Тема:Додавання і віднімання двоцифрових чисел(закріплення). Розв’язання задачі за таблицею.
Мета:
вправляти в засвоєнні випадків додавання і віднімання двоцифрових чисел ; формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури , розв’ язувати задачі; виховувати любов до природи,прагнення берегти оточуючий світ,почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу .
І. Організація класу до уроку.
Любі діти,до нас в клас
завітали гості щирі
Привітайте ж в добрий час
гостей посмішкою й миром.(Добрий день!)
На знак дружби та співпраці на уроці ,потисніть один одному руки і побажайте гарного дня.
IIАктуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання
1.Ви старанні діти,це я добре знаю
Треба зошити відкрити,
Домашнє завдання перевіряєм.
-Чи співпали відповіді в обчисленнях виразів з даними підручника?
III Повідомлення теми і завдань уроку.
- Осінній вітерець прислав нам листочок. Ми сьогодні з вами відправимся до лісу і повторимо правили поведінки в ньому.Нам знадобляться знання додавання і віднімання двоцифрових чисел та вміння розв’язувати задачі.
Сьогодні підемо ми в ліс за знаннями,
Кмітливість візьмемо в дорогу із нами,
Фантазія теж нам у лісі згодиться.
Уважність нам ,діти ,також знадобиться.
2.Релаксхвилинка
Заплющіть очі.Уявіть ,що ви в осінньому лісі.Ви вдихаєте ковток свіжого повітря і вам хочеться жити.Вам хочеться творити.Вам хочеться працювати.(відкриваємо очі)
Ви ,чуєте,щось у лісі шарудить
Прислухайтесь…
Адже він іще не спить
Хоч не шиє він ніколи
Та голок має доволі(Їжак)
Їжачок прислав нам відео повідомлення .Увага на екран.
Поводьтесь в лісі тихо
І не койте в ньому лиха.
Ліс не любить пустотливих, (на екрані ТВ говорить їжачок)
Метушливих і крикливих,
Гілок, діти не ламайте,
І травинок не зривайте,
І тоді в казкове диво
Ви потрапите… Щасливо!!
-Записуємо дату нашої подорожі(В зошиті число,класна робота)
ІV Розвиток математичних знань.Усні обчислення
Перевіримо як діти вміють у лісі мовчати Увага,зосередились
Гра «Мовчанка»(14)
20+31
-2
-30
+1
-6 (14)
(Показ відповіді дітьми на картках)
Перевірка -відповідь на їжачку.
Перевірка-колективне опрацювання
2. Хвилинка каліграфії
Гра «Мікрофон.Що ви знаєте про це число?» -За допомогою яких цифр записуеться число 14? (1,4).Двоцифрове,скл. з 1 дес.і 4 од.,парне,передує числу 15,слідує за числом 13,воно більше за 13 ,але менше за 15
Згадайте, як правильно прописуються цифри 1 та 4 (слайд 10, 11)
-А тепер пропишіть число 14 ,використовуючи цифри 1 і 4,каліграфічно у своїх зошитах. ( Цифра один складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній. Перший елемент починаємо писати трохи вище середини клітинки і ведемо коротку похилу лінію у верхній лівий кут клітинки, потім пишемо вниз довгу похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.
Цифра 4 складається з трьох елементів: короткої прямої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Починаємо писати цифру посередині верхньої сторони клітинки і ведемо вниз ліворуч коротку похилу пряму лінію нижче середини клітинки. Потім пишемо другий елемент – горизонтальну пряму коротку лінію праворуч, не доводячи її до правої сторони клітинки. Від верхнього правого кутка клітинки ведемо вниз довгу пряму похилу лінію так, щоб вона торкнулась другого елемента цифри, і опускаємо вниз до середини нижньої сторони клітинки.)
- Цифри пишемо рівнесенько,
Щоб були гарнесенькі,
Щоб залюбки дивилась я,
Вчитель ваш і вся сім’я.
Прилетіла до нас Сойка .У неї впало гніздо.Підняти його зможемо,якщо правильно вирішимо математичний диктант
Пишемо М.Д..Будемо записувати виразом та знаходити значення цього виразу.
1.Математичний диктант.
1.Суму чисел 25 і 7 зменшити на 12.
2.65 зменшити на суму чисел 8і 4.
3.Різницю чисел 60 і 12 зменшити на 15.
4.48 збільшити на різницю чисел 42 і 30
Вкінці взаємоперевірка
На дошку подивіться всі,
Чи згодні ви чи ні?
Хто все вірно рахував
Добре сойці допомагав.
У кого все вірно – підніміть руки.
Хто любить природу – встаньте!
Хто садить дерева – плескайте в долоні!
Хто любить тварин-підніміть праву руку!
Хто любить рослин –підніміть ліву руку!
Хто любить людей- махайте руками!
Хто найдобріший-пострибайте!
Хто найласкавіший- посміхніться!
V. Контроль, корекція і закріплення знань
1.Робота в парі.Гра «Гасіння пожежі»
(Шум та ойки) Що ж там сталося у лісі?Що за метушня?
Вся в сльозах до нас прибігла зайчиха мама
У лісі сталася пожежа
І якраз у тому місті
Є де Її малята
Нам потрібно знайти найкоротший шлях до зайченят.
Робота в парі.
У підручнику задача на сторінці 61(усно)
№380- читає хтось один.
Тільки хвилинку вам дарую,
щоб це питання з’ясувати.
Хто вже розв’язав задачу?Яка пара може відповісти?
То яка стрічка найдовша,найкоротша,а с-ки см. Третя стрічка?Яка найкоротша?
Діти – ви молодці допомогли зайчисі і тепер вона зі своїми дітками.
Пам’ятайте в лісі не сміти і багаття не пали!
2.Робота в групі
Поки ми вогонь гасили
В лісі заблукали
Я не знаю ,що робити
Що нам треба говорити
(Ау)
Подивіться вправо ,вліво,вниз і вгору,по колу
Може хтось прийде до нас на допомогу.
Білка нам прийшла на допомогу ,принесла нам шишки незвичайні,розв’язати треба в групі і сміття з лісу прибрати.
1гр. 50+20-30+1=
2 гр. 42+6+11-10=
3 гр. 50-10+15-2=
4 гр. 10+50-20+3=
5 гр. 63-3+11-10=
6 гр. 80-10+12-10=
Молодці –вірно розв.завдання від білочки.
Фізкультхвилинка
3.Задача
Робота над задачей №382
В лісі довго ми гуляли
Слід нам відпочити
Молока попити.
Не сидіть,не позіхайте ,а задачу всі читайте
Було-40л
Випили-6л і 7 л
Залишилося -?л
(Розв’язання самостійно - виразом)
2.Робота в групі.Геометричний матеріал
Листопад у лісі хазяйнує,
Укладає всіх відпочивать.
Ось вітер прохолодний дує
І гербарій пропонує назбирать.
-Роздивіться листя осіннього лісу.
-Які геометричні фігури вони нагадують?
-Ми не просто зберемо гербарій,а складемо із слів ,що написано на нах,прислів’та прохання місяця листопада.
Ділимось на групи по рядах.Завдання :
1гр.-Трикутники;
2гр.-овали;
3гр.-пятикутники.
(1.Ліс-це легені планети!
2.Бережіть завжди ліс!
3.Ліс-народне багатство!)
-Як ви розумієте всі ці висловлювання?
Надіюся ви будите в дружбі з природою жити,оберігати її,охороняти та любити.
VІ.Домашнє завдання : (Слайд )
Вітер дійсно дує прохолодний
Вже нема осіннього тепла
Проводжаєм Листопад сьогодні
Стукотить до нас зима
Дома ми не будем сумувати
Адже маємо домашні завдання
Задачку скласти й записати
І кілька прикладів ще розв’язать
VІI.Підсумок.
- Наша подорож до осіннього лісу підходить до завершення.
-Що ми робили на уроці?
-Що нам допомагало так гарно працювати?
-Сьогодні ми були дружніми ,працьовитими, уважними , це допомогло нам виконати всі завдання та допомогти лісовим мешканцям. !
І вони вам за це дякують і говорять, що ви –МОЛОДЦІ!
Я,надіюся,що ви будете в дружбі з природою жити,будите любити її і охороняти
Всі ви добре працювали,
Лісові звірі дарують вам грибочки,горішки та яблука.