Урок на тему: "Закріплення і узагальнення знань про ІМЕННИК як частину мови."

Про матеріал
Узагальнити знання, вміння, навички учнів знаходити іменники серед інших слів, визначати число іменника; активізувати словниковий запас учнів;розвивати критичне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності; виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, до рідного краю, старанність і наполегливість у навчанні.
Перегляд файлу

2 клас Українська мова

 

Тема:

Закріплення і узагальнення знань про « ІМЕННИК»  як    частину мови.

 

Мета:

Перевірити знання, вміння, навички  учнів знаходити іменники серед інших слів,   визначати число іменника; активізувати словниковий  запас учнів.

Розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови,  аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;

Виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, до рідного краю,  старанність і наполегливість у навчанні.

 

Тип уроку:

Урок  закріплення знань, умінь та навичок.

 

Форма уроку:

Урок-гра

 

Обладнання:

Малюнки, сніговик, LEGO, сніжинки, музична фізкультхвилинка презентація.

 

ХІД  УРОКУ

 

І. Організація  учнів до уроку

1.Привітання дітей.

Всі готові до уроку?

Учитель:  Щоб урок пройшов немарно, 

Треба сісти рівно й гарно. 

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

2. Аутотренінг (які ми на уроці).

   У – уважні,

   Р – розумні,

   О – організовані, оперативні.

   К – кмітливі

 

3. Отже, девіз уроку :

Не просто слухати, а ...(чути),

Не просто дивитись, а … (бачити),

Не просто відповідати, а … (міркувати),

Дружно і плідно …(працювати).

Будем дружно працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто молодці

 

ІІ. Оголошення теми і мети  уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  •      Діти, сьогодні я дорогою до школи отримала листа, адресованого учням 2 класу нашої школи (відкриваю конверт і зачитую листа).

Доброго ранку, любі діти!

Я – ВЕСЕЛИЙ СНІГОВИК.

Запрошую вас зі мною навчатися і гратися. Для цього ви повинні  виконувати завдання, які я вам підготував.

За гарну, старанну роботу на уроці я подарую кожному  свої маленькі чарівні сніжинки,які вас будуть захищати у морозні і холодні дні.

Вправа « Очікування»

- Яким же ви уявляєте цей урок ?

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовжте « Я очікую…»

- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.

Урок буде: цікавим,  творчим,   науковим,   розвивальним, веселим.

-Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку.

Ви маєте:

  • закріпити свої знання і вміння;
  • правильно і чітко висловлювати свої думки;
  • дотримуватися культури писемного мовлення;
  • переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші і мої очікування

Завдання 1

Відгадайте  про яку частину мови ми будемо закріплювати знання і вміння?

 

 Описание: Ребуси "Самостійні частини мови"

 

Метод  «Асоціативний кущ»   

  • Які слова і словосполучення пов’язані з темою «Іменник»

 

                           назви істот       назви неістот         

 

 

                                  І М Е Н Н И К                          загальні назви                   

                                                     

             

однина           множина                     власні назви    

 

 

Завдання 2. Гра з LEGO «Зайве слово»

 

  

 

Вправа  «Хто? Що?» (робота в парах)

З'єднайте  слова  в дві колонки «Хто?» і «Що?»

Синичка, ялинка, котик, земля, озеро, півник, дитина, сонце, ковзани, сніг, мама, лижі.

«Метод-прес». Вправа «Пастка»

  •      У написанні яких слів допущені помилки? Поясніть, як правильно їх написати.

Поет Тарас Григорович шевченко; котик мурзик; моя Корова зірка; Марійка вже школярка; я люблю свого Песика Тьомку.

  • Які слова пишуться з великої букви?

 

Вправа « Подумай»

 Обведи правильну букву

 П, п)есик (С,с)ірко, (П, п)оетеса (Л, л)еся (У, у )країнка, (М, м) істо (П, п)рип’ять, (Р, р)ічка  (Д, д)ністер, (Л, л)ікар (П, п )етренко, (В,в )асиль (М,м)иколайович , (В, в)улиця (П,п )підгірна, (П, п)апуга (К, к)еша, (С, с)естра (О, о)ленка, (Ч,ч)орне (М, м)оре.

 

Метод «Кубування»

На гранях куба записані завдання.

Діти читають і виконують їх (усно).

  1. Хлопчика звуть Олег, його батька – Степан. Як  будуть звати хлопчика, коли він виросте?
  2. Дівчинку звуть Олена, її батька – Степан. Як будуть звати дівчинку, коли вона виросте?
  3. Знайдіть «зайве» слово: Андрій, Оля, Галя, Іванна, Богдан.
  4. Знайдіть «зайве» слово: Максименко, Головко, Омельченко, Володимирівна.
  5. Назвіть ім’я та по батькові своєї мами.
  6. Назвіть імена дідуся та бабусі.

 

Гра «Незвичайні іменники»

  • Розселіть іменники по своїх будинках.

Описание: C:\Users\Nadiya\Downloads\png-transparent-drawing-child-art-family-coloring-book-others-thumbnail.png   Описание: C:\Users\Nadiya\Downloads\png-transparent-drawing-child-art-family-coloring-book-others-thumbnail.png

 

Молоко, сани, борошно, ножиці, морозиво, окуляри, цукор, штани, сіль, граблі. (Слова записані на картках)

Дані слова вам треба розселити в ці будиночки, залежно від того, скільки предметів вони позначають: один – однина, багато – множина.

Отже, в українській мові є іменники, які вживаються завжди в однині, а є – завжди в множині.

 

Фізкультхвилинка. Перший сніг

 

Вправа « Розсипанка із букв»

 

  • Переставти букви так, щоб вийшли назви. Запишіть їх правильно.

місто ( ї,в,и,к)  Київ;  

річка ( й,д,а,у,н) Дунай; 

озеро ( р,и,с,і,в,е,н) Синевір;

гори ( и,т,к,р,а,а,п) Карпати;

море( н,о,ч,е,р) Чорне;

країна ( а, к, у,р,ї,а,н) Україна.

 

Завдання «Склади речення»

  • Утворити  зі слів речення; з’єднати з відповідним малюнком.

Ми, в, живемо, Україні.                                  Описание: Хоч різні та єдині. Єднає - Україна. З Днем Конституції України! З Днем  молоді            

 

Славиться, хлібом, Україна, і, пшеницею.    Описание: У Чернівцях відбудеться етнографічне свято «Хліб наш насущний» | Новини  Чернівців та Буковини | Інформаційна агенція   

                     

 

Гордістю, Дніпро,є, України, річка.               Описание: Цікаві факти про головну річку України Дніпро! | ВАРТО - Галицькі Новини

 

Вчитель.

  • Із настанням зими до нас приходить велике релігійне свято Різдво.

Стратегія  «Кола по воді»

  • До слова РІЗДВО доберіть іменники.

Наприклад:

Р — радість, родина...

І — ігри, іскри...

З — зима, звичаї, зірка...

Д — дідух, діти...

В — веселощі, вертеп, вечеря, ворожіння...

О — оберіг, обійми...

 

На прощання пограємо в гру «Так і ні»

  • Карпати – власний іменник? (Так)
  • Загальні іменники пишуться з великої літери? (Ні)
  • Іменники відповідають на питання хто? що? (Так)
  • Іменники до яких можна додати слова  мій, він – чоловічого роду? (Так)
  • Назви міст,сіл,вулиць пишуться з маленької літери? (Ні)
  • Іменники,що є назвами неістот відповідають на питання що? (Так)
  • Плечі – це іменник, що вживається лише в множині? (Ні)
  • Молоко -  це іменник, що вживається лише в однині? (Так)
  •  

ІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання

Вчитель.

  • Ось підійшлов  наш урок  до кінця.

 

Метод  «Мікрофон»

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Діти, мої очікування щодо вашої роботи справдились: ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на всі запитання сніговика і виконали всі вправи і завдання. За це отримуєте чарівні сніжинки.
  • Описание: Пісні про сніг, сніжок, сніжинки.... - Творчі музичні керівники України |  Facebook
  • Якими є ваші враження від уроку?
  • Оцініть свою роботу  смайликами.

                                       Збіг урок наш, як коротка мить,

Ще попереду у нас багато кроків:

І цікавих, і важких уроків.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом,

Ходіть до школи залюбки,

І хай вам вона вам домом буде!

На цьому наш урок завершуємо.

Всім дякую за співпрацю!

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку