Апостроф пишемо Апостроф не пишемо
1. Після губних приголосних
Б,П,В,М,Ф (Мавпа Буф) : тім'я, б'ю, 1. Якщо перед губним є інший п'ять. приголосний (крім р), який
2. Після префіксів та першої частини належить до кореня: дзвякнути, складних слів, що закінчуються на твердий духмяний, мавпячий, тьмяний
приголосний: без'язикий, від'їзд, з'єднаний,
з'їхати,
3. Після твердого р (в кінці складу) бур'ян, міжгір'я.
4. Після К у слові Лук’ян та в споріднених словах :Лук’янівка,
Лук’янчук…
АЛЕ! верб'я, торф'яний, черв'як.
2. Якщо я, ю,є, позначають 1 звук [а][у][е] рясно, пюпітр, бюро, рюмсати, кювет, рюкзак.
3. Перед ЙО : серйозний, підйом,
курйозний, мільйон
Прочитайте текст. Визначте тему та головну думку оповідання .
Запропонуйте свій варіант заголовка. Визначте стиль мовлення.
Свою думку доведіть.
Без соловейка
В одному селі дитячий садок був у маленькій хатці. У кімнатах стояли зручні для дітей столики й ліжка. Було багато іграшок: ляльок, вершників на конях, [м й а ч і в ] . Та дітей дуже приваблював соловейко. Він жив у вишняку біля хати. Коли дітки приходили у садочок, вони ставали біля відчиненого вікна й слухали [ с о л о в й і н и й] спів.
Це були найщасливіші хвилини.
Та ось збудували великий цегляний будинок для дитячого садка. [П і д й і х а л и] дві автомашини. На одну поклали всі речі: столи, ліжка, шафи, іграшки. А на другу сіли діти. У новому будинку було світло й просторо. Та ось прийшли дітки в садочок, відчинили вікно, щоб послухати соловейкову пісню. А соловейка немає. У просторих, світлих кімнатах стало сумно.
Спишіть текст, передаючи транскрипцію буквеним записом. Вкажіть кількість букв і звуків виділених слів. Чому ці слова пишемо без апострофа?
Без соловейка
В одному селі дитячий садок був у маленькій хатці. У кімнатах стояли зручні для дітей столики й ліжка. Було багато іграшок: ляльок, вершників на конях, [м й а ч і в ] . Та дітей дуже приваблював соловейко. Він жив у вишняку біля хати. Коли дітки приходили у садочок, вони ставали біля відчиненого вікна й слухали[ с о л о в й і н и й] спів.
Це були найщасливіші хвилини.
Та ось збудували великий цегляний будинок для дитячого садка. [П і д й і х а л и] дві автомашини. На одну поклали всі речі: столи, ліжка, шафи, іграшки. А на другу сіли діти. У новому будинку було світло й просторо. Та ось прийшли дітки в садочок, відчинили вікно, щоб послухати соловейкову пісню. А соловейка немає. У просторих, світлих кімнатах стало сумно.