Урок на тему : " Уживання апострофа"

Про матеріал
Презентація створена для використання на уроці української мови під час вивчення теми "Апостроф". На основі тексту В.Сухомлинського складені вправи а також творча робота.
Перегляд файлу

image

image

image

  Апостроф пишемо          Апостроф не  пишемо

1.                   Після губних приголосних

 Б,П,В,М,Ф   (Мавпа Буф)  : тім'я, б'ю, 1.  Якщо  перед губним є інший п'ять. приголосний  (крім р), який

2.                   imageПісля префіксів та першої частини належить до кореня: дзвякнути, складних слів, що закінчуються на твердий   духмяний, мавпячий, тьмяний

приголосний: без'язикий, від'їзд, з'єднаний,


з'їхати,

3.                   Після твердого р (в кінці складу) бур'ян, міжгір'я.

4.                   Після К у слові Лук’ян та в споріднених словах :Лук’янівка,

Лук’янчук…

  

  АЛЕ! верб'я, торф'яний, черв'як.

2.                         Якщо я, ю,є, позначають 1 звук [а][у][е]   рясно, пюпітр, бюро, рюмсати, кювет, рюкзак.

3.                         Перед ЙО : серйозний, підйом,

курйозний,  мільйон

  


Прочитайте текст. Визначте тему та головну думку  оповідання .

Запропонуйте свій варіант заголовка.  Визначте стиль мовлення.

Свою думку доведіть.

Без соловейка

image
image              В одному селі дитячий садок був у маленькій хатці. У кімнатах стояли зручні для дітей столики й ліжка. Було багато іграшок: ляльок, вершників на конях,   [м й а ч і в ] .           Та дітей дуже приваблював соловейко. Він жив у вишняку біля хати.  Коли дітки приходили у садочок, вони ставали біля відчиненого вікна й слухали [ с о л о в й і н и й] спів.

 Це були найщасливіші хвилини.

        Та ось збудували великий цегляний будинок для дитячого садка.  [П і д й і х а л и] дві автомашини. На одну поклали всі речі: столи, ліжка, шафи, іграшки.  А на другу сіли діти.            У новому будинку було світло й просторо. Та ось прийшли дітки в садочок, відчинили вікно, щоб послухати соловейкову пісню.  А соловейка немає. У просторих, світлих кімнатах стало сумно.

Спишіть текст, передаючи транскрипцію буквеним записом. Вкажіть кількість букв і звуків виділених слів. Чому ці слова пишемо без апострофа?

Без соловейка

              В одному селі дитячий садок був у маленькій хатці. У кімнатах стояли зручні для дітей столики й ліжка. Було багато іграшок: ляльок, вершників на конях,   [м й а ч і в ] .           Та дітей дуже приваблював соловейко. Він жив у вишняку біля хати.  Коли дітки приходили у садочок, вони ставали біля відчиненого вікна й слухали[ с о л о в й і н и й] спів.

 Це були найщасливіші хвилини.

image        Та ось збудували великий цегляний будинок для дитячого садка.  [П і д й і х а л и] дві автомашини. На одну поклали всі речі: столи, ліжка, шафи, іграшки.  А на другу сіли діти.            У новому будинку було світло й просторо. Та ось прийшли дітки в садочок, відчинили вікно, щоб послухати соловейкову пісню.  А соловейка немає. У просторих, світлих кімнатах стало сумно.

image

image

image

image

pdf
Додано
31 березня 2023
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку