Тема: Зимова казка. Скульптор-анімаліст. Робота з пластичним матеріалом. Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка»
Мета: ознайомити учнів з терміном «скульптор-анімаліст», закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення;розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять; розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності; виховувати працьовитість, охайність у роботі.
Тип уроку: комбінований
Методи і прийоми: розповідь, бесіда, ілюстрація, демонстрація, інструктаж, робота в групах
Матеріали та інструменти: пластилін, дощечка, стека.
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка( мультимедійна)
Міжпредметна інтеграція: читання, математика
Обладнання: презентація, шаблон рукавички.
Хід уроку
1) Привітання
2) Перевірка готовності дітей до уроку
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно
Та працювати старанно!
3) Психологічно-емоційна настанова
У кожного є рукавички червоного і зеленого кольору, якщо у вас гарний настрій підніміть зелену рукавичку, а якщо сумний – червону.
Я бажаю вам, щоб ваш настрій залишався до кінця уроку гарним та позитивним
4) Бесіда з учнями
Що б дізнатись з чим ми сьогодні будемо працювати на уроці. Відгадайте загадку
В руки ми його беремо
І старанно добре мнемо
Він м який зі всіх сторін
Зліпить все нам …( пластилін)
1)Вступна бесіда
-З чого виготовляється пластилін?
-Що ж можна виготовити із пластиліну?
Шматок пластиліну на парті дрімає,
І чим він стане, ніхто не знає,
Чи квіткою, що радує всіх нині,
Чи пташкою у гіллі на калині.
Ви потрудіться добре всі, будь ласка,—
Наступить диво, оживе прекрасна казка.
— Люди якої професії роблять казку зі шматка пластиліну чи глини?
— Так,скульптори.
— Кожен із вас сьогодні на уроці стане скульптором і власноруч оживить шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже буде зігрітий теплотою ваших рук.
Діти, сьогодні нас на уроці
Чарівний світ казок усіх вітає,
Дарує він радість, сміх.
Там диво-дивнеє усіх стрічає,
І нам приносить сотні втіх.
Герої там живуть веселі
Чарівники дотепні і умілі,
А лицарі хоробрі й мужні.
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть,
Бо з друзями завжди цікаво
І весело на світі жить!
Як ви вже зрозуміли, сьогодні до нас на урок завітала казка
Український народ любив і дуже любить казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казок покладено легенди, притчі, перекази. У казкових героїв вони втілювали людей, возвеличували або висміювали їх вчинки, риси характеру.
2) Повідомлення теми уроку
- Сьогодні ми з вами теж побудемо в ролі скульпторів- анімалістів і виготовимо героїв зимової казки...
Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна, невеличка-
Це чудова…. ( рукавичка)
( мишка, жабка, зайчик, лисиця, вовк, кабан, ведмідь)
- Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно згадати ще прийоми ліплення
( слайд)
3.1. Підготовка до виконання.
- Ви об’єднані в групи, кожна група ліпить героя казки « Рукавичка» і поселяєте їх у рукавичку. ( 4 групи по 7 учня)
- У кожній групі на парті є етапи ліплення героїв.
3.2. Інструктаж ( правила роботи з пластиліном) слайд
3.3. Виконання роботи під під музичний супровід ( пісні до укр.народ.казок)
3.4.Фізкультхвилинка.
Зробимо фізкультхвилинку!
4. Демонстрація дитячих робіт. Виставка «У гостях у казки»
1. Аналіз робіт.
Оцінка власних вражень від роботи на уроці за допомогою «шкали успіху»
Шкала успіху
зелена рукавичка – МОЛОДЕЦЬ
червона рукавичка – СТАРАЙСЯ
5.Підсумок уроку.
Прибирання робочих місць