхів порозуміння з Кримським крайовим урядом, переговори що до автономії краю в складі Української Держави

VII. Рефлексія

5 . Завдання -  Виконати тести на закріплення матеріалу – роздатковий матеріал

Учні здійснюють взаємоперевірку!!!!

Слайд 19 – картка з тестами + бланк відповіді

Учень_______________________

 

 

 

№ запитання

Варіант А

Варіант Б

Варіант В

Варіант Г

1

 

 

 

Х

2

 

Х

 

 

3

 

 

Х

 

4

 

 

Х

 

 

VIIІ. Підсумок уроку Підрахувати бали з особистого бланку відповідей.

Слайд 20 (Заставка)

ІХ. Домашнє завдання  (Слайд 21)

І рівень – опрацювати відповідний параграф підручника, визначити наслідки політики Скоропадського,  записати в робочий зошит                                                         ІІ рівень – скласти порівняльну таблицю «Внутрішня політика урядів УНР та Української держави»                                                                                                                                    ІІІ рівень – підберіть  та проаналізуйте інформацію з інтернет ресурсів, та підготуйте повідомлення про одного  з діячів культури  часів П. Скоропадського

Додаток

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

Українська держава часів П. Скоропадського

Результат пошуку зображень за запитом "українська держава гетьмана скоропадського карта"

 

 

 

Українська держава часів П. Скоропадського

 

 

 

«Грамота до всього українського народу»

     Всім Вам,   козаки   та   громадяне   України,  відомі  події
посліднього часу, коли джерелом лилася кров кращих синів України і
знову відродившася Українська Держава стояла коло краю загибелі.

     Спаслась Вона  дякуючи  могутньому  підтриманню   центральних
держав,  які, вірні свому слову, продовжують і по цей час боротись
за цільність і спокій України…

     Бувше Українське   Правительство   не   здійснило  державного
будування України, позаяк було зовсім не здатне до цього.

     Цією грамотою я оголошую себе Гетьманом всієї України.

     Управління Україною   буде  провадитися  через  посередництво
призначеного мною Кабінету Міністрів і на остаточнім обґрунтовані
нижче  долучених  до цього законів про тимчасовий державний устрій
України…

     В найближчий  час  буде  виданий  закон,  установляючий новий
порядок виборів до Українського Сойму.

     До цього я буду твердо стояти на сторожі порядку й законности
в Українській Державі,  буду домагатись негайного  виконання  всіх
державних розпоряджень …

     Права приватної   власности   -   як  фундаменту  культури  і
цивілізації,  відбудовуються в повні  мірі,  і  всі  розпорядження
бувшого Українського Уряду, а рівно тимчасового уряду російського,
відміняються і касуються.  Відбувається повна свобода по зробленню
купчих по куплі-продажі землі.

     Поруч з цим будуть прийняті  міри  по  відчуженню  земель  по
дійсній   їх   вартости   від  великих  власників,  для  наділення
земельними участками малоземельних хліборобів.

     Рівночасно будуть твердо забезпечені права робітничого класу.
Особлива увага буде звернена на поліпшення правового  становища  і
умов  праці залізничників,  котрі при виключно тяжких умовах ні на
один час не кидали своєї відповідальної праці.

     В області економічній і фінансовій відбувається повна свобода
торгу й відчиняється широкий простір  приватнього  підприємства  й
ініціятиви…

Гетьман Всієї України                         Павло Скоропадський

 

Невідомі конституції України.
Київ: Філософська і соціологічна думка, 1992

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тести на повторення

1. Генеральний секретаріат  УЦР очолював:

а) М. Грушевський      б) О. Керенський    в) В. Винниченко

 

2. Від ідеї здійснення автономії Центральна Рада відмовилася

а) у ІІ Універсалі    б) у IV Універсалі    в) у ІІІ Універсалі

 

3. Радянську УНР було проголошено

а) 12 грудня 1917 р. у Харкові

б) 12 грудня 1917 р. у Києві

в) 12 грудня 1918 р. у Харкові

 

4. Програма соціально-економічних перетворень була накреслена у

а) І Універсалі   б) ІІ Універсалі   в) IV Універсалі

 

 

 

Тести на закріплення нової теми:

1.  Позначте назву держави гетьмана П. Скоропадського

А) Україна                                        В) Республіка Україна

Б) Українська республіка                Г) Українська Держава

 

2. Який документ Центральна Рада прийняла в один день з переворотом П. Скоропадського?                                                                                               А) IV Універсал     Б)Конституцію УНР    В)Статут Генерального Секретаріату

3. На які  верстви населення в власних поглядах покладався Скоропадський:           А) робітників   Б)селян  В) поміщиків

4. В часи Скоропадського було засновано університет в :                 А) в Тернополі  Б) в Чернівцях В) в Кам’янці-Подільському                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мета уроку розкрити обставини приходу до влади П. Скоропадського та охарактеризувати основні напрями внутрішньої і зовнішньої політики; розвивати навички роботи з джерелами історичної інформації; формувати вміння самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел; систематизовувати й узагальнювати історичну інформацію; виховувати патріотичні почуття та повагу до традицій боротьби народу за свою державність

Номер слайду 4

1. Генеральний секретаріат УЦР очолював: а) М. Грушевський      б) О. Керенський    в) В. Винниченко   2. Від ідеї здійснення автономії Центральна Рада відмовилася а) у ІІ Універсалі    б) у IV Універсалі    в) у ІІІ Універсалі   3. Радянську УНР було проголошено а) 12 грудня 1917 р. у Харкові б) 12 грудня 1917 р. у Києві в) 12 грудня 1918 р. у Харкові   4. Програма соціально-економічних перетворень була накреслена у а) І Універсалі   б) ІІ Універсалі   в) IV Універсалі

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Історична постать Павло Скоропадський – український громадсько-політичний діяч, військовий, гетьман Української держави нащадок давнього козацького роду як генерал брав участь в російсько-японській та І світовій війнах прибічник монархічних поглядів був отаманом «Вільного козацтва» в роки УЦР на чолі Української стрілецької дивізії здійснив розгін більшовицьких заколотників в листопаді 1917 року

Номер слайду 7

29 квітня 1918 року – в ніч коли УЦР приймали Конституцію було здійснено «безкровний» державний переворот Після виступу Скоропадського на Всеукраїнському хліборобському конгресі його прибічники захопили Київ Німецькі війська прихильно віднеслись до зміни влади Павло Скоропадський був проголошений «гетьманом всієї України»

Номер слайду 8

В перші дні діяльності гетьмана було ухвалено: «Грамота до всього українського народу» «Закон про тимчасовий державний устрій України»

Номер слайду 9

Розпуск УЦР, її уряду та земельних комітетів Назва УНР замінили на Українська Держава До скликання парламенту вся влада зосереджена у гетьмана Створення уряду – Рада Міністрів на чолі з Федором Лизогубом

Номер слайду 10

За період свого правління гетьман Скоропадський здійснив: зміни аграрної політики заходи в промисловості стабілізацію фінансової системи проведення військової реформи широку національно-культурну політику

Номер слайду 11

збереження поміщицьких землеволодінь, повернення раніше відчуженого в них майна землею за викуп планувалось наділяти «справжніх хліборобів» застосування до селян каральних заходів з застосуванням німецької армії

Номер слайду 12

проголошення свободи торгівлі та підприємництва повернення націоналізованих підприємств попереднім власникам скасування 8-годинного робочого дня, заборона страйків, покарання робітників

Номер слайду 13

Вдосконалення грошової системи (запровадження гривні, а потім карбованця, відкриття українських банків) Формування державного бюджету (державна скарбниця – 4млрд гривень золотом)

Номер слайду 14

відродження козацького стану та військових звань початок створення регулярної української армії (під наглядом німецької адміністрації) формування українського флоту

Номер слайду 15

визнання української мови державною українізація освіти відкриття університетів в Києві та Кам'янці-Подільському створення української Академії наук (очолив В. Вернадський) заснування Національного архіву, академії мистецтв, державної бібліотеки та інших національних установ

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Україну визнали та встановили з нею дипломатичні відносини 12 держав 12 червня 1918 року – підписано перемир'я з Радянською Росією Спроба порозумітись з країнами Антанти, але провідне місце в зовнішніх зв'язках належало Німеччині та Австрії Пошуки шляхів порозуміння з Кримським крайовим урядом, переговори що до автономії краю в складі Української Держави

Номер слайду 20

Тести: Візьміть картки з тестовими завданнями. Розв'яжіть завдання протягом 3 хвилин Учень_______________________ № запитання Варіант А Варіант Б Варіант В Варіант Г 1 + 2 3 4

Номер слайду 21

Номер слайду 22

І рівень – опрацювати відповідний параграф підручника, визначити наслідки політики Скоропадського, записати в робочий зошит ІІ рівень – скласти порівняльну таблицю «Внутрішня політика урядів УНР та Української держави» ІІІ рівень – підберіть та проаналізуйте інформацію з інтернет ресурсів, та підготуйте повідомлення про одного з діячів культури часів П. Скоропадського

Номер слайду 23

Перегляд файлу

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ

Учня(учениці)_____________________________________________

з/п

Завдання

Бали

максимальні

Бали отримані

1.

Перевірка домашнього завдання

4

 

2.

Робота з документом та картою

4

 

3.

Закріплення вивченого матеріалу

4

 

 

ВСЬОГО

12

 

Українська держава часів П. Скоропадського

Результат пошуку зображень за запитом "українська держава гетьмана скоропадського карта"

 

 

 

Українська держава часів П. Скоропадського

 

 

 

«Грамота до всього українського народу»

     Всім Вам,   козаки   та   громадяне   України,  відомі  події
посліднього часу, коли джерелом лилася кров кращих синів України і
знову відродившася Українська Держава стояла коло краю загибелі.

     Спаслась Вона  дякуючи  могутньому  підтриманню   центральних
держав,  які, вірні свому слову, продовжують і по цей час боротись
за цільність і спокій України…

     Бувше Українське   Правительство   не   здійснило  державного
будування України, позаяк було зовсім не здатне до цього.

     Цією грамотою я оголошую себе Гетьманом всієї України.

     Управління Україною   буде  провадитися  через  посередництво
призначеного мною Кабінету Міністрів і на остаточнім обґрунтовані
нижче  долучених  до цього законів про тимчасовий державний устрій
України…

     В найближчий  час  буде  виданий  закон,  установляючий новий
порядок виборів до Українського Сойму.

     До цього я буду твердо стояти на сторожі порядку й законности
в Українській Державі,  буду домагатись негайного  виконання  всіх
державних розпоряджень …

     Права приватної   власности   -   як  фундаменту  культури  і
цивілізації,  відбудовуються в повні  мірі,  і  всі  розпорядження
бувшого Українського Уряду, а рівно тимчасового уряду російського,
відміняються і касуються.  Відбувається повна свобода по зробленню
купчих по куплі-продажі землі.

     Поруч з цим будуть прийняті  міри  по  відчуженню  земель  по
дійсній   їх   вартости   від  великих  власників,  для  наділення
земельними участками малоземельних хліборобів.

     Рівночасно будуть твердо забезпечені права робітничого класу.
Особлива увага буде звернена на поліпшення правового  становища  і
умов  праці залізничників,  котрі при виключно тяжких умовах ні на
один час не кидали своєї відповідальної праці.

     В області економічній і фінансовій відбувається повна свобода
торгу й відчиняється широкий простір  приватнього  підприємства  й
ініціятиви…

Гетьман Всієї України                         Павло Скоропадський

 

Невідомі конституції України.
Київ: Філософська і соціологічна думка, 1992

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Тести на повторення

1. Генеральний секретаріат  УЦР очолював:

а) М. Грушевський      б) О. Керенський    в) В. Винниченко

 

2. Від ідеї здійснення автономії Центральна Рада відмовилася

а) у ІІ Універсалі    б) у IV Універсалі    в) у ІІІ Універсалі

 

3. Радянську УНР було проголошено

а) 12 грудня 1917 р. у Харкові

б) 12 грудня 1917 р. у Києві

в) 12 грудня 1918 р. у Харкові

 

4. Програма соціально-економічних перетворень була накреслена у

а) І Універсалі   б) ІІ Універсалі   в) IV Універсалі

 

 

 

Тести на закріплення нової теми:

1.  Позначте назву держави гетьмана П. Скоропадського

А) Україна                                        В) Республіка Україна

Б) Українська республіка                Г) Українська Держава

 

2. Який документ Центральна Рада прийняла в один день з переворотом П. Скоропадського?                              А) IV Універсал     Б)Конституцію УНР    В)Статут Генерального Секретаріату

3. На які  верстви населення в власних поглядах покладався Скоропадський:           А) робітників   Б)селян  В) поміщиків

4. В часи Скоропадського було засновано університет в :                 А) в Тернополі  Б) в Чернівцях В) в Кам’янці-Подільському    

 

 

 

Тести на повторення

1. Генеральний секретаріат  УЦР очолював:

а) М. Грушевський      б) О. Керенський    в) В. Винниченко

 

2. Від ідеї здійснення автономії Центральна Рада відмовилася

а) у ІІ Універсалі    б) у IV Універсалі    в) у ІІІ Універсалі

 

3. Радянську УНР було проголошено

а) 12 грудня 1917 р. у Харкові

б) 12 грудня 1917 р. у Києві

в) 12 грудня 1918 р. у Харкові

 

4. Програма соціально-економічних перетворень була накреслена у

а) І Універсалі   б) ІІ Універсалі   в) IV Універсалі

 

 

 

Тести на закріплення нової теми:

1.  Позначте назву держави гетьмана П. Скоропадського

А) Україна                                        В) Республіка Україна

Б) Українська республіка                Г) Українська Держава

 

2. Який документ Центральна Рада прийняла в один день з переворотом П. Скоропадського?                              А) IV Універсал     Б)Конституцію УНР    В)Статут Генерального Секретаріату

3. На які  верстви населення в власних поглядах покладався Скоропадський:           А) робітників   Б)селян  В) поміщиків

4. В часи Скоропадського було засновано університет в :                 А) в Тернополі  Б) в Чернівцях В) в Кам’янці-Подільському    

 

 

zip
Додано
20 січня 2020
Переглядів
3755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку