23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок на тему: "Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини".

Про матеріал

Конспект уроку з математики 3 клас на тему: "Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини". Метою уроку є повторення та узагальнення уявлення учнів про одиниці довжини, площі, маси. часу. Перевірка знань учнів і ступінь засвоєння вивченого матеріалу. Створення умов для формування: комунікативної і соціальної компетентностей (уміння організовувати і підтримувати діалог, співпрацювати, слухати один одного.). Уміння цінувати свій час та час інших.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з математики

 у 3 класі

на тему: «Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини.»

 

Розробила: вчитель початкових класів

Вівсянської ЗОШ І-ІІ ст.

Мазурик Галина Львівна

 

 

 

 

 

Тернопіль 2018

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів. Величини.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Методи і прийоми: словесний, наочний, пояснювально – ілюстративний та інші.

Мета: Повторити, узагальнити уявлення учнів про одиниці довжини, площі, маси. часу. Перевірити знання учнів і ступінь засвоєння вивченого матеріалу. Створити умови для формування: комунікативної і соціальної компетентностей (уміння організовувати і підтримувати діалог, співпрацювати, слухати один одного.)

Очікуваний результат:

  • прояв критичного мислення, пізнавальної активності і пізнавального інтересу;
  • знають про величини, вміють замінювати великі одиниці малими, малі - великими; порівнювати величини;
  • вміють працювати в колективі, проявляють толерантне ставлення один до одного, вміють вислуховувати співрозмовника і приймати його точку зору, оцінювати себе і однокласників.

 

Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Обєднання в групи (малюнки з годинником, вагами, лінійкою). (5-10 хв)

Подумати та підійти до свого малюнку з відповідністю вашої картки. Картки з одиницями величин: маси, часу, довжини (км., м., см., дм., мм.; хв., год., доба, рік, с.; т., ц., кг., г.).

 

Картинки по запросу рисунки линейки          Картинки по запросу рисунок часов      Картинки по запросу рисунок весов

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Чому ви так обєдналися? Як назвати одним словом?

Величини.

Тема уроку «Величини»

– Сьогодні ми будемо повторювати величини, і простежимо їх взаємозвязок.   -                                                    «Як багато на світі

                                                Потрібних речей.

                                                Про них ми дізнатися

                                                Поспішаємо скоріше.

                                                Зараз величини

                                                Ми всі повторимо,

                                               Завдання виконаємо,

                                                 Все закріпимо».

Повторення правил роботи в групі.

IV. ЕТАП ОСМИМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1. Робота по темі уроку. Повторення.

а) Завдання для груп. Назвати величину, записати в порядку зростання, в якій професії найчастіше використовується.

1 група: мм., см., дм., м., км.

2 група: с., хв., год., діб, рік.

3 група: г., кг., ц., т.

А яка величина необхідна у всіх професіях? Час

— Сьогодні ми з вами багато говорили про таку величину, як ЧАС. У нашому повсякденному житті ми зустрічаємося з нею постійно. Прокинувшись вранці, ми відразу ж ставимо собі питання: «Котра година?» і дивимося на годинник, щоб вирішити, чи то ще поспати, то чи вставати. І протягом всього дня постійно памятаємо про час. Поглянувши на годинник, ми розуміємо, що пора, скажімо, йти або обідати, зустрічатися з другом або включати улюблену телепередачу.

Справді, буквально все наше життя організована по годинах, і важко уявити, як можна було б прожити день, не стежачи за часом. Це допомагає скласти розпорядок дня. По годинах ми визначаємо, чим повинні зайнятися або яка подія скоро настане.

У сучасному світі дуже важливо знати що таке час, адже відправлення поїздів, початок занять в школі, спортивних змагань, передач по телебаченню, все це відбувається в точно призначений час.

У багатьох європейських мовах «час» – одне з найуживаніших іменників. Але і в українській мові є багато виразів з цим словом. Ви вдома повинні були знайти такі і пояснити такі вирази. Давайте подивимося, що у вас вийшло.

Діти виходять до дошки і прикріплюють на дошку листок з виразом і пояснюють його зміст:

  • Немає часу. Час летить. Час, як гумовий.
  • Витрачати час. Вбити час!
  • Часу хоч відбавляй!
  • Економити час.
  • Час руками не втримаєш.
  • Все добре в свій час.
  • Час лікує.
  • Справі час потісі годину.

Давайте підібємо підсумок: як же ми повинні ставитися до часу? (Берегти, економити, використовувати раціонально).

— Давайте будемо завжди памятати про це, а для цього давайте в нашому класі повісимо плакат «ЦІНУЙ ХВИЛИНКУ!» Девіз уроку.

— Як ви розумієте цей вислів?

— Не гаючи ні хвилини, давайте перейдемо до наступного завдання.

2. Розминка (усно). Завдання - жарти

  •   Дівчинка Еллі та песик Тотошко летіли на повітряній кулі одну добу і ще 15 годин. Скільки годин вони провели в польоті?
  •   Кіт Леопольд терпів образливі витівки мишенят 2 тижні і 3 дні. Через скільки днів його терпіння скінчилося?
  •   Незнайка складав вірші про своїх друзів 3 години 17 хвилин. Скільки хвилин він займався цією «важкою» роботою?

1. Якими годинами користувалися раніше, для визначення часу?

 (Сонячні, з зозулею, будильник, електронні)

3. Якою одиницею маси зручніше зважити мішок картоплі?

(Тонна, кілограм, центнер, грам)

3. Робота з підручником.

Розв’язування з коментуванням (№2, с. 73). Розв’язування за варіантами (№5, с. 73)

4. Фізкультхвилинка. (музична)

3. Групова або парна робота.

а) В10 однакових банках поміщається 30 л молока. Скільки таких банок потрібно, щоб розлити в них 120 л молока?

  120: (30: 10) = 40 (банок)

б) Скільки трилітрових банок потрібно, щоб розлити 30 л молока? Скільки буде потрібно пяти літрових банок, щоб розлити це ж молоко?

30: 3 = 10 (банок) 30: 5 = 6 (банок)

4. Самостійна робота, тестування.

  Пропоную вам виконати тест, і він покаже, як ви засвоїли цю тему. А результати ваші і мої ми порівняємо завтра.

1 варіант

1. Найбільша одиниця часу?

а) година

б) секунда

в) століття

г) рік

2. Яке твердження вірне:

а) століття - 365 діб

б) 1 хвилина - 60 секунд

в) 1 рік - 13 місяців

3. Знайди помилку:

а) 1 год. 15 хв. = 105 хв.

б) 2 доби = 28 годин.

в) 2 століття = 200 років.

4. В якому ряду одиниці виміру розташовані в порядку зростання:

 а) т, ц, кг, г

 б) ц, т, кг

 в) г, кг, ц, т

5. Скільки хвилин в 8 годинах?

а) 800

б) 480

в) 420

6. У скільки разів 5м більше, ніж 5 см?

а) 10 разів

б) 1000 разів

в) 100 разів

 

2 варіант

1. Найменша одиниця часу?

а) годину

б) секунда

в) століття

г) рік

2. Яке твердження вірне:

а) 1 рік - 365 діб

б) 1 година - 100 хвилин

в) 1 століття - 365 місяців

3. Знайди помилку:

а) 2 год. 10 хв. = 130 хв.

б) 3 доби - 74 години.

в) 1 століття - 100 років

4. В якому ряду одиниці виміру розташовані в порядку спадання:

 а) т, ц, кг, г

 б) ц, т, кг

 в) г, кг, ц, т

5. Скільки секунд в 9 хвилинах?

а) 900

б) 560

в) 540

6. У скільки разів 4кг. більше, ніж 4 гр.?

а) 100 разів

б) 1000 разів

в) 10 раз

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Над якою темою ми працювали на уроці?

Які величини ви знаєте і в яких одиницях вони вимірюються?

VI. РЕФЛЕКСІЯ. ГРА « Сіли-встали-стали вище»

 Своїми діями учні дають відповіді на запитання вчителя.

Який настрій у вас зараз?

Що ви можете сказати про свою роботу на уроці?

Наскільки ви зрозуміли тему сьогоднішнього уроку?

Наскільки ви втомилися?

Наскільки ви досягли поставлених цілей?

Домашнє завдання.

docx
Додав(-ла)
Мазурик Галина
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку