2 клас Українська мова
Тема:
Закріплення і узагальнення знань про « ІМЕННИК» як частину мови.
Мета:
Перевірити знання, вміння, навички учнів знаходити іменники серед інших слів, визначати число іменника; активізувати словниковий запас учнів.
Розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;
Виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, до рідного краю, старанність і наполегливість у навчанні.
Тип уроку:
Урок закріплення знань, умінь та навичок.
Форма уроку:
Урок-гра
Обладнання:
Малюнки, сніговик, LEGO, сніжинки, музична фізкультхвилинка презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів до уроку
1.Привітання дітей.
Всі готові до уроку?
Учитель: Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно й гарно.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
2. Аутотренінг (які ми на уроці).
У – уважні,
Р – розумні,
О – організовані, оперативні.
К – кмітливі
3. Отже, девіз уроку :
Не просто слухати, а ...(чути),
Не просто дивитись, а … (бачити),
Не просто відповідати, а … (міркувати),
Дружно і плідно …(працювати).
Будем дружно працювати,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти – просто молодці
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Доброго ранку, любі діти!
Я – ВЕСЕЛИЙ СНІГОВИК.
Запрошую вас зі мною навчатися і гратися. Для цього ви повинні виконувати завдання, які я вам підготував.
За гарну, старанну роботу на уроці я подарую кожному свої маленькі чарівні сніжинки,які вас будуть захищати у морозні і холодні дні.
Вправа « Очікування»
- Яким же ви уявляєте цей урок ?
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовжте « Я очікую…»
- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.
Урок буде: цікавим, творчим, науковим, розвивальним, веселим.
-Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку.
Ви маєте:
Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші і мої очікування
Завдання 1
Відгадайте про яку частину мови ми будемо закріплювати знання і вміння?
Метод «Асоціативний кущ»
назви істот назви неістот
І М Е Н Н И К загальні назви
однина множина власні назви
Завдання 2. Гра з LEGO «Зайве слово»
Вправа «Хто? Що?» (робота в парах)
З'єднайте слова в дві колонки «Хто?» і «Що?»
Синичка, ялинка, котик, земля, озеро, півник, дитина, сонце, ковзани, сніг, мама, лижі.
«Метод-прес». Вправа «Пастка»
Поет Тарас Григорович шевченко; котик мурзик; моя Корова зірка; Марійка вже школярка; я люблю свого Песика Тьомку.
Вправа « Подумай»
Обведи правильну букву
П, п)есик (С,с)ірко, (П, п)оетеса (Л, л)еся (У, у )країнка, (М, м) істо (П, п)рип’ять, (Р, р)ічка (Д, д)ністер, (Л, л)ікар (П, п )етренко, (В,в )асиль (М,м)иколайович , (В, в)улиця (П,п )підгірна, (П, п)апуга (К, к)еша, (С, с)естра (О, о)ленка, (Ч,ч)орне (М, м)оре.
Метод «Кубування»
На гранях куба записані завдання.
Діти читають і виконують їх (усно).
Гра «Незвичайні іменники»
Молоко, сани, борошно, ножиці, морозиво, окуляри, цукор, штани, сіль, граблі. (Слова записані на картках)
Дані слова вам треба розселити в ці будиночки, залежно від того, скільки предметів вони позначають: один – однина, багато – множина.
Отже, в українській мові є іменники, які вживаються завжди в однині, а є – завжди в множині.
Фізкультхвилинка. Перший сніг
Вправа « Розсипанка із букв»
місто ( ї,в,и,к) Київ;
річка ( й,д,а,у,н) Дунай;
озеро ( р,и,с,і,в,е,н) Синевір;
гори ( и,т,к,р,а,а,п) Карпати;
море( н,о,ч,е,р) Чорне;
країна ( а, к, у,р,ї,а,н) Україна.
Завдання «Склади речення»
Ми, в, живемо, Україні.
Славиться, хлібом, Україна, і, пшеницею.
Гордістю, Дніпро,є, України, річка.
Вчитель.
Стратегія «Кола по воді»
Наприклад:
Р — радість, родина...
І — ігри, іскри...
З — зима, звичаї, зірка...
Д — дідух, діти...
В — веселощі, вертеп, вечеря, ворожіння...
О — оберіг, обійми...
На прощання пограємо в гру «Так і ні»
ІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
Вчитель.
Метод «Мікрофон»
Збіг урок наш, як коротка мить,
Ще попереду у нас багато кроків:
І цікавих, і важких уроків.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом,
Ходіть до школи залюбки,
І хай вам вона вам домом буде!
На цьому наш урок завершуємо.
Всім дякую за співпрацю!