Урок на тему: "Вправи і задачі на засвоєння множення числа 3. Порівняння задач за різним розташуванням множників"

Про матеріал
Урок складено за підручником М.В. Богдановича, Г.П. Лишенко. Використано інтерактивні методи навчання. Рекомендовано вчиталям та студентам педагогічних училищ.
Перегляд файлу

 

                                     Конспект уроку

 

                          математики в 2 класі

 

 

 

 

Тема:    Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Порівняння задач за різним розташуванням множників

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Автор:

                                                                Байдан М. М.

                                                                вчитель початкових класів ЗОШ №4

                                                                м. Білгорода-Дністровського

 

 

 

                                                      2019 р.

 

Тема : Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Порівняння задач за різним розташуванням множників .

 Мета : Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення числа 3 під час обчислювання прикладів, формувати вміння розв’язувати прості і складені задачі, творчо працювати над задачею, доказово міркувати та пояснювати свої дії, удосконалювати вміння порівнювати вирази, знаходити периметр прямокутника, розвивати логічне мислення, увагу, виховувати бережливе ставлення до рідної природи.

 Обладнання : мультимедійна презентація, індивідуальні картки.

                                               ХІД  УРОКУ

І. Організація класу до роботи.

 

 -Діти, сьогодні на уроці знадобиться нам такий вантаж:

математичні  знання, світлий  розум, кмітливість  і  хороший  настрій.

Давайте  посміхнемось  один  одному та  будемо  працювати.

 

 

II Мотивація навчальної діяльності

 

-Діти, урок у нас буде незвичайний. Ми відправимося  у подорож до математичного лісу і допоможемо лісовим мешканцям легше пережити сувору і сніжну зиму. Під час подорожі ми будемо розвязувати приклади на закріплення таблиці множення на 3, порівнювати вирази, розвязувати

задачі.


ІІI.Перевірка домашнього завдання:

 

- Щоб нашій подорожі не заважав снігопад, перевіримо домашнє завдання

- Про що йшлася мова в домашній задачі?

 

Сашко купив набір кольорових олівців за 12 грн, а Миколка – 5 зошитів, по 3 грн кожний. Хто з хлопчиків заплатив більше? На скільки більше?

 

- Яке питання задачі?

- Як ви розвязували задачу?

- Зачитайте відповідь задачі.

- Із записаних виразів виберіть той, який є розвязком задачі.

3 х 5     3 х 5 + 12         3 х 5 – 12     3 + 5 + 12

 

  • Зачитайте відповіді прикладів № 522

90   35   66   0   4   18   52   30

 

IV. Індивідуальна робота за картками

3 х 9 + 12 = 39

3 х 8 – 15= 9

3 х 4 + 7 = 19

3 х 7 – 11=10

     V. Актуалізація опорних знань

1. Повторення таблиці множення на 3      

- Зникли хмаринки і визирнуло сонечко, але воно сумне. Давайте своїми знаннями розвеселим сонечко і тоді воно краще освітить нам лісову галявину. Нам потрібно повторити таблицю множення на 3.

 

Тренажери

 

2. Віршовані задачі                     

Сонечко виглянуло із-за хмарки, посміхнулося і пропонує вам розвязати задачі

 

 Йшли чотири

Кожен ніс по 2 мішки.

Скільки всіх було мішків

В чотирьох цих віслюків? 

 

В кожну миску 3 котлети             

Клала лиска Віолетта.

Мисочок у лиски 6

А котлет? Хто відповість?

 

Йшли 4 їжаки                              

Кожен ніс по 3 грибки.

Скільки всіх було грибків

В чотирьох цих їжаків? 

 

 

Посадили білочки в лісочку

3 ряди по 8 дубочків,

Та не можуть полічить.

Нумо, діти, допоможіть! 

 

Зайчик вуха насторожив,

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер нам скаже точно.

В 7 зайчиків скільки є вух? 

 

  • Діти, а чи готує на зиму зайчик запаси? Чим ми можемо підгодувати зайчика?
  • Фізкультхвилинка

 

 

IV Контроль, корекція і закріплення знань

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Щоб пригостити зайчика, нам необхідно гарно написати числа 

        -Давайте згадаємо алгоритм написання цифри 3

 

(Цифра 3 має в своїй основі два на півовали: верхній і нижній. Пишеться безвідривно. Верхній півовал менший від нижного. Нижній торкається середини нижньої лінії клітинки.)

  • Продовжіть числовий ряд.
  • Випишіть тільки ті числа, які є результатом множення числа 3.
  1.  15  18  6  12  10  21  27  24    
  • Яке зайве число?

 

  1. Складання та розв’язування задачі № 524       

 

- Мандруємо далі, але на нашому шляху нова перепона – Баба Віхола.

Щоб її подолати, необхідно скласти і розвязати задачу № 524

          3.  Розвязування задачі № 528 ( в парах)

 

  • Про те, з якою тваринкою ми зараз зустрінемося, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба

Хвіст у неї , як мітла,

А сама на зріст мала.

Очі сяють, як намисто,

Мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити,

Відгадайте, хто це діти?(Білка)

 

-Давайте допоможемо білочці пережити холодну зиму, пригостивши її грибочками та горішками. А зможемо ми це зробити, коли попрацюємо в парах

4..Розв’язування задачі № 527

 

  • Кому іще взимку потрібна допомога? Щоб допомогти пташкам, потрібно самостійно розв’язати задачу.

 

Л. – 8 шт. по 3 грн.

                                                 ?

В. – 16 грн.

- Дайте відповідь на питання зірочки.

 

         5.Робота з геометричним матеріалом

      - Як ми можемо допомогти взимку нашим пернатим друзям?

( Зробити годівнички)

  •  Щоб зробити годівничку для птахів, взяли дощечку довжиною 4 дм і шириною 3 дм. Якої довжини повинна бути планка, що обмежує прямокутник?
  • Що для цього нам потрібно знайти?
  • Як знайти периметр прямокутника?
  • Запишіть розвязання задачі.

V. Підсумок уроку

- Чого навчились на уроці?

- Що сподобалось?

- Яке завдання було важко виконувати?

 

 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку