Контрольна робота з української мови для учнів 5класу
Теми
1.Фонетика.Графіка.Орфоепія.Орфографія.
Тестові завдання
Варіант1
Початковий рівень 3б.
1. Укажіть рядок, у якому в усіх словах букв менше, ніж звуків:
а) ремінець, приклад, сміється, крона;
б) стрілець, камінь, стілець, ранок;
в) мрія, об’єм, колія, єретик;
г) збіжжя, насіння, моховиння, гойдалка.
2. Укажіть рядок, у якому в усіх словах букв більше, ніж звуків:
а) ллєш, колосся, навмання, бджола;
б) мільйон, матрос, притулок, покрівля;
в) фарба, вікно, пензлик, фіранка;
г) льон, пишу, полярник, черепиця.
3. Кількість букв відповідає кількості звуків в усіх словах рядка:
а) народження, льон, яма, щастя;
б) їжак, росомаха, білка, вовк;
в) глина, сузір’я, молотьба, яйце;
г) священний, пам’ять, боєць, юрмитись.
4. В усіх словах приголосні лише м’які (пом’якшені) в рядку:
а) гуща, вершина, лекція, воля;
б) рілля, бійня, лють, лінь;
в) ранок, ягня, клієнт, шерсть;
г) сніг, рясно, пір’я, тьмяний.
5. В усіх словах приголосні лише тверді в рядку:
а) біографія, робота, ґуля, майдан;
б) блищати, голова, вуж, будівля;
в) момент, дуга, епос, намет;
г) родина, селянин, ллється, мрія.
6.Виберіть рядок, у якому в усіх словах приголосні лише дзвінкі:
а) борона, доля, жолудь, дід;
б) кошик, стремено, казка, грім;
в) горобина, щастя, линути, плин;
г) жаба, слово, кошик, листя.
Середній рівень 3б.
7. Букви я, ю, є позначають два звуки в усіх словах рядка: 1б.
а) щотижня, лижня, конюшня, сміттєзвалище;
б) гуральня, ювелір, збіжжя, нюх, нюхати;
в) ювелір, ячмінь, під’юджувати, єхидна, яма; г) рюкзак, грюкати, зайченя, стрілянина, рябчик.
8.Установіть відповідність:2б.
1) три склади має кожне слово рядка;А.ра-йон, письмен-ник, віл-ла, Т. Шев-ченко;
2) чотири склади має кожне слово рядка; Б.споглядання, королева, холодильник, авторучка;
3)правильно поділено на склади всі слова рядка; В.по-ло-ни-на; га-зет-ка, ко-ро-ле-ва, сло-во;
4)правильно поділено для переносу всі слова в рядку. Г. дорога, Кирило, модрина, малюнок.
Достатній рівень 3б.
9.Запишіть фонетичну транскрипцію слів ястуб,лінощі,знання, дзвіночки, оселюся,нігтик,розжився,старається.
10.Виконати фонетичний розбір слова джміль.
Високий рівень 3б.
11.Розкрийте зміст прислів’я,використовуючи різні речення за метою висловлювання. (8речень)Дерево тримається корінням,а людина сім’єю.