Урок на тему "Звірі"

Про матеріал
Урок для учнів 1 класу з ЯДС на тему "Звірі". Тут використовуються ігрові моменти, загадки про тварин та їх малечу.
Перегляд файлу

Урок з ЯДС у 1 класі вчителя початкових класів Глодоського ліцею Глодоської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області                    Гресь Олени Миколаївни

Тема уроку: Звірі

Мета: Формувати уявлення учнів про звірів, їх різноманітність, основні ознаки. Розвивати спостережливість, увагу, уяву, мовлення. Виховувати любов до звірів, бажання їх оберігати.

Обладнання:  ілюстрації тварин; таблички «птахи», «комахи», «риби», «звірі»; закодоване слово; 4 маски: їжак, лисиця, заєць, білка; ілюстрація «Сліди»; картки для роботи в парі; листівки з зображеннями тварин кожному учню.

Хід уроку

І. Організація учнів

      - Посміхніться один одному, побажайте удачі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

   - Яку тему ми вивчали на минулому уроці? (птахи)

   - Чим птахи відрізняються від ін. тварин?  (пір’я, яйця)     

   - А комахи? (6 лап)

   - А риби? (слизька луска)

   - До якої природи належать тварини? Доведіть свою думку.

2. Розгляд ілюстрацій на дошці: карась, жук, снігур, пес.

     - До якої групи тварин кожен з них належить? Чому?

     - Що ви можете сказати про собаку?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

     -  До якої групи належить собака, ми поки що не знаємо.  А щоб дізнатися, розкодуйте слово:  РІВІЗ  (звірі).    Сьогодні ми вивчатимемо  тему «Звірі». Ознайомимося з видами звірів, будовою їх тіла, ознаками групи.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Мозковий штурм

     - Що ми вже знаємо про звірів? (відповіді учнів)

2. Розгляд ілюстрацій : кіт, кінь, миша, білка, кріт, косуля. Бесіда:

   - З яких частин складається тіло звірів?

   - Чим вкрите тіло? (шерстю)

   - Чим вигодовують малят? (молоком)

   - Які спільні ознаки звірів ми назвали?

Висновок: Це – звірі. У них є голова, шия, тулуб, ноги, хвіст. Тіло вкрите шерстю. Малят вигодовують молоком.

-         Де живуть зображені звірі?  - Чим живляться?

Висновок: Звірі живуть скрізь: на деревах, у грунті, у воді, біля водойм, у лісі, в полі, вдома, у зоопарках… живляться рослинами або тваринами.

3. Робота за підручником (с.82-83)

     - Хто з цих тварин звір? Чому?(їжак)

     - Послухайте розповідь їжачка-хитрячка! (Читаю текст в підручнику)

     - Які спільні ознаки звірів? (Читаємо разом в підручнику: Своїх дітей годують молоком)

4. Розповідь вчителя про дельфінів, про їх розум, життя. Дельфіни – це теж звірі, а не риби, тому що їх тіло не має луски, воно гладеньке. Своїх діток вигодовують молоком. На ІІ місці після людини по розвитку мислення. Розумніші за собак і мавп. Рятують людей на воді.

5.Фізкультхвилинка

     - Станьте, діти, по порядку,

       Ми виходим на зарядку.        (Імітації рухів звірят)

6.  Розповіді підготовлених дітей про життя звірів: зайця, їжака, білки та лисиці. Діти одягнені в маски даних звірів.

Заєць.  Нас в Україні два види: заєць-біляк і заєць-русак. Влітку ми їмо траву, а взимку, коли сніг глибокий, їмо гілки кущів, кору дерев. Заходимо в сади поласувати смачною корою яблунь і груш. Ми дуже швидко бігаємо і стрибаємо. У нас дуже багато ворогів. Це і лисиці, і вовки, і собаки, і хижі птахи, і мисливці. Один наш порятунок – швидкі ноги.

Їжак.  Замість шерсті наше тіло вкрито голками, яких 6-8 тисяч. Ми, їжачки, нічні тварини і полюємо на змій, мишей, жаб за допомогою нюху. Живимось тваринною їжею. А чому ж малюють нас з яблуками на голках? Ми наколюємо на голки лісові яблука для того, щоб кислий сік, який стікає по голках на шкіру, виганяв бліх. Ці комахи-паразити дуже дошкуляють нам, а лапою дістатися до них ми не можемо.

Білка.  При перестрибуванні з гілки на гілку ми долаємо відстань до 15 м, хвіст при цьому служить нам за парашут. Харчуємось горіхами, насінням шишок, жолудями, грибами. Одна я можу запасти до 2 тисяч грибів, а різної їжі запасаю до 15 кг. кожна з нас має декілька гнізд.

Лисиця.  Недарма я в казках – найперша  хитрунка . Одурюю птахів. Коли голодна і нічого не вполювала, лягаю на бік, очі закриваю і лежу наче мертва. Підлетить цікава ворона чи сорока і попаде до мене в лапи. Так і собак дуримо, коли не можемо від них втекти. Лапи у мене не мерзнуть ніколи, бо у шерсті, наче у черевиках. Хвіст під час пересування править за руль. Гавкаю, як молодий пес. Щоб бути ситою, за день я повинна з’їсти 20 мишей.

Після кожної розповіді вчитель задає контрольне питання дітям:

-         Чим служить білці хвіст? (парашут)

-         Чим служить хвіст лисиці? (руль)

-         Для чого їжачок наколює яблучка? (виганяє бліх)

-         Що рятує зайця від ворогів? (швидкі ноги)

V. Закріплення матеріалу

  1. Загадки про звірів

  2. Звірі і казки

     - В народі примічають ознаки, характер деяких звірів. Вони є героями народних казок. В яких казках звірі – головні герої?

     - Назвіть звірів у казці «Колобок», «Колосок», «Рукавичка».

 

В народі говорять:

Хитра, як…(лисиця)

Злий, як … (вовк)

Боягузливий, як… (заєць)

Колючий, як… (їжак)

3. Гра «Мікрофон»

      - Хто народжується у звірів?

У зайчихи - …зайченята

У лисиці - …лисенята

У ведмедихи - …ведмежата

У лосини - …лосенята

В їжачихи - …їжачата

У вовчихи – вовченята

У кішки -…кошенята

У свині - …поросята

У кобили - …лошата

У кози - …козенята

У собаки – цуценята

4. Робота в парах за картками

         - Звірі можуть бути свійські і дикі. За допомогою ліній розподіліть звірів на   2 групи: дикі чи свійські.

 

 

 

Кріль

Лисиця

Собака

Кіт

Свійські                                                                                    Ведмідь                                                                       Дикі

Миша

Коза

Білка

VІ. Підсумок уроку

1. Бесіда

     - Яку тему вивчали? Що було новим? Які ознаки звірів запам’ятали?

     - Для вас буде новим – таблиця зі слідами звірів на снігу. Ви зможете знайти сліди і визначити, який звір їх залишив.

2.Гра «Незакінчені речення»

   Олень, білка, кінь, лисиця, миша – це… (звірі)

   Тіло звірів вкрите… (шерстю)

   Дитинчат звірі вигодовують… (молоком)

3. «Займи позицію»

       - У кожного у вас на партах є листівки з зображенням тварин. Визначте,      до якої групи тварин вони належать і приклейте їх на дошці під словами :         риби, комахи, птахи чи звірі.

4. Підведення підсумку про роботу класу на уроці.

 

 

 

                                                                   

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку