Урок на тему "Види односкладних речень. Тренувальні вправи на матеріалі життя і творчості Т.Шевченка"

Про матеріал
Метою уроку є поглибити й систематизувати знання учнів про односкладні речення, способи вираження в них головного члена; формувати вміння учнів розпізнавати типи односкладних речень, правильно й доцільно використовувати виражальні можливості односкладних речень у власному мовленні; розвивати логічне мислення, спостережливість; розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка, виховувати любов і повагу до його творчості.
Перегляд файлу

Тема: Види односкладних речень. Тренувальні вправи на матеріалі життя і творчості Т.Шевченка.

Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про односкладні речення, способи вираження в них головного члена; формувати вміння учнів розпізнавати типи односкладних речень, правильно й доцільно використовувати виражальні можливості односкладних речень у власному мовленні; розвивати логічне мислення, спостережливість; розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка, виховувати любов і повагу до його творчості.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Ознайомлення восьмикласників із темою та метою уроку. (Слайд 1,2)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 3)

… Учітеся, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь…

Т.Г.Шевченко

 

Учитель. Діти, зверніть увагу на епіграф до нашого уроку. (Учитель читає епіграф).

1. Прокоментуйте ці слова.

2. Зверніть увагу на те, яким є це речення за наявністю в ньому головних членів речення. (Односкладним, узагальнено-особовим, адже це афоризм).

IV. Актуалізація опорних знань (Слайд 4)

Бесіда:

  1.               Що таке односкладне речення?
  2.               Які є види односкладних речень?
  3.               Що допомагає нам визначити вид односкладного речення?
  4.               Чи може бути односкладним реченням частина складного речення?

 

V. Виконання практичних завдань.

1. Робота з текстом. (Слайд 5,6)

Учитель. Прочитайте текст, перепишіть його. Підкресліть граматичні основи, визначте види односкладних речень.

Чернеча гора. Тепер її називають Шевченковою. Тут поховано генія українського народу Т.Шевченка. Ця гора – наша національна святиня! Обов’язково відвідайте це місце.

2. Дослідження-реконструкція. (Слайд 7)

 

Учитель. Перетворіть подані двоскладні речення в односкладні, визначте їх вид.

 

Ти поклонись доземно Кобзарю! – Поклонись доземно Кобзарю! (означено-особове)

Понад шляхом запалали хати. – Понад шляхом запалало.(безособове)

Вже не боронять козаки волю булавою. – Вже не боронять волю булавою. (неозначено-особове)

Ось і наша хатонька стоїть. – Ось і наша хатонька. (називне)

Ми поживемо – побачимо. – Поживемо – побачимо. (узагальнено-особове)

 

3. Виконання інтерактивної вправи на платформі LearningApps.org. за покликанням https://learningapps.org/display?v=p39gz4dat21.  (Слайд 8)

 

Діти по черзі читають речення і розподіляють їх між колонками відповідно до видів односкладних речень.

 

4. Складання мінітвору. (Слайд 9)

 

Учитель. Уважно подивіться на портрети Шевченка. Орієнтуючись на роки, розкажіть, у які періоди життя поета їх було зроблено? Складіть розповідь про Т.Шевченка (4-5 речень), використовуючи односкладні речення.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку (Слайд 10)

Бесіда:

  1. Що нового ви дізнались на уроці?
  2. Які види односкладних речень запам’ятали?
  3. Як оцінюєте свою роботу під час уроку?

 

VІІ. Домашнє завдання (Слайд 11):

1. Запишіть до зошитів текст поезії «Заповіт» Т.Шевченка, підкресліть граматичні основи, визначте односкладні речення.

2. Вчитель може задати вправу з підручника на власний розсуд.

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку