Урок на тему "Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4. Обчислення значень виразів з буквеним компонентом. Знаходження довжини сторони квадрата за периметром."
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4. Обчислення значень виразів з буквеним компонентом. Знаходження довжини сторони квадрата за периметром.
Мета:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливе ставлення до природи, пташок; здоров'язбережувальна - дбайливе ставлення до свого здоров’я під час уроку; компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою;
формування предметних компетентностей: закріплювати і систематизувати вміння учнів у застосуванні таблиць множення і ділення на 4, формувати вміння знаходити довжину сторони квадрата за периметром; розвивати уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до птахів, бажання допомогти взимку.
Тип уроку: інтегрований урок з математики та природознавства.
Обладнання. Зображення « віконечка », до шибочок якого прикріплені малюнки птахів: снігура, шишкаря, синички, горобця, дятла, омелюха. Малюнок годівнички. Презентація про птахів. Картки для роботи в парах
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації
Хід уроку
І . Організація класу.
В класі гості в нас зібрались,
З ними дружно привітались.
Їм голівками кивнем
І урок свій розпочнем.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Девіз уроку:
- За яким девізом ми працюємо на уроці математики?
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
І тоді прийде уміння,
І про тебе на кінець
Люди скажуть: «Молодець!»
Снігопад вкриває
Килимом поля,
І весни чекає
Матінка – земля.
Та нелегко пташкам
Розшукати зерна.
Хто їм допоможе
Як не ти й не я?
У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. І до нашого казкового віконечка злетілися птахи. Вони знають, що в цьому класі навчаються діти з добрим серцем і завжди допоможуть їм у біді.
- Діти, як називаються ці птахи? Чому?
- Що цим птахам найстрашніше взимку?
- Як ви допомагаєте птахам взимку?
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні.
- У розпалі зими серед засніженого гілля дерев яскравіють червоногруді, з чорними капелюшками кругленькі птахи. Це — снігурі, які, шукаючи корм, прилетіли до нас з хвойних лісів далекої Півночі. За народними прикметами, поява снігурів поблизу людських осель віщує снігопади — звідси й назва птахів. Колись люди самостійно вели спостереження за погодою, записували результати і передавали їх з покоління в покоління. Народ помітив, якщо заспіває снігур, то чекай заметілі.
Дайте відповідь на запитання снігура
- Як називаються числа при додаванні? (при відніманні, множенні, діленні)
- Щоб знайти суму, треба…(різницю, частку…)
- Що означає «на скільки більше»?
- Що означає «зменшити в…разів?, «збільшити в … разів?»
1. Гра «Хто в яйці?»
- Знайдіть приклад, відповідь якого написано на яйці 9. Яка пташка знесла це яйце?
- До нас завітала пташка, яка своїх пташенят виводить взимку. У шишкарів все не так, як в інших птахів.
На уроці працює довідкове бюро
1. Шишкарі не мають постійної території, на якій живуть і розмножуються, а рік у рік міняють місце свого перебування, поспішаючи туди, де вродила ялина. То птахи-кочівники облюбовують прилеглі ліси, то полетять за сотні кілометрів.
Виводять пташенят шишкарі часто не навесні, а взимку, коли ще короткий день, тримаються морози, нерідкі заметілі й снігопади. Розмноження в них визначається не довжиною світового дня, як в інших птахів, а достатньою кількістю ялинового насіння, якого у врожайний рік визріває по кілька десятків кілограмів на гектар лісу.
Чудовий спосіб, яким шишкар добуває собі корм. Підвісившись до гілки, шишкар перекушує корінець шишки, перехоплює її дзьобом і зігнувшись, витягає на гілку. Щільно затиснувши лапами шишку кінчиком нагору, птах починає витягувати насіннячко .
Шишкар переконався втому, що ви уважні, вмієте точно і швидко виконувати усні обчислення, а чи так вправно та красиво ви ведете записи в зошиті?
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу,
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи вже берусь.
2. Каліграфічна хвилинка
16 24 30 20 15 32 10
- Запишіть числа у порядку зростання. (10, 15, 16, 20, 24, 32, 35)
- Які з чисел є результатом таблиці множення числа 4?
- Чому дорівнює сума найбільшого та найменшого з чисел? (10+35)
- На скільки 35 більше від 15?
3. Математичний диктант
Множники 3 і 4. Знайдіть добуток.
Знайдіть половину числа 20
Перше число 0, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.
Знайдіть суму чисел 20 і 5
Множники 4 і 9. Знайдіть добуток.
Частку чисел 24 і 3 збільшити на 3
За парканом видніються 12 лапок. Скільки котиків сидить за парканом?
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдання уроку .
- Діти, на вашу думку, тема нашого уроку ..?
Так. Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення на числа 4 та таблицю ділення на 4, навчимось обчислювати довжину сторони квадрата за периметром.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів
V. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу
На уроці працює довідкове бюро
Вдень температура тіла синиці становить 42°С, а вночі знижується до 39°С. Серце цієї маленької пташки б’ється з частотою 500 ударів за хвилину. Синиця з’їдає за день більше їжі, ніж важить сама. Гострий дзьоб синиці весь час зношується, тому безперервно відростає.
1.Робота над задачами
Синичка хоче перевірити, як ви вмієте міркувати над задачами та розв’язувати їх.
Виконання завдання 630 (с. 97 підручника).Учні розв’язують задачу усно.
Виконання завдання 631 (с. 97 підручника).Задачу розв’язують за допомогою виразу.
Короткий запис задачі
Було - ?
Продали – 8 п. по 4 кг
Залишилось – 60 кг
Задачу розв’язують за допомогою виразу: 8*4+60=84(кг)
V І. Фізкультхвилинка.
- А ось і горобчик зацвірінькав у нас під «віконечком». А цвірінькають у нас від вікном – на відлигу. Якщо ж ховаються в солому – на мороз.
Руки на пояс поставили всі.
Будем стрибати, мов горобці.
Скік вперед і скік назад (6 разів)
Крильця вниз всі опустили
І на місці походили.
2.Робота з геометричним матеріалом. Обчислення довжини сторони квадрата за периметром.
Яке твердження правильне?
« Квадрат – це прямокутник »
« Прямокутник – це квадрат ».
- Що називається периметром квадрата?
- Що можна сказати про сторони квадрата?
- Як знайти довжину однієї сторони квадрата, якщо сума довжин чотирьох сторін становить 12 см?
- Побудуйте цей квадрат в зошиті
- До нашої годівнички завітав омелюх.
На уроці працює довідкове бюро
У наших краях омелюхи з'являються не кожний рік. Харчуються взимку в основному ягодами, дуже люблять калину й горобину. Пташка ковтає їжу до того ж насіння і кісточки проходять через шлунок омелюхів і не втрачають схожості. Таким чином омелюх розповсюджує багато ягідних рослин.
3.Робота над виразами з буквеним компонентом
Завдання від цієї красивої пташки обчислити значення виразів з буквеним компонентом а : 4,якщо а = 28, 36, ?
4.Робота в парах
Завдання на швидкість реакції Підкресліть
числа в кожному рядку, що ділиться на
те число ,що стоїть в кінці рядочка.
- А ось і дятел завітав до нас на урок.
- Як називають дятла?
- Так, його називають лікарем лісу, бо він знищує величезну кількість комах – шкідників.
На уроці працює довідкове бюро
Дятел здатний здійснювати удари по дереву зі швидкістю 20-25 разів на секунду (що майже вдвічі перевищує швидкість роботи кулемета). Спілкуються дятли на мові голосових сигналів і стуком по сухій гілці. Для кожного повідомлення у птахів існує свій набір «слів».
- Зараз у дятла велике бажання дізнатися, як ви вмієте працювати
5. Розв’язування прикладів з коментуванням № 632 (1-2 стовпчик )
12 : 3 * 2 – 8 8 : 4 + 14 : 2
VІІ. Підсумок уроку.
- Зробимо останній крок –
Підсумуємо урок.
Гості в нас були чудові –
І завдань у них доволі.
Та додому вже пора.
Вам, спасибі, дітвора!
«Поки жити планета ця буде,
Поки світ ще в полоні краси,
Бережіть усіх птахів ви - люди
Хай вас чарують їхні голоси…»
Наші пташечки вдячні вам за урок і за ваше хороше чуйне серденько. Тому навесні вони нам віддячать, знищать шкідників і деревця спочатку зацвітуть ,а потім порадують нас щедрим урожаєм восени
Якщо вам сподобався урок на весняну галявину приклейте квіточку, якщо ні - хмаринку
VІІІ. Домашнє завдання №635,№628
Додаток 1
Картки для довідкового бюро