28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на туму:"Внутрішні процеси Землі. Рухи земної кори".

Про матеріал

Поглиблення та систематизація знань про рухи літосферних плит та їх наслідки; формування знань про внутрішні процеси Землі; навчити встановлювати причинно – наслідкові зв'язкина основі вивчення наслідків руху земної кори; формування навичок розпізнавання землетрусів та дій під час землетрусів; розвивати та удосконалювати практичні навички роботи з тематичними картами та схемами атласу і підручника, навчати прийомам роботи з комп'ютером.

Перегляд файлу

Урок № 4

Внутрішні процеси Землі. Рухи земної кори.

 

                   Мета: поглиблення та систематизація знань про рухи літосферних плит та їх наслідки; формування знань про внутрішні процеси Землі; навчити встановлювати причинно – наслідкові зв’язки  на основі вивчення наслідків руху земної кори; формування навичок розпізнавання землетрусів та дій під час землетрусів; розвивати та удосконалювати практичні навички роботи з тематичними картами та схемами атласу і підручника, навчати прийомам роботи з комп’ютером.

               Основні засоби навчання: карти та схеми атласу, підручники, зошити,  мультимедійне обладнання.

    Тип уроку:  комбінований  

            Хід уроку:

І. Організаційно – мотиваційний  етап:

Проектна діяльність:

 Очікувані результати діяльності на уроці – уявлення про основні види руху земної кори при землетрусах, знання правил безпеки в сейсмічних районах.

Основні питання теми:

1. Поняття «сейсмічні пояси»

2. Основні причини  виникнення  землетрусу

3. Наслідки землетрусів та моретрусів

4. Наука сейсмологія та її досягнення

Актуалізація опорних знань і досвіду учнів:

Прийом «Географічний диктант»

Учені вважають, що колись на Землі був єдиний материк…     (Пангея)

Земна кора материків складається з шарів…                  (осадового, гранітного, базальтового)

З глибиною температура гірських порід….                      (підвищується)

Ера сучасного життя називається…                                 (кайнозойська)

Астеносфера є частиною…                                             (мантії)

Джерелом енергії, що рухає літосферні плити, є…        (внутрішнє тепло Землі)

Взаємоперевірка результату

Конкурс запитань підготовлених вдома (діти дають запитання і потім обговорюють їх, визначають найцікавіші.

Прийом «Бліц - опитування»

  • В які способи вчені вивчають минуле Землі?
  • В які способи можна спрогнозувати майбутнє Землі?
  • Наведіть докази,що поверхня Землі продовжує змінюватися і в наш час.

 

Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності:

    На попередньому уроці ви дізналися про рухи літосферних плит та причини цих рухів. Проведемо експеримент : візьмемо 2-а зошити  і зіткнемо їх краями. Бачимо, що вони зминаються, деформуються. Уявимо, що це літосферні плити. Які висновки дає змогу зробити цей експеримент? Які ділянки літосферних плит зазнають найбільшої деформації? Які наслідки руху літосферних плит?

Прийом «Мозкова атака» (Учні пропонують свої версії).

ІІ. Етап забезпечення виконання основних  завдань уроку

Презентація нових знань

Чому здригається Земля?

Перегляд відеоролика «Землетруси»

Прийом «Географічний словничок» ( Взнати, що означають слова: землетрус, осередок землетрусу, сейсмічна хвиля)

 

м ит

 

Прийом «Картографічний практикум»

Завдання: За картою «Літосферні плити» визначте місця найбільш частих та сильних землетрусів.

Виступ учня з випереджувальним завданням.

Що таке моретруси? Цунамі?

Перегляд відеоматеріалу

Прийом «Проблемне запитання»

 «Чим страшні сильні землетруси?»

Як вимірюється сила землетрусу?

Наслідки землетрусів:

имст   мит о о о р н п  тим   тимммммммммм тьт ш п о миииииииии Наслідки_землетрусу

 

Виступ учня з випереджувальним завданням.

Що таке моретруси? Цунамі?

Перегляд відеоматеріалу

Прийом «Проблемне запитання»

 «Чим страшні сильні землетруси?»              

Як вимірюється сила землетрусу?               200px-Kinemetrics_seismograph

ІІІ. Етап осмислення матеріалу і корекції знань

Прийом «Проблемне питання»

Одна легенда розповідає про різноманітності земної поверхні: «Коли Бог творив Землю, то спочатку варив її, потім остудив, пухирі здійнялися, як земля кипіла, обернулися на гори, а проміжки між ними стали долинами. Кажуть також, що гори, долини і ліси утворені Богом з тією метою, щоб було де ховатися звірам».

Запитання:

  • Які сили Землі призвели до формування всіх нерівностей земної поверхні?
  • Доведіть, що земна кора перебуває в постійному русі.

400px-Quake_epicenters_1963-98Райони землетрусів

Прийом «Експрес – тест»

1. Швидкі розривні рухи     літосферних плит – це

А). цунамі; Б). землетруси; В). дрейф континентів

2. Найсильніші руйнування під час землетрусів спостерігаються:

А). в епіцентрі; Б). у вогнищі землетрусу; В). у мантії.

3. В Україні найбільш імовірно виникнення землетрусів:

А). на півночі; Б). на сході; В). у Карпатах.

4. Катастрофічний землетрус має силу

А). 1 - 3 бали; Б). 11 – 12 балів; В). 5 – 6 балів.

Самоперевірка тесту.

ІV. Підсумок уроку та оцінювання досягнень учнів

Заключне слово вчителя

V. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфа.

Випереджувальне завдання «Підготувати повідомлення про вулкани і гейзери».

Продовження  роботи над практичною роботою № 7 (завдання 2).

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку