Урок на тему " Загальне поняття про прикметник"

Про матеріал

Поглиблювати знання учнів про прикметник; ознайомити з ознаками прикметника (питання, значення) і його роллю в реченні; розвивати пізнавальну активність, збагачувати словниковий запас; формувати навички правильного вживання прикметників з іменниками у словосполученнях і текстах; повторити правила поведінки на льоду у весняний період; виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

             Тема уроку

 

Загальне поняття про         прикмет ник

 

 

(питання,значення, роль у реченні)

 

 

 

 

3 клас

 

 Мета. Поглиблювати знання учнів про прикметник; ознайомити з ознаками прикметника (питання, значення) і його роллю в реченні; розвивати пізнавальну активність, збагачувати словниковий запас; формувати навички правильного вживання прикметників з іменниками у словосполученнях і текстах; повторити правила поведінки на льоду у весняний період; виховувати бережне ставлення до природи .

 

 Обладнання. Таблиця Прикметник, слайди, дидактичний матеріал,                                схеми-опори. 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. 

 Вже дзвінок сигнал нам дав – працювати всіх позвав. 

 Ну а ми часу не гаймо, до роботи приступаймо. 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

  •                   Щоб узнати тему і мету уроку, проведемо деякі підготовчі вправи. 

 

 1. Відгадати загадку.  Біла, гарна, чарівна, мов Снігуронька вона.

                                     Землю прикрашає, сріблом засипає.

                                     Все навколо – наче рай! Що це? Швидко відгадай.  

                                     (Зима)                                                        Слайд №1 

 

 2. Прийом   Гронування. 

   холод          мороз       сніг     сніжинки     сніговик     снігокат

 

              іній      ожеледь     ожеледиця     сніжки     ковзанка  

 

                                                         ЗИМА

 

          бурульки     заметіль       метелиця     завія    хурделиця   лижі  

                     завірюха      кучугури    ковзани     ополонка    санки

 

 Коли діти виконають завдання  №1, відкрити   Слайд №2                                                                                        

 

 3. Завдання.    а)  назвати синоніми.

                                   Б)  назвати споріднені слова. 

 

 4.Творча робота. Підібрати до слова зима слова, які відповідають на питання  яка? (завдання 2), Слайд №3     

 

                                   ЗИМА (яка?)

              чарівна                                            біла

              холодна                                           пухнаста

              морозна                                           сніжна      

              весела                                               білосніжна 

              примхлива                                        радісна  

              тріскуча                                            блискуча

              люта                                                  гомінка 

              весела                                                тепла 

              іскриста                                             сумна 

 

 5.Завдання.   а)  назвати  антоніми.

                                 б) назвати слова з ненаголошеними  е, и.  

 

 6.Відгадати загадки.  До відгадок підібрати слова, які відповідають на питання   який?

Без пензля, без олівця малює без кінця. (Мороз)

У вогні не тоне, у воді не горить.             (Лід)

 

Лід (який?) прозорий, тонкий, грубий;

Мороз (який?)  тріскучий,  сильний, холодний;

 

- А чи можна ходити по тонкому льоду?

- Коли лід може бути тонким? 

- Як називаються слова, які відповідають на питання яка?, який? 

- На які ще питання відповідають прикметники?                            

                                                                                                                  Слайд №4                  

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.   

  1.               Робота за таблицею “ Прикметник”. 
  2.               Робота в зошитах.    а) хвилина каліграфії. 

                                         б) запис теми уроку. 

 

ІV. Фізкультурна пауза.

 

V. Засвоєння  матеріалу про прикметник.

 1. Заучування правила. Робота за підручником, стор. 3

 2. Вибірковий диктант Чому сніг білого кольору. 

 

 Пішов Сніг до трави і попросив у неї зеленого кольору.

А та каже: 

- мій колір негарний, але, якщо хочеш,то я тобі дам трішки.

Потім Сніг звернувся до пишної троянди.

А троянда на це:

-Я нікому не дам свого кольору, тому що він дуже мені пасує, я дуже з ним красива.

 Поспішив Сніг до маленької фіалки і та поділилася з ним своїм фіолетовим кольором, при цьому порадила  звернутися до білого підсніжника. 

А підсніжник каже:

- Мій колір не дуже привабливий, але , якщо дуже потрібно, то бери скільки хочеш.

 З тих пір ми бачимо, що Сніг є білого кольору, а проти сонця він переливається, іскриться зеленим, фіолетовим кольорами. 

 

 3.Творча робота   ( по варіантах) 

 Відновити зміст вірша, використавши слова з довідок   (завдання 3)

Тихо, тихо сніг іде, …….. сніг ……… .

Ми у двір скоріш  підем, візьмемо лопати.

                                                                                (холодний, білий, лапатий)

 

Сніг ………. , наче вата, аж по ньому жаль ступати, -

………….. , ……….. сніг.

                                                                         (ніжний, білий, крихкий, пухнастий)

                                                                                                         Слайд №5

 - Яке значення мають прикметники в мові?  (відповіді учнів) 

 

 4.Письмо по пам’яті. 

          Білий-білий  первосніг                   А в садку глибокий,

          На поля й на луки ліг.                     Красень синьоокий.                                                                       (самоперевірка)                                                                               Слайд №6              

 

Завдання. Підкреслити прикметники та іменники, з якими вони зв’язані. 

 

 5.Гра  “Утворити словосполучення”. (Завдання 4)

 

       Який? Що?                 Хто? Який? 

       Яка? Що?                    Хто? Яка? 

       Яке? Що?                    Хто? Яке? 

       Які? Що?                     Хто? Які?  

 

VІ. Закріплення матеріалу про прикметник. 

 

  1.               Робота  ( в парах ) за підручником.  стор. 38, вправа 84. Підібрати прикметники до виділених іменників. 
  2.               Домашнє завдання. Виконати  вправу 84 письмово. Правило стор.3 
  3.               Робота в малих групах. 

У текст на місці крапок записати  прикметники. 

1група.  У лісі ріс …….. пролісок. Зимою він спав у ……. землі. Йому                          

               було сумно .  ……….. проліску снилася ………. весна. 

       Слова для довідок:  холодній, маленький, самотньому, тепла. 

 

2 група.  Пригріло ……… сонечко. Квітці стало тепло. Прокинувся ……..

                пролісок, пробився крізь ……. листя, розплющив свої …… очі,

                і сказав:

                - Здрастуй, сонечко…….. ! Здрастуй, веснонько ……..  !

         Слова для довідок:  весняне, голубий, торішнє, сині, любе, довгождана.

                                                                                                               Слайд №7        

 

3 група. Із …….. гаю прилетіла …….. насінина, край городу впала.

               Сховалася під ……… бадилину і до весни пролежала. 

               Слова для довідок:  маленька, кленового, суху.

 

4група.  Виглянуло ……… сонце, задзюрчали ………. струмки. 

               Захотілося насінині …….. водиці напитися, на сонце ………

               поглянути.

               Слова для довідок:  ясне, дзвінкоголосі, прозорої, весняне.

 

5 група. Пустила насінина ……….. росточок. Один – до землі, другий – 

               сонця. Такий ……. , ледь від землі видно.

               Рости, кленочку …….. та …….. !

               Слова для довідок:  зелений, маленький, сильним, дужим.        

                                                                                                          Слайд №8

4. Запитання.       - Чому потрібно берегти квіти та дерева? 

VІІ.  Підсумок уроку. Тест.                         

                                                                               називає назву предмета                          

                                         Прикметник                називає ознаку предмета

                                                                               називає  дію предмета   

                                                                              з підметом 

  1.               Прикметник у реченні зв’язаний             з іменником       

                                                                              із займенником 

 

                                                                                  Який? Що? Яке?

  1.               Прикметник відповідає на питання            Яка? Хто? Яке? 

                                                                                  Який? Яка? Яке? Які?

 

VІІІ.  Рефлексія.

      - Які нові знання про прикметник отримали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
3422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку