Вивчення геометричних фігур в початковій школі на основі групових методів навчання

Про матеріал

Пропонований матеріал призначений для вчителів, які працюють в початкових класах за оновленою програмою.

Робота містить презентацію, яка може використовуватись на уроках математики при вивченні геометричних фігур та трудового навчання з теми «Аплікації з геометричних фігур».

В даній статті підібрано загадки, вірші про геометричні фігури і інший повчальний змістовний матеріал, за допомогою якого учні вчаться виділяти спільні ознаки геометричних фігур, вчити знаходити їх в навколишньому світі, розвивати творчу фантазію, увагу, спостережливість, вміння робити висновки.

Тип ресурсу: стаття

Автор(и): Ярош Н.Є.

Галузь освіти: Загальна освіта-Математика.

Аудиторія: Учителі, учні.

Рік видання ресурсу: 2018.

Джерело: Адампільська загальноосвітня школа І-ІІІ ст..

Мова ресурсу: українська.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Хмельницької

обласної державної адміністрації

Відділ освіти, молоді, спорту, культури

виконавчого комітету Старосинявської селищної ради

 

 

 

 

                                                     На конкурс: «Освіта Хмельниччини

                                                                  на шляхах  реформування»

 

 

Вивчення геометричних фігур

в початковій школі на основі

групових методів навчання

 

 

 

 

                                                                           Роботу виконала:

                                                                               Ярош Н.Є., вчитель

                                                                            початкових класів

                                                                      Адампільської

загальноосвітньої школи

Адампіль 2018

 

АНОТАЦІЯ

У посібнику вміщено дидактичні матеріали, які можна використовувати під час проведення уроків та позакласних заходів з математики у початкових класах.

Матеріал містить добірку дидактичних та інтелектуальних ігор, кросвордів, дослідницьких та логічних завдань, творчих робіт, з методичними порадами для групових методів роботи. У більшості випадків ці завдання містять диференційований,різнорівневий ,індивідуальний характер.

Посібник розрахований не лише на здійснення освітньої функції,

а  й виховної: згуртування дитячого колективу, вміння працю-

вати в групах в команді і відчувати радість досягнутого успіху.

Рекомендовано для вчителів та учнів початкових класів  загальноосвітніх шкіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

Анотація…………………………………………………………………2

Вступ……………………………………………………………………..4

Розділ I. Загальні відомості про геометричні фігури………………6

  1.       Прості геометричні фігури……………………………………….10
  2.       Геометричні фігури у повсякденному житті…………………..14
  3.       Геометричні фігури в малюнках………………………………..18

Розділ II. Казки та вірші про геометричні фігури………………...21

Розділ III. Геометричні фігури  в загадках і ребусах……...............32

3.1. Загадки……………………………………………………………...32

3.2. Дидактична гра…………………………………………………….35

3.3. Кросворд «Геометричні фігури»………………………………….35

3.4. Ребуси……………………………………………………………....37

Розділ IV. Аплікація з геометричних фігур………………………..38

Висновок………………………………………………………………..43

Список використаної літератури…………………………………45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

!Вступ

В початковій школі математика – це одна з найважливіших дисциплін. Вона розвиває спостережливість, уяву, логічне й образне  мислення, яке є основою дитячої творчості. Саме на уроках математи-

ки формуються особистісні якості дитини: організованість, зібра-

ність, здатність швидко та якісно приймати рішення, відстоювати

й доводити  свою думку.

Перша ланка середньої загальноосвітньої школи - початкова

школа.  Вимоги, які стоять перед нею в цілому, визначають осно-

вні напрямки роботи її початкової ланки, а отже, і навчальний план. Математика – один з обов'язкових предметів початкових класів. І це

не випадково. Визнання математики обов'язковим навчальним пред-

метом загальноосвітньої школи безпосередньо пов'язане з її роллю

в науково-практичній діяльності людства. Стародавні індуси називали математику «красунею», а «гімнастикою розуму» проголосили

її стародавні греки.

Вивчення геометричних фігур і тіл супроводжується безпосередніми маніпуляціями з моделями, їх побудовою, конструюванням, максимально враховує життєвий досвід учнів і спирається на приклади з навколиш-

нього середовища .

Учні знайомляться з величинами (площа і довжина), їх відношенням і вимірюванням (взаємне розміщення, паралельності, перпендикулярності).

Найголовніша мета вивчення геометрії в початкових класах

ввести на наочно-інтуїтивному рівні поняття про основні фігури

на площині і простіші геометричні тіла, їх вимірювання і побудову, розширити уявлення учнів, здобуті в попередніх класах, про істотні ознаки геометричних фігур, уміння обчислювати геометричні величини (довжи-

ни, площі, об’єми деяких фігур) за формулами. Геометричні поня-

ття, операції і відношення дістають математичне спрямування.

Програма 1–4 класів з математики містить матеріал, який є необхідний для формування знань та умінь, котрі є базою для подальшо-

го навчання школярів.

Навчальна програма початкової школи передбачає, що всі теоре-

тичні знання набуваються і обробляються учнями в безпосередньому зв’язку з розв’язанням задач та з виробленням у школярів осмисле-

них твердих навичок письмових обчислень з багатоцифровими числа-

ми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ I. Загальні відомості про геометричні фігури

 

 Майже всі назви геометричних фігур мають грецьке походження, як і саме слово геометрія, що в перекладі означає «землеміряння». Про­те здебільшого ці терміни потрапили до нас не безпосередньо з грецької, а через латинську мову. Є й такі, що прийшли до нас з інших мов.

Як бачимо, всі назви геометричних фі­гур спочатку були назвами конкретних предметів.

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\01076795_n1.png


 

 Фігура — слово латинське, означає «образ», «вид».

Пункт — іноді вживається в значенні «крап­ка» (звідси —

 пунктир), походить від латин­ського «пунктум» (укол).

Лінія — від латинського «лінеа», тобто лля­на нитка. Від цього

слова «народилася» й на­ша лінійка.

Циркуль — від латинського «циркулюс» (коло, круг, обвід).

Центр — грецьке «кентрон» (вістря, го­стрий кінець палиці). Так

спочатку називали ніжку циркуля, а потім — і точку, яку ця ніж­ка

 позначала.

Масштаб — з німецької — вимірювальна палиця, міра.

Паралелограм — від грецьких «параллелос» (паралельний,

супутній) і «рамма» (риска, лі­нія).

Квадрат — латинське «квадратус» (чотири­кутник).

Ромб — латинське «ромбус», походить від грецького «ромбос», що

 означає «бубон». Ми звикли, що цей музичний інструмент круглий,

але раніше він мав форму квадрата або ромба.

Трапеція — латинське «трапезіум» від грецького «трапезіон» (столик).

Діагональ — грецьке «діаконос» (той, що йде від кута до кута або

 проходить через ку­ти).

Периметр — від грецьких «пері» (навколо) і «метрео» (міряю,

вимірюю); буквально — об­від, довжина замкненої кривої.

Перпендикуляр — латинське «перпендікуля­ріс» (прямовисний).

Катет — грецьке «катгетос» (прямовис­ний).

Гіпотенуза — грецьке «гіпотеіноуза» (той, що натягує, стягує).

Радіус — у перекладі з латини означає «про­мінь».

Діаметр — грецьке «діаметрос» (попере­чник).

Конус — латинська форма грецького слова «конос» (шишка).

Циліндр — від латинського «циліндрус», що пішло з грецького

 «кюліндрос» (валик, коток).

 

 

 

Призма — від грецького «присма» (розпиля­не, мали на увазі розпиляну колоду).

Паралелепіпед — від грецьких «параллелос» (паралельний) і

 «епіпедос» (рівний, плоский).

Куб — грецьке «кібос» (гральна кісточка).

Сфера — грецьке «сфайра» (м’яч, куля).

Піраміда — латинська форма грецького «пюраміс», яким греки

 називали єгипетські піраміди.

Як бачимо, всі назви геометричних фі­гур спочатку були назвами

конкретних предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         Прості геометричні фігури

 

Лунає дзвіночок, до праці мерщій.

Ти всі перешкоди здолати зумій!

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

щоб кожна хвилинка не втратилась марно.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

     Я без сторін і без кутів,              

     Як  звуся, відгадай.

      І на малюнках дітлахів

      У сонечку впізнай.

                                     (Коло)

 

     Він давно знайомий мій,                

    Кожен кут у нім прямий.

    Всі чотири сторони

    Однієї довжини.

                                     (Квадрат)

 

 

    На квадрат я дуже схожий.    

    Маю теж чотири сторони.

    Тільки дві з них протилежні —

    Однакової довжини.

    А сусідні — різні.

                                (Прямокутник)

 

 

    Він не круг і не квадрат    

    І не прямокутник.

    Має тільки три кути

    Звуть його ...

                                         (Трикутник)

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

 

      Креслення геометричних фігур (квадрат, коло, прямокутник, трикутник).

 

 

 

 

 

                                                 D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\РАЗНОЕ ПОЛЕЗНОЕ\38be42133027.jpg

 

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\РАЗНОЕ ПОЛЕЗНОЕ\0c8a0fec1dcf.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

 

 

І група – накреслити квадрат і прямокутник. Описати їх . Пояснити чим подібні і чим відрізняються дані  фігури.

 

 

ІІ група побудувати овал і півовал. Описати їх . Пояснити чим подібні і чим відрізняються дані  фігури.

 

ІІІ група побудувати овал і коло. Описати їх . Пояснити чим подібні і чим відрізняються дані  фігури.

 

ІY група побудувати овал і півколо. Описати їх . Пояснити чим подібні і чим відрізняються дані  фігури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               1.2. Геометричні форми у повсякденному житті

   Усі ці предмети схожі на коло. Назвіть  їх.

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\РАЗНОЕ ПОЛЕЗНОЕ\post-29636-1304875540.png                  

 

 

 

 

                             D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ИГРУШКИ\06f694a9ac9d.jpg

 

 

 

Усі ці предмети схожі на квадрат. Назвіть  їх.

 

 

 

 

 

 

       173155                              D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ОБЖ\i.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ИГРУШКИ\post-245934-1331187610.png                                            D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ЗДАНИЯ\0725040a633b.png

 

Усі ці предмети схожі на  трикутник. Назвіть  їх.

 

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ИГРУШКИ\db109af7bf44.png                          D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\РАСТЕНИЯ, ЦВЕТЫ\2f641a2b6c43.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ИГРУШКИ\a7343d1be4d8.png

 

 

Усі ці предмети схожі на прямокутник. Назвіть  їх.

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\МЕБЕЛЬ\0_81350_5bde4c8d_L.png   D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ЭЛЕКТРОПРИБОРЫ\e44b69c86d8d.jpg    

 

 

 

 

 

 

D:\НАТАЛЬЯ\ИНТЕРНЕТ\КАРТИНКИ\ШКОЛА\2348296885fb.png                              

 

 

1.3.Геометрія в малюнках

 

            1) Вправи на уважність.

         З яких геометричних фігур виготовлені курчата?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/4-1.jpghttp://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/3-1.jpghttp://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/2-1.jpghttp://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/2-2.jpghttp://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/1-1.jpg

 

 

http://i744.photobucket.com/albums/xx90/Sladkoezka/Kid/1-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Домалюйте рибкам потрібну кількість трикутників.

 

 

 

196_thumb_medium250_0.jpg

 

 

 

 

 

 

                                     Розділ II. Казки та вірші про геометричні фігури

КАЗКА ПРО КРАЇНУ МАТЕМАТИКУ

 

C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\фігури.png

              Країна Математика існувала ще в давні часи країна.  Трикутники,

   чотирикутники, прямокутники та кола Були її жителями. Одного разу

   відбулася суперечка між прямокутником та  чотирикутником . Вони ніяк

  не могли визначити, хто з них найкращий. Чотирикутник говорив:

    - Самий рівненький, гарненький цея! Прямокутник і собі волав: - Це

   я найгарніший, найрівніший, найкращий! Почули це Трикутник і Коло .

   Коло говорить: - Потрібно щось робити, друже, а то як же ми існуватимемо

  без прямокутника чи трикутника? - Так, це справді неподобство якесь. Гей,

  друзі, ану годі суперечок! – заволав Трикутник. - Та досить Вам, бо якщо ви

   й далі будете сперечатися, то ми змушені будемо вигнати вас обох з

  країни Математики. А як же дітлахи обійдуться без Вас? - Ви  гарні, рівні і

  гідні жити в країні Математиці, бо Ви їй потрібні, тому припиніть. Прямокут-

  нику Чотирикутнику  стало дуже соромно за свої дивні вчинки і

    вони  помирилися. І до сьогодні  залишаються друзями не розлий вода. Їх

  навіть почали однаково називати: Прямокутникчотирикутником, а Чотирикутникпрямокутником.

 

 

 

 

 

 

 

                                     !   КАЗКА ПРО ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

 

Дуже давно країна Математика була на краю світу. А була ця красуня

 зовсім маленькою. Всього кілька міст. І міста в цій країні були незвичайними

   та  особливими. В одному жили цифри чарівні, в іншому знаки дивовижні,

  у третьому чудові геометричні фігури.

Так от ця історія відбувалась саме в третьому місті.

  Кожна фігура, яка тут жила, була унікальною. І ніхто з мешканців цього казково-          го міста ніколи не хотів зайняти місце іншої. У Трикутника було найбіль-

   ше прихильників, бо саме з трикутників можна зробити квадрат, прямокутник

   чи ромб. Навіть дуже пихата Трапеція з повагою ставилась до старого і муд-

  рого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямо-

  кутник завжди питалися в старого і мудрого вчителя поради.

З іншого боку цієї вулиці мешкали Коло, Овал і Еліпс. Та найцікаві-

  шими фігурами міста, яких всі дуже любили за веселу вдачу, були

Серце і Зіронька. Ці друзі не давати сумувати нікому в місті. Були

вони нерозлучними і всі дні та вечори проводили на вулиці. Вдень – хмарини  порівнювали  з  фігурами, а ввечері - спостерігали за зірками  небесними  і сперечались, яка з них сяє яскравіше.

Ось так, день за днем, і проходило життя у цьому містечку, поки одного ранку не сталося біди. Коло надумалося зайти до свого сусіда Еліпса, а того не виявилось вдома.

- Де ж він може бути? - питали один одного фігури на площі міста.

- Куди він подівся?

- Його й замінити не можна. З двох кіл ніколи не вийде еліпса. Та й з Овала теж. Хіба що він поправиться, - сказало Коло.

- Висновок один. Треба йти й шукати нашого товариша, - сказав Трикутник.

- Але де, куди і як? - заклопотались Серце і Зіронька.

- За містом, - відповів трикутник.

Друзі  зібрались біля місцевих воріт. Ніхто з фігур вже й не пригадував, що твориться за межами їхнього містечка. Вони ж так давно тут оселилися.

Але йти далеко не довелось. За кілька кроків від воріт фігури побачили Еліпса.

Всі так зраділи, що кинулись йому назустріч.

- Де ж ти був? - питалися друзі. - Як же ми без тебе?

І ось що розповів їм Еліпс. Він був місцевим вченим і дуже любив читати. От в Історії Математики кілька днів назад він знайшов повідомлення про старого

 

 Кута,  який  приймав участь у будівництві  їхнього міста, а потім переселився до віддаленого лісу, де мав змогу бачити різних тварин.

От Еліпс і вирішив перевірити, чи правда все це.

- І як, знайшов? - поцікавились Зіронька з подругою.

 Трапеція також зацікавлено нагнулась у бік Еліпса.

- Так. Але дорога до того лісу така довга і важка, що Кут запропонував мені заночувати у нього. І я погодився, - відповів той. - Дідусь Кут багато чого цікавого мені розповів, тому я й затримався. Тепер я частіше його провідуватиму.

- Добре, що ти повернувся, - сказали фігури і пішли на площу міста.

Їм ще треба дослухати розповідь Еліпса до кінця. Але це можна зробити й поблизу рідного дому.

 

 

КАЗКА ПРО КУТИ

 

У королівстві геометричних фігур жив собі один чоловік на ім’я Кут. У нього було три сини: Прямий, Тупий та Гострий. Хоч сини були одної вроди, мали у себе два промені зі спільним початком, але згоди між ними не було.

Прямий кут був дуже чесний, відвертий, справедливий, завжди говорив правду в очі. Рухався він рівно із прямою спиною гордою ходою. Тупий кут був дуже товстий і неповороткий. Під час ходи його спина нахилялася назад і він часто падав. Тому він вів спокійний спосіб життя та був дуже млявий та лінивий.

Гострий кут весь час був нахилений вперед, ходив так, ніби, пригинався. Він міг пробратися у будь-яке місце, був жвавий та активний. Його ще називали «нишпорка». Під час суперечок, які часто відбувались між братами, кожен доводив свої переваги. Найбільше вихвалявся наймолодший – Гострий кут: «Я найчастіше потрібен всім! Гостре лезо у ножа, у ножиць, гострі зуби в людей та тварин, гострі дзьоби у птахів, та й у геометричних фігурах мене найбільше, бо трикутник має завжди хоча б два гострих кути». Тут Прямий кут не витримав і заявив, що саме він найбільше потрібен людям, адже без нього стіл не втримається прямо, і будинок розвалиться, коли косо поставлені стіни, і шафа впаде на підлогу, якщо її двері не будуть прямими. Довго думав тупий кут, щоб виправдати своє існування. Адже,  трикутники бувають лише з одним тупим кутом і то, дуже рідко, а знайти свою користь у квартирі він так і не зміг, зате вийшовши на вулицю побачив себе на

 

дахах будинків, на колесах автомобілів. Почувши суперечки братів батько сказав: «Усі ви дуже потрібні людям, тож ідіть і шукайте своє місце серед людей. Старшим серед вас буде Прямий кут, бо він найбільш потрібен всім». Розійшлися брати по світу шукати своє місце. Ось вони забрели і на сторінки нашого підручника «Математика». З ними ми сьогодні і познайомимось ближче.

 

 

            КАЗКА ПРО ТРИКУТНИК

 

http://www.megakniga.com.ua/images/mod_catalog_prod/449416/9786175363300_2%20price968.jpgБув собі гострокутний Трикутник. Він завжди вихвалявся своїми гострими кутами, що ніби вони найчастіше застосовуються скрізь і саме з допомогою них можна проникнути скрізь без перешкод. Одного разу в гості до трикутників завітала Ножиці. Перед ними знову почав вихвалятися Трикутник: «Бачите, який я мудрий, хитрий, багатий, швидкий, активний – майже всемогутній. У мене є сторони, кути, всі мої висоти, медіани, бісектриси я ношу в собі, а не так, як тупокутній трикутник інколи виставляє свої висоти за межі фігури». А Ножиці слухали і вирішили провчити хвалька. Коли Трикутник заснув Ножиці відрізали йому кожен кут і перетворили його у шестикутник з усіма тупими кутами. «Тепер він нікуди не зможе всунути свого гострого носа», - подумали Ножиці. І дійсно, коли Трикутник прокинувся, то був дуже здивований своїм зовнішнім виглядом. Та побачивши себе почав ще більше хвалитися своєю великою кількістю сторін, кутів та діагоналей. В черговий раз, коли Трикутник знову заснув Ножиці перетворили його у круг. «Вихвалявся ти, що у тебе все є, тож будь тепер Кругом назавжди, щоб не міг хвалитися великою кількістю своїх елементів та гострими кутами. Тепер у тебе не буде жодного кута», - радісно сказали Ножиці і попрямували до інших фігур шукати подібного хвалька.

 

 

ВПИСАНІ ТА ОПИСАНІ КОЛА

 

В великому світі многокутників, де були тільки квадрати, трикутники, п’ятикутники та багато усіляких многокутників, завітало коло!

Тільки воно увійшло у гості до трикутника, не встигши навіть привітатися, вкололось! Це була дуже боляче і коло покотилося далі по гостям. Зайшло до квадрата. Хата у нього була велика, усе було однакове. Стіни однакові, ліжко по розміру таке ж, як і стіл зі стільцем, усе-усе дорівнювало усьому! Коло захопилося красою квадратової домівки, але як тільки він ввійшов привітатись, коло побачило кути на ньому, і побігло як най далі від квадрата.

Котиться коло, котиться, не знає що робити у цьому колючому світі...

Пішов дощ, тут все коло розгубилося, не знало що робити, у всіх хатах кути, там не сховаєшся. Що робити?

Як ось! Прийшли многокутники до яких завітало раніше коло, вибачились, та побачивши що змерзло воно вирішили накрити, першим вирішив квадрат. Він сховав у собі коло, і воно стало першим вписаним!

Трохи пізніше інші кола почали приходити до світу многокутників, деякі були настільки хоробрі, що заходили до гострих хат, говорили з гострими фігурами та навіть іноді захищали їх від холоду та страху ховаючи у собі.

Саме так утворилися вписані та описані кола!!!

 

Дві прямі

У математичному царстві, у геометричному государстві жили-були дві сестри. Жили вони на одній території, яка називалась Площина. Поки росли сестри, жили дружно, разом гралися, гуляли. І ось підросли вони. Стали великими та довгими. Сестри хотіли відвідати одна одну. Їм всі казали, що вони від природи створені так, що зустрітися ніколи не зможуть. Бо є Паралелями. А всі Паралелі ніколи між собою не перетинаються.

Через будь-які негаразди стали у них виникали конфлікти. Якось почали вони виясняти, хто з них перший добіжить до океану із назвою Нескінченість. Побігли…

 

Бігли вони дуже довго. Стомились…

Раптом зіткнулися, перетнулися одна із одною і побігли в різні сторони Іскорки промінчики із точки перетину. Так вони хотіли розвіяли міф про те, що вони не можуть зустрітись. Однак коли сестри оглянулись – навкруги жодної живої душі.

То ж лише вони вдвох і знають, що їхня зустріч все таки можлива. Всі, хто це почує, каже, що сестри їх обманюють.

 

 

 

 


Вірш про ТРИКУТНИК

 

                                                       http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_1.jpg

 

Сторони три, три кути
Познайомтесь, дітвора.
Це трикутник, що за диво!
Перетвориться сміливо:
То дитяча піраміда,
То ялинка вже красива,
Дах на домі, гір вершина,
В шлюпці нашій він вітрило.
 

 

 

 


Вірш про КОЛО

 

http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_1_1.jpg


Сонечко на небі сяє – 

Форму кола воно має.

І тарілка, і годинник
(Часу круглий він лічильник).
Круглий м’яч так швидко скаче,
Круглий наш пиріг гарячий,
Кругле завжди колесо  
І у парку, і в авто.



Вірш про ПІВКОЛО
http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_2_1.jpg                 
Твій млинець – фігура «коло»,
 

 

 

Навпіл розділи – півколо.

Озернися – воно всюди:
Ось півколо – півгарбуза,
Там веселка різнобарвна,
Їжачок  маленький гарний,
Капелюшок у гриба,
Милі вушка медвежа.

 

 


Вірш про КВАДРАТ

http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_3_1.jpeg
Наш квадрат – фігура вправна,
Кубик він, картина гарна.
Печиво смачне квадратне,
Без даху – квадратна хата.
Так, кути всього чотири,
Сторони фігури рівні.
Два трикутники склади –

Так квадрат зробив вже ти.


 

 

 

 

 

Вірш про ПРЯМОКУТНИК
http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_4_1.jpg 

Два квадрати – прямокутник.
Він усюди нам попутник.
Хоч кути є теж чотири,

Сторони – по дві, всі рівні.

Це і кузов вантажівки,
Телевізор чи листівка,
Шафа, ранець і вікно,
Зошит, двері та панно.
 

 


Вірш про РОМБ

 

http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_5_1.jpeg

 

 

На куті стоїть квадрат,
Ромб він, а не акробат.
Два трикутника (вниз-вгору) -
Змій в повітрі, на просторі.

Це прикраса ялинкова,
Пахлава хрустка, медова.
Дзиґа –  теж як ромб верткий,
Тістечко – це ромб смачний.
 

***


Слон квадратик повернув,
Придивився і зітхнув.

Зверху сів, трохи прим'яв,
І квадратик ромбом став!

 

 


 

Вірш про ОВАЛ 
http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_6_1.jpeg 

 

Гумовий ти сплющив м’яч?
Коло вже овал, ти бач?!
Їстівний овал – батон,
Ананас, горіх, лимон.

Ще овальний ананас,
Та лице у когось з нас.



Вірш про ТРАПЕЦІЮ

http://nemovlia.net/media/geometricheskie-figury-dlya-detej-v-stixax-i_7_1.jpeg
Ох, спідничка і  гарненька,
Що Ірині зшила ненька.
Талія така тоненька,
А донизу широченька.

На фігуру дуже схожа –
Це трапеція пригожа.
Як створити без помилки -
Це трикутник без верхівки .



 


 

 

 

 

 

 


 

 


 

Розділ III. Геометричні фігури в загадках і ребусах

3.1. Загадки


http://4.bp.blogspot.com/-tjjZwtpu9IM/UwTsUwrqVQI/AAAAAAAAABA/gyPah3sWoMM/s1600/3483.jpg

  1. Три у мене сторони, міцно з`єднані вони.

А між ними три кути, хто я? Чи вгадаєш ти?

(Трикутник.)

 

  1. Ось вам загадка непроста: не маю жодного кута!

Фігура я геометрична, така кругленька, симпатична!

(Круг.)

 

  1. Чотири в мене сторони, усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі, ім`я моє назвіть самі.

(Квадрат.)

 

  1. Чотири маю сторони, не всі однакові вони,

Прямих кутів чотири маю, як мене звати, не згадаю!

(Прямокутник.)

 

  1. Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

(Квадрат)

 

 

  1. На квадрат я дуже схожий.

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні —

Однакової довжини.

А сусідні — різні.

(Прямокутник)

 

 

  1. Він не круг і не квадрат

І не прямокутник.

          Має тільки три кути

Звуть його ...

(Трикутник)

 

  1. Я без сторін і без кутів, 
    Як звуся, відгадай. 
    І на малюнках дітлахів 
    У сонечку впізнай.
    (Круг)

 

 

 

 

                                                        Робота в групах

 

 

  І група- придумати загадки про овал і коло.

 

  ІІ група- придумати загадки про прямокутник і квадрат.

 

  ІІІ група- придумати загадки про півколо і коло.

 

  ІY група- придумати загадки про ромб і квадрат.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          3.2. Дидактична гра

Які геометричні фігури нагадують тобі ці предмети?

 

C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\2261_html_m58648f53.jpg

3.3. Кросворд «Геометричні фігури»

Відгадавши кросворд, ви дізнаєтеся назву науки, що вивчає геометричні фігури.

 

                                  1

                          2    

                        3

                                    4

                                   5

                6

                  7

                  8

                  9

 

 

По горизонталі:

  1.                                              2.

 

 

3.                                                 4.

 

 

5.imagesCAP9SU5J.jpg    6.

 

 

7.                                                   8.  

                                                                                                

 

 

 

9.

 

 

По вертикалі: геометрія.

 

 

 

 

 

3.4. Ребуси

 

 

 

3 ник

Відповідь: трикутник.

 

 

 

 

 

5’и  ник

Відповідь: п’ятикутник.

  • ’’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ IV. Аплікація з геометричних фігур

Вироби з геометричних фігур

   

 

 

C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\04515949.png

C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\Applikacii_iz_geometricheskih_figur_25_idej_3.jpg C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\2.gif

      C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\Applikacii_iz_geometricheskih_figur_25_idej_25.jpg

C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\Geometricheskie-figury-kartinki-24.jpg C:\Users\User\Desktop\педідея моє\картинки\images.jpg

 

 

Завдання

Для роботи нам потрібно:

  1. Картон.
  2. Кольровий папір.
  3. Ножиці.
  4. Клей ПВА.
  5. Пензлик для клею.
  6. Шаблони.

 

Шаблон допомагає розмічати деталі.
Його накладають на папір, картон чи тканину і  обводять олівцем  по зовнішньому контуру, потім вирізують отримане зображення.

 

 

 

Підготуйте аркуш зеленого картону.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На жовтий кольоровий папір прикладіть шаблони, обведіть їх по контуру і виріжте .

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

 Розмістіть на картоні  заготовлені деталі так, щоб отримати профільне зображення пташеняти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Промастіть тонким шаром клей і приклейте. Приклеюють спочатку тулуб курчатка, а потім голівку. Олівцями домалюйте дзьобик, очко і лапки.

 

 

 

 

 

Аплікації  виготовляються  в  групах  за  вибором  дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

Найважливішим завданням математичної освіти є озброєння учнів загальними прийомами мислення, просторової уяви, розвиток здатності розуміти сенс поставленого завдання, уміння логічно міркувати, засвоїти навички алгоритмічного мислення. Кожному важливо навчитися аналізувати, відрізняти гіпотезу від факту, чітко виражати свої думки, а з іншого боку - розвити уяву і інтуїцію (просторове представлення, здатність передбачати результат і угадати шлях рішення). Саме математика надає сприятливі можливості для виховання волі, працьовитості, наполегливості в подоланні труднощів, завзятості в досягненні цілей.

Загальним методичним прийомом, що забезпечує міцні геометричні знання, є формування просторових уявлень через безпосереднє сприйняття учнями конкретних реальних речей; матеріальних моделей геометричних образів. У 1 класі просторові уявлення виробляються в процесі придбання дітьми практичного досвіду при вивченні відносин взаємного положення предметів, що виражаються словами "вище", "нижче", "праворуч", "Зверху", "спереду", "ззаду" і т.д. В 2-3 класах характер роботи по формуванню просторових уявлень ускладнюється. Наприклад, уявлення про одну фігурі формується з опорою на іншу. Так, спираючись на уявлення про трикутник взагалі, можна отримати уявлення про прямокутному трикутнику.

Отже,  в процесі вивчення геометричного матеріалу в початкових класах у дітей уточнюються уявлення про площі як про властивість плоских геометричних фігур. Більш чітким стає розуміння того, що фігури можуть бути різними і однаковими по площі. Цьому сприяють вправи на вирізування фігур з паперу, креслення і розфарбовування їх у зошитах і т.п. У процесі вирішення завдань з геометричним змістом учні знайомляться з деякими властивостями площі. Вони переконуються, що площа не змінюється при зміні положення фігури на площині (фігура не стає ні більше, ні менше). Діти багаторазово спостерігають

 

співвідношення між усією фігурою і її частинами (частина менше цілого), вправляються в складанні різних за формою фігур з одних і тих же заданих частин (тобто побудова равносоставленних фігур). Учні поступово накопичують уявлення про поділ фігур на нерівні рівні частини, порівнюючи накладенням отримані частини, порівнюючи накладенням отримані частини. Всі ці знання та вміння діти набувають практичним шляхом попутно з вивченням самих фігур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1.      Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. посібник. – 2-е вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 368 с.

2. Дмитрів К.С., Димтрів М.С. «Факультативні заняття з математики» - Львів:ВНТЛ,1998 – 56с.

3.   Інтернет-ресурси з сайту: www.Google.com.ua.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Саломатова Анжелика
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Божко Андрей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
17398
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку