Урок на тему: Властивості основ

Про матеріал
Конспект уроку розроблено до підручника Хімія 8 клас П. П. Попель, Л. С. Крикля, 2016
Перегляд файлу

 

 

Тема: Властивості  та використання основ

Мета:

Дидактична:

створити умови для закріплення  основних понять щодо властивостей основ; ознайомлення учнів з поширенням основ  та їхнім використанням у житті людини; формування в учнів розуміння поняття «індикатори», навчення учнів здійснювати на практиці реакцію нейтралізації; удосконалення навичок учнів складати рівняння реакції та їх урівнення; вивчення правила техніки безпеки при роботі з основами;

Виховна:

формування ціннісного ставлення до людей, праці, виховувати толерантність один до одного, дисциплінованість, почуття колективізму та згуртованості;

Розвиваюча:

розвивати вміння критично мислити, творчо використовувати отриману інформацію в житті; розвивати пам′ять, логічне мислення, увагу.

Обладнання: таблиця Д. І. Менделеєва, розчини індикаторів- фенолфталеїн, метилоранж, крапельниці, розчин HCl та H2SO4 , КОН, NaOH, набір карток.

Тип уроку: комбінований

Методи: репродуктивний, пояснювально- ілюстративний, пошуковий, експериментальний

Хід уроку:

І. Організаційний етап уроку:

Привітання. Заповнення карток оцінення навчальних досягнень учнів (картка №2 додатка). Оголошення теми уроку.

ІІ. Завдання уроку формулюють учні:

В домашніх групах учні визначають завдання, які записують на клейких папірцях; доповідачі оголошують їх та приклеюють на зображену на дошці конічну колбу, навколо неї.

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

А: Фронтальна бесіда:

  1. Дайте визначення основам.
  2. Що таке луги? Назвіть їх формули.
  3. Назвіть формули нерозчинних основ?
  4. Що таке індикатор? Які ви їх знаєте?
  5. Які основи змінюють колір індикатора?
  6. Який індикатор підходить для визначення лугів?
  7. З якими речовинами реагують луги?

( Учні виходять до дошки, закінчують схему:

               кислоти   → сіль +вода

Луги +   кислотними оксидами→ сіль +вода

               солями  (розчинними)→  сіль + основа (нерозчинні))

  1. Що таке реакція нейтралізації?
  2. Де використовують дану реакцію?
  3. З якими речовинами реагують нерозчинні основи?

(Учні виходять до дошки, закінчують схему:

Нерозчинні основи + кислоти → сіль + вода

                                  + кислотними оксидами → сіль + вода

  1. Які основи розкладаються при нагріванні?

( Учні закінчують схему:

Нерозчинні основи→ основний оксид + вода)

  1. Чи реагують нерозчинні основи  з солями?

 

Б: Перевірка д/з № 226

(Вчитель пропонує бланк відповіді до д/з, учні проводять самоперевірку і виставляють собі бали на картку оцінення (картка  додатка)

 

В: Вправа: « Експерти »

( розв’язання вправи в групі, запис рівнянь на дошці 3 рівняння від кожної групи)

З якими із перелічених речовин буде реагувати:

№1-KOH

№2- Ca(OH)2

№3- Ba(OH)2

№4-  NaOH

CO2, Na2O, H2O, O2 HCl, FeCl3, LiCl  CaCO3

     Складіть рівняння реакції.

 

Г:  Вправа: « Здійсни перетворення »

( група №1, 2 розв′язують №228 а

група №3, 4 розв′язують №228 б)

Складання рівнянь реакції в зошиті та на дошці- по 1 учню з кожної групи

 

Д: Розв′язування задачі № 231 ( групова робота, перевірка за зразком вчителя) .

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

Досдід- єдиний вірний шлях спитати природу

і почути її відповідь

Д. І. Менделеєв

  1. Поширення і застосування основ ( виступ груп та презентація своїх назв: «NaOH», «KOH», «Ca(OH)2», « Mg(OH)2».)

 

  1. Повторення правил т/б при роботі з лугами:

(Хімічні речовини на смак випробовувати заборонено, речовини використовують в малих кількостях, при потраплянні на шкіру лугу, потрібно змити проточною водою і нейтралізувати розчином оцтової чи борної кислоти, робоче місце прибрати і вимити руки)

  1. Виконання лабораторної роботи в  зошитах:
    • Ознайомлення з темою;
    • Визначення мети;
    • Запис обладнання;
    • Ознайомлення з інструкцією;
    • Обговорення;
    • Виконання дослідів учнями;
    • Опис спостереження учнями в зошитах.

(заповнення карток оцінювання ( додатка))

 

ІV. Узагальнення вивченого матеріалу:

Фронтальна бесіда:

  1. Що таке основа?
  2. Що таке луг?
  3. Що таке реакція нейтралізації?
  4. В присутності чого проводиться реакція нейтралізації?
  5. Який індикатор ви додавали до лугу, щоб його виявити?
  6. Який індикатор ви додавали до кислоти?
  7. Чим нейтралізовують луг при попаданні його на шкіру?

 

V.Оцінювання учнів:

Учні заповнюють свої картки, виставляють самооцінку за роботу на уроці, а також спікери груп виставляють кожному учню своєї групи відповідні бали зароблені на уроці (картка  додатка).

 

VI. Підведення підсумку уроку:

Кожен визначає чи було досягнуто завдання уроку, якщо так, то учні переклеюють свої папірці в середину колби (заповнення колби рідиною).

 

VII. Домашнє завдання:

Повторити §29, розв’язати № 230, 232, 233* ,

виконати домашній експеримент.

 

 

Додаток до уроку:

 

Група №

Картка оцінення навчальних досягнень з хімії

ПІБ учня (учениці):

Тема уроку:­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­   _____________________________________________________________________________

                        _____________________________________________________________________________

 

 

Досягнення на уроці

Оцінка

Спікера

Групи

Само-

оцінка

Оцінка вчителя

Виконання. д\з

 

(2 бал)

Повідом. до уроку

 

(1 бали)

Склад.

формул

 

(1 бал)

Складання

рівнянь реакцій

(2 бали)

Розв′яз.

задач

 

(3бали)

Знання термінів

 

(1 бал)

Спостереження

та опис лабор.роботи

(2 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
24 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку