Конспект уроку з математики 3 клас на тему: "Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини". Метою уроку є повторення та узагальнення уявлення учнів про одиниці довжини, площі, маси. часу. Перевірка знань учнів і ступінь засвоєння вивченого матеріалу. Створення умов для формування: комунікативної і соціальної компетентностей (уміння організовувати і підтримувати діалог, співпрацювати, слухати один одного.). Уміння цінувати свій час та час інших.
Конспект уроку
з математики
у 3 класі
на тему: «Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини.»
Розробила: вчитель початкових класів
Вівсянської ЗОШ І-ІІ ст.
Мазурик Галина Львівна
Тернопіль 2018
Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Методи і прийоми: словесний, наочний, пояснювально – ілюстративний та інші.
Мета: Повторити, узагальнити уявлення учнів про одиниці довжини, площі, маси. часу. Перевірити знання учнів і ступінь засвоєння вивченого матеріалу. Створити умови для формування: комунікативної і соціальної компетентностей (уміння організовувати і підтримувати діалог, співпрацювати, слухати один одного.)
Очікуваний результат:
Хід уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Об’єднання в групи (малюнки з годинником, вагами, лінійкою). (5-10 хв)
Подумати та підійти до свого малюнку з відповідністю вашої картки. Картки з одиницями величин: маси, часу, довжини (км., м., см., дм., мм.; хв., год., доба, рік, с.; т., ц., кг., г.).
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Чому ви так об’єдналися? Як назвати одним словом?
Величини.
Тема уроку «Величини»
– Сьогодні ми будемо повторювати величини, і простежимо їх взаємозв’язок. - «Як багато на світі
Потрібних речей.
Про них ми дізнатися
Поспішаємо скоріше.
Зараз величини
Ми всі повторимо,
Завдання виконаємо,
Все закріпимо».
Повторення правил роботи в групі.
IV. ЕТАП ОСМИМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1. Робота по темі уроку. Повторення.
а) Завдання для груп. Назвати величину, записати в порядку зростання, в якій професії найчастіше використовується.
1 група: мм., см., дм., м., км.
2 група: с., хв., год., діб, рік.
3 група: г., кг., ц., т.
— А яка величина необхідна у всіх професіях? Час
— Сьогодні ми з вами багато говорили про таку величину, як ЧАС. У нашому повсякденному житті ми зустрічаємося з нею постійно. Прокинувшись вранці, ми відразу ж ставимо собі питання: «Котра година?» і дивимося на годинник, щоб вирішити, чи то ще поспати, то чи вставати. І протягом всього дня постійно пам’ятаємо про час. Поглянувши на годинник, ми розуміємо, що пора, скажімо, йти або обідати, зустрічатися з другом або включати улюблену телепередачу.
Справді, буквально все наше життя організована по годинах, і важко уявити, як можна було б прожити день, не стежачи за часом. Це допомагає скласти розпорядок дня. По годинах ми визначаємо, чим повинні зайнятися або яка подія скоро настане.
У сучасному світі дуже важливо знати що таке час, адже відправлення поїздів, початок занять в школі, спортивних змагань, передач по телебаченню, все це відбувається в точно призначений час.
У багатьох європейських мовах «час» – одне з найуживаніших іменників. Але і в українській мові є багато виразів з цим словом. Ви вдома повинні були знайти такі і пояснити такі вирази. Давайте подивимося, що у вас вийшло.
Діти виходять до дошки і прикріплюють на дошку листок з виразом і пояснюють його зміст:
Давайте підіб’ємо підсумок: як же ми повинні ставитися до часу? (Берегти, економити, використовувати раціонально).
— Давайте будемо завжди пам’ятати про це, а для цього давайте в нашому класі повісимо плакат «ЦІНУЙ ХВИЛИНКУ!» Девіз уроку.
— Як ви розумієте цей вислів?
— Не гаючи ні хвилини, давайте перейдемо до наступного завдання.
2. Розминка (усно). Завдання - жарти
1. Якими годинами користувалися раніше, для визначення часу?
(Сонячні, з зозулею, будильник, електронні)
3. Якою одиницею маси зручніше зважити мішок картоплі?
(Тонна, кілограм, центнер, грам)
3. Робота з підручником.
Розв’язування з коментуванням (№2, с. 73). Розв’язування за варіантами (№5, с. 73)
4. Фізкультхвилинка. (музична)
3. Групова або парна робота.
а) В10 однакових банках поміщається 30 л молока. Скільки таких банок потрібно, щоб розлити в них 120 л молока?
120: (30: 10) = 40 (банок)
б) Скільки трилітрових банок потрібно, щоб розлити 30 л молока? Скільки буде потрібно п’яти літрових банок, щоб розлити це ж молоко?
30: 3 = 10 (банок) 30: 5 = 6 (банок)
4. Самостійна робота, тестування.
— Пропоную вам виконати тест, і він покаже, як ви засвоїли цю тему. А результати ваші і мої ми порівняємо завтра.
1 варіант
1. Найбільша одиниця часу?
а) година
б) секунда
в) століття
г) рік
2. Яке твердження вірне:
а) століття - 365 діб
б) 1 хвилина - 60 секунд
в) 1 рік - 13 місяців
3. Знайди помилку:
а) 1 год. 15 хв. = 105 хв.
б) 2 доби = 28 годин.
в) 2 століття = 200 років.
4. В якому ряду одиниці виміру розташовані в порядку зростання:
а) т, ц, кг, г
б) ц, т, кг
в) г, кг, ц, т
5. Скільки хвилин в 8 годинах?
а) 800
б) 480
в) 420
6. У скільки разів 5м більше, ніж 5 см?
а) 10 разів
б) 1000 разів
в) 100 разів
2 варіант
1. Найменша одиниця часу?
а) годину
б) секунда
в) століття
г) рік
2. Яке твердження вірне:
а) 1 рік - 365 діб
б) 1 година - 100 хвилин
в) 1 століття - 365 місяців
3. Знайди помилку:
а) 2 год. 10 хв. = 130 хв.
б) 3 доби - 74 години.
в) 1 століття - 100 років
4. В якому ряду одиниці виміру розташовані в порядку спадання:
а) т, ц, кг, г
б) ц, т, кг
в) г, кг, ц, т
5. Скільки секунд в 9 хвилинах?
а) 900
б) 560
в) 540
6. У скільки разів 4кг. більше, ніж 4 гр.?
а) 100 разів
б) 1000 разів
в) 10 раз
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Над якою темою ми працювали на уроці?
— Які величини ви знаєте і в яких одиницях вони вимірюються?
VI. РЕФЛЕКСІЯ. ГРА « Сіли-встали-стали вище»
Своїми діями учні дають відповіді на запитання вчителя.
— Який настрій у вас зараз?
— Що ви можете сказати про свою роботу на уроці?
— Наскільки ви зрозуміли тему сьогоднішнього уроку?
— Наскільки ви втомилися?
— Наскільки ви досягли поставлених цілей?
Домашнє завдання.